Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 farkku 530 virrat katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • japexx
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 7
    • Psavo

    e61 farkku 530 virrat katoaa

    Elikkäs virtaongelma. Laturi ja akku uusittu. keskuslukko ongelman takia boksi takapoilerin alle johdot luukusta tarkastettu.
    Eilen pistin uuden akun ja aamulla autoon ei yhtään virtaa

    kulutus on vissii melko suuri 5 ampeerin laturi ei kerkiä ladata vaikka ois yön laturissa.
    Kone huoneessa kuuluu vaikka mitä rutinaa kun autopaikallaan ovet lukossa. Soitin ottaa levyt sisään vaikka avaimet ei paikallaan ja outoa rusahtelua kaijuttimista.

    vikakoodit

    Moottorin ohjaus
    -älykäs akku tunnistin signaali viallinen

    Akkujärjestelmä
    -Can väyläviallinen
    Saman antaa keskuselektroniikan puolella
  • japexx
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 7
    • Psavo

    #2
    oisko kellää vinkkiiä

    Mitenkäs näiden can väylien kanssa piuha poikkee ohjainlaitteelta ja etsiä näin kuluttuja :think

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #3
      Olikos näissä usein päävirtakaapeli hapettunut jostain tulipellin läpiviennin seuduilta, saattaa olla lähes poikki ja tuo voi aiheuttaa jos minkäkilaista oiretta..? Vai olenko ihan hakoteillä? :think
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • japexx
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 7
        • Psavo

        #4
        kaapeli

        mistä siihe läpivientiin pääsee käsiks helpoiten? huomenna alkaa tutkimukset.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Jossain pohjassa se läpivienti taitaakin olla.

          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • japexx
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 7
            • Psavo

            #6
            kaapeli

            entäs ku tarttaa hyvin ku on täysi akku:think oisko sillo kaapelissa

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #7
              Joko se takaluukun lasin kytkin on tarkistettu että onko kosteutta?
              Tai onko se takalasi aukeillut itsekseen joskus?
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • japexx
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 7
                • Psavo

                #8
                takalasi

                nappi tutkittu ei ollut kosteutta eikä muuta paskoo..

                taitaa tulla merkkiliike reissu

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  Penkkimoduulit vois kokeilla irti. Niissä kuulemma ollut ongelmia, pitää juurikin auton hereillä. Matkustajan puoleisesta en osaa sanoa, sytyttääkö airbag valon jos on irti, en muista menikö tunnistinmaton johdot sen kautta..
                  Olet varmaan takaluukun pohjalle katsonut ja lattioille muutoinkin, ettei ole vesiyllätyksiä?

                  Toi älykäs akkutunnistin on IBS. jos autosi on 9/2005 vanhempi, niin siellä on hyvä vaihtoehto virta-/latausongelman aiheuttajaksi myös. Tosin en tiedä pitäisikö auton hereillä.

                  Se siis ei mene 15min kuluttua lainkaan lepotilaan? Eli virrat avaimet jne pois ja jätät vaikka kuskin oven auki niin pääset sisältä tutkimaan. Herää kun ovet avaa tms räpeltää. Sedanissa jos jättää paksin luukun auki niin valo sammuu vasta kun auto siirtyy horrokseen, siitä on hyvä katsoa. En tiedä miten farkussa sitten.

                  Laturin mukana uusittiin varmaan jännitteensäädinkin?
                  Last edited by viktor; 28-01-2011, 19:51.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • MrHenkka
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 113
                    • finlanders

                    #10
                    Samantyyppisiä ongelmia. Jollain toisella threadilla valitin latausjännitteistä, no nyt on laturi vaihdettu, melkein jo toivoin että nyt toimisi mutta v*tut.

                    Näiden kovien pakkasten aikana kaksi kertaa (14.2. ja 19.2.) virta loppunut kuin seinään. Laturi oli kai ollut viimeisillään jo pisemmän aikaa, joten ajettelin akun ottaneen siitä nokkiinsa ja la 19.2. vaihdoin tuliterän agm:n. Yöksi laturiin ja su-päivällä webasto päälle ja sitten starttaamaan. Pastirolli, 2 kertaa antoi startata ja akku tyhjä!

                    Joku älynväläys että -30c saanut parafiinit aikaan, tänään 22.2. päivä vaihdoin pa-suodattimen, ja viime yön akku oli latauksessa ctekillä joka aamulla sanoi akun olevan täynnä. Joku siis purkaa akun helvetin nopeasti, joko itsekseen mitä epäilen, tai sitten starttauksen yhdessä suoraan maihin.. EDIT. Niin, siis sama juttu, 2 kertaa jaksoi startata ja fiuuuu.. that's it.

                    Mistä tälläinen akun purkaus voi johtua? IBS paskana?
                    Aiemmin ollut satunnaisia vikakoodeja hehkuista tai glow control unitista, voiko se lyödä maihin purkaen akun?

