Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 - Sähkövikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dodger
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 3
    • Espoo

    E61 - Sähkövikaa

    Ranskalaiset valtasivat Baijerin. Mulla on sekalaista sähköistä vikaa mun 2004-lopun E61:ssä. Allaolevat viat eivät välttämättä liity toisiinsa tietenkään mitenkään:

    -Satunnaisesti tulee "Drive control system failure, drive moderately". Ja ei kyllä vaikuttanut mitenkään ajettavuuteen mielestäni, vaikka kokeilin ihan tahallaan ajaa vähemmän "moderately".

    -Satunnaisesti ilmoittaa renkaan puhkeamisesta. Pääsee eroon vasta initialisoimalla paineet idrive valikosta

    -Kuljettajan peili kääntyy ajoasentoon avautuessaan "yli" niin pitkälle kuin mahtuu kääntymään (70-80 astetta pidemmälle kuin pitäs).

    -Pro Navi lakkas toimimas, ilmeisesti DVD asema paskana (kokeilin toisenkin DVDn silt varalt et vika o levys). Ei mitenkään vakavaa, mul on erillinen navi, mut jos löytyy halpa fixi (Laakkosen fixi 650e+työt) niin otetaan harkintaan.


    Jos noihin jollakin on jotain vihjettä niin otetaan tietysti vastaan. Mutta myös saa suositella espoo/pääkaupunkiseutu alueella jotain huoltoa millä asialle saa tehtyä jotain halvemmalla kuin Laakkosella. Autolla jo ikää sen verran että vois siirtyä hoitaan vähän kohtuuhintasemmilla narikoilla, siis jos ne osaa

    Akkuongelma ei liene kyseessä, se on uus, kallis ja vetää Webastoa ihan hyvin
  • Vesper
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 240
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by dodger View Post
    -Satunnaisesti tulee "Drive control system failure, drive moderately". Ja ei kyllä vaikuttanut mitenkään ajettavuuteen mielestäni, vaikka kokeilin ihan tahallaan ajaa vähemmän "moderately".

    -Satunnaisesti ilmoittaa renkaan puhkeamisesta. Pääsee eroon vasta initialisoimalla paineet idrive valikosta
    Nuo oireet viittaisivat vialliseen ABS-anturiin..

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      #3
      Vikakoodit lukuun, se auttanee jo pitkälle mihin suuntaan lähteä vikoja korjaamaan.

      Naviin voisi kenties kokeilla testerillä resetointia.
      Kopiolevyllä teki kerran itselläkin sellaisen että ns hukkasi levyn. Kun vaan odotteli että kabiini lämpeää niin heräsi henkiin. Auton piti kyllä käydä lämpeämisen jälkeen ns horroksessa, eli järjestelmä kävi sammuksissa kokonaan.
      Tänään taas i-Drive nakkasi itsensä alijännitteistä niin jumiin että vaati resetin testerillä.

      Peilin vika tuskin on liittyvä muihin. oireilu ainakin E39 korissa pakkasilla oli monesti samaa. E60 kanssa en ole raaskinut talvella peilejä käännellä koria vasten.

      Akku voi olla hyväkin, mutta nyt noissa on ollut paljon sähköongelmia pakkasella. Sinun auton oireet on aika miedosta päästä, eli voi olla ettei liity mitenkään näihin mitä muilla on ollut. Yleensä sekoilua on paljon enemmän. Tuo uusi akkukin voi piilottaa ison osan sekoiluista.
      Syiksi on epäilty jos minkälaista, mutta liikkeelle voinee lähteä kolmioasetelmasta:
      Akku (tämä olikin jo uusi)
      IBS-kaapeli (eli akunnavan miinuskenkä)
      Jännitteensäädin (laturin yhteydessä)

      Toki tuota kannattaisi ennen osien vaihtoa vähän mittailla ja monitoroida että mitä oikeasti tapahtuu.
      Vikakoodeihin kyllä olisi jäänyt merkinnät alijännitteestä ainakin. Oletko mitannut millä jännitteillä lataa, ja mikä on akkujännite esimerkiksi yön seisottamisen jälkeen?

