Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 kyynärnoja/säilytyslokeron kansi jumi auki

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iletu
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 22
    • Nummela

E60 kyynärnoja/säilytyslokeron kansi jumi auki

Eli kansi jäi pystyasentoon jumiin, kun menin kovalla pakkasella aukomaan. Ei saa kiini vaikka kuinka rynkyttää edestakas.

Tietäsköhän joku miten tuo puretaan ehjänä irti, että sais katella mitä hajos?

520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003

Chevrolet Chevy Van G20 -86

RX 520d F10 -10
    ex E60 530ia -04
    ex E34 520i -95
    ex E30 316i -89
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

Originally posted by Iletu View Post
    Eli kansi jäi pystyasentoon jumiin, kun menin kovalla pakkasella aukomaan. Ei saa kiini vaikka kuinka rynkyttää edestakas.

Tietäsköhän joku miten tuo puretaan ehjänä irti, että sais katella mitä hajos?
    1. Keskikonsolin takaosasta kammetaan ensin alempi paneeli irti (minulla se on pelkkä lokero, paremmin varustelluissa autoissa siinä on 12V pistokkeet). Lähtee kun saa kammettua jollain ohuella alareunan pois urastaan, muistaakseni...
    2. Edelleen konsolin takaosasta irrotetaan tuuletusaukon ritilät (lähtee siis kokonaisena pakettina irti).
    3. Nyt pääsee käsiksi kahteen mutteriin keskikonsolin "katossa", jotka pitävät kannen takapuolella olevaa pikkupalasta paikoillaan.
    4. Konsolin katosta löytyy myös kaksi muuta mutteria, jotka pitävät itse kantta saranoineen paikallaan --> ne auki ja kansi on kourassa.

- Antti -
    Last edited by Anzafin; 19-01-2011, 21:55.

Comment

• Iletu
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 22
      • Nummela

Originally posted by Anzafin View Post
      1. Keskikonsolin takaosasta kammetaan ensin alempi paneeli irti (minulla se on pelkkä lokero, paremmin varustelluissa autoissa siinä on 12V pistokkeet). Lähtee kun saa kammettua jollain ohuella alareunan pois urastaan, muistaakseni...
      2. Edelleen konsolin takaosasta irrotetaan tuuletusaukon ritilät (lähtee siis kokonaisena pakettina irti).
      3. Nyt pääsee käsiksi kahteen mutteriin keskikonsolin "katossa", jotka pitävät kannen takapuolella olevaa pikkupalasta paikoillaan.
      4. Konsolin katosta löytyy myös kaksi muuta mutteria, jotka pitävät itse kantta saranoineen paikallaan --> ne auki ja kansi on kourassa.

- Antti -
      Kiitoos ohjeista. Nyt vasta ehdin pakkasilta purkamaan. Oikein muistelit purkuohjeet. Ja parit lisäykset ohjeisiin: (kohta 2) Tuuletusaukon ritilät lähtee irti, kun alareunan kaksi metalli klipsiä irrottaa ensin. (kohta 3:n jälkeen) Mun piti vielä ruuvata kokonaan irti ne pultit siitä pikkupalasta , että sopi kansi tulemaan pois pystyyn jääneen lokeronkannen välistä. Pultit ovat harvalla kierteellä kiinni muovissa (Onneksi ei ollu liimattu tms).

Itse vikahan oli ja on edelleen se, että muovinen jousikuormitteinen lukitusnappi on joko kulunut liikaa tai pakasella murtunut hieman. Jolloin muodostunut nuppiin kolo, mistä kannen vastakappale ei mene yli ainakaan kohtuullisella voimalla.

- Ile -

520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003

Chevrolet Chevy Van G20 -86

RX 520d F10 -10
      ex E60 530ia -04
      ex E34 520i -95
      ex E30 316i -89

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