      Jos käydessä lataa paljon alle 14.8V niin on latauspiirissä vikaa. Yön jälkeen akkujännite olisi hyvä olla 12.5-12.6 paikkeilla. Vähänkin alle on huono. Weba ei toki saa olla ollut päällä kun tuota mittailee.
      Käydessä kun mittailee jännitteitä, ei eroa laturin napojen ja akun napojen mittaustuloksissa saisi paljoa olla. Yli 0.5V ero on jo paljon.
      Päävirtakaapelin hapettumisongelmaakin näissä on ollut, eli hapettuu auton alta niiltä kohdin missä nousee pohjan läpi kontin puolelle.


      WSE1 nimimerkillä on korjaamo lohjalla. On erikoistunut bemareihin käsittääkseni.
      Last edited by viktor; 07-01-2011, 21:15.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8974
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by viktor View Post
        Vikakoodit lukuun, se auttanee jo pitkälle mihin suuntaan lähteä vikoja korjaamaan.

        WSE1 nimimerkillä on korjaamo lohjalla. On erikoistunut bemareihin käsittääkseni.
        Tosiaan vikakoodit lukuun.

        Ja ei taida WSE1 kovin aktiivisesti enää touhuta? Kovasti valittelevat että ei saa kiinni..

        Kokeileppa käydä Rahun kliniikalla tutkittavana
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Tosiaan vikakoodit lukuun.

          Ja ei taida WSE1 kovin aktiivisesti enää touhuta? Kovasti valittelevat että ei saa kiinni..

          Kokeileppa käydä Rahun kliniikalla tutkittavana
          Vesperin diagnoosissa oli myös ideaa :think

          Rahua voin myös suositella, Tuusulassa pitää pajaa.

          Vai olisi WSE1 vähennellyt hommia? No perhana menee siinäkin paljon tietämystä sitten pois.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • dodger
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 3
            • Espoo

            #6
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Tosiaan vikakoodit lukuun.

            Ja ei taida WSE1 kovin aktiivisesti enää touhuta? Kovasti valittelevat että ei saa kiinni..

            Kokeileppa käydä Rahun kliniikalla tutkittavana

            Kiitti kaikille vinkeistä. Tosin tuli itellekin mieleen että vikakoodit vois lukee, mutten oikeen tietä mikä ois hyvä lukulaite (kohtuuhintaan).. dealextremes myyvät vain wanhoihin koppiin sopivia. Jos on suosituksia niin otan vastaan...

            Toi Rahu täytyy varmaan kaivaa esille, vois käydä kokeilemassa sen palveluja kun jarruneste ja mikrofiltterikin huutaa jo huoltoa.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8974
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by dodger View Post
              Kiitti kaikille vinkeistä. Tosin tuli itellekin mieleen että vikakoodit vois lukee, mutten oikeen tietä mikä ois hyvä lukulaite (kohtuuhintaan).. dealextremes myyvät vain wanhoihin koppiin sopivia. Jos on suosituksia niin otan vastaan...

              Toi Rahu täytyy varmaan kaivaa esille, vois käydä kokeilemassa sen palveluja kun jarruneste ja mikrofiltterikin huutaa jo huoltoa.


              Et välttämättä tarvitse omaa vikakoodinlukulaitetta
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • dodger
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 3
                • Espoo

                #8
                Originally posted by _nixu_ View Post
                http://www.btcf.fi/forum/member.php?u=95

                Et välttämättä tarvitse omaa vikakoodinlukulaitetta

                Juu, huomasin. Huomasin senkin että kyseessä sama mies joka repi mun motista läpät irti. Ei oo niitäkään metallipalasia tullu ikävä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