                    Alla vikamuisti;

                    4477 4477 Intelligent Battery Sensor (DIBS1)
                    keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle
                    Test conditions fulfilled
                    Error present now and already stored

                    44E2 44E2 Generator - Tämä vaihdettu 2 viikkoa sitten

                    4020 4020 Exhaust temperatue sensor vor Particle filter, Signal
                    P14A4 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low (Bank 1, front of Diesel Particulate Filter)

                    4203 4203 glow control unit
                    keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

                    4B10 4B10 (1278) engine-roughness regulator
                    4B11 4B11 (1279) engine-roughness regulator

                    4547 4547 Powermanagement Bordnet
                    Batterieloser Betrieb

                    4501 4501 (0401) exhaust recirculation regulation, Standard deviation
                    Error not occurred yet (!?! WTF,miksi vikakoodi jos ei ole vikaa?)

                    Edit. Jossain thredissa oli ongelmia huohottimen lämmittimen kanssa, missä tämän sulakkeet on kun sanottiin että DDE:ssä, missä siis DDE? Voiko tämä tehdä tämmöistä purkausta?

                    Ongelman ratkaisuun johtaneet vihjeet oikeuttavat pizzaan tai pizzalahjakorttiin riippuen neuvon antajan asuinpaikasta!
                    Last edited by MrHenkka; 22-02-2011, 18:56.
                    --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                    ------------BMW 530da touring E61-----------

                    Comment

                    • MrHenkka
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 113
                      • finlanders

                      #11
                      Em. lisäys, hullunrohkea yritys antaa virtaa toisesta autosta, ei auta sekään, vetää polvilleen saman tien. Toinen auto ei tukehdu, mutta pemari ei vaan jaksa pyörittää.. Vielä hullumpaa ottaa bemarin akku ja IBS helvetiin välistä, konehuoneen liittimistä starttikaapeleilla toisesta autosta, sama homma, ei jaksa pyörittää.

                      Em. lisäys on siis viesti edellisellä sivulla (http://wwww.btcf.fi/forum/showpost.p...3&postcount=10)
                      Last edited by MrHenkka; 22-02-2011, 19:13.
                      --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                      ------------BMW 530da touring E61-----------

                      Comment

                      • enins
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2009
                        • 517
                        • Rauma

                        #12
                        Originally posted by MrHenkka View Post
                        Em. lisäys, hullunrohkea yritys antaa virtaa toisesta autosta, ei auta sekään, vetää polvilleen saman tien. Toinen auto ei tukehdu, mutta pemari ei vaan jaksa pyörittää.. Vielä hullumpaa ottaa bemarin akku ja IBS helvetiin välistä, konehuoneen liittimistä starttikaapeleilla toisesta autosta, sama homma, ei jaksa pyörittää.

                        Em. lisäys on siis viesti edellisellä sivulla (http://wwww.btcf.fi/forum/showpost.p...3&postcount=10)

                        Alkaa päävika kuulostamaan starttimoottorivialta. Yhdistettynä hehkuvikoihin ja IBS:ssään on soppa valmis (IBS vika = akku ei lataudu täyteen, hehkuvika = ei käynnisty pakkasilla, edes pitkällä startilla ja starttivika = ei jaksa pyörittää kuin hetken).
                        Autokalusto: 320d f30

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by MrHenkka View Post
                          Samantyyppisiä ongelmia. Jollain toisella threadilla valitin latausjännitteistä, no nyt on laturi vaihdettu, melkein jo toivoin että nyt toimisi mutta v*tut.

                          Näiden kovien pakkasten aikana kaksi kertaa (14.2. ja 19.2.) virta loppunut kuin seinään. Laturi oli kai ollut viimeisillään jo pisemmän aikaa, joten ajettelin akun ottaneen siitä nokkiinsa ja la 19.2. vaihdoin tuliterän agm:n. Yöksi laturiin ja su-päivällä webasto päälle ja sitten starttaamaan. Pastirolli, 2 kertaa antoi startata ja akku tyhjä!

                          Joku älynväläys että -30c saanut parafiinit aikaan, tänään 22.2. päivä vaihdoin pa-suodattimen, ja viime yön akku oli latauksessa ctekillä joka aamulla sanoi akun olevan täynnä. Joku siis purkaa akun helvetin nopeasti, joko itsekseen mitä epäilen, tai sitten starttauksen yhdessä suoraan maihin.. EDIT. Niin, siis sama juttu, 2 kertaa jaksoi startata ja fiuuuu.. that's it.

                          Mistä tälläinen akun purkaus voi johtua? IBS paskana?
                          Aiemmin ollut satunnaisia vikakoodeja hehkuista tai glow control unitista, voiko se lyödä maihin purkaen akun?

                          Alla vikamuisti;

                          4477 4477 Intelligent Battery Sensor (DIBS1)
                          keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle
                          Test conditions fulfilled
                          Error present now and already stored

                          44E2 44E2 Generator - Tämä vaihdettu 2 viikkoa sitten

                          4020 4020 Exhaust temperatue sensor vor Particle filter, Signal
                          P14A4 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low (Bank 1, front of Diesel Particulate Filter)

                          4203 4203 glow control unit
                          keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

                          4B10 4B10 (1278) engine-roughness regulator
                          4B11 4B11 (1279) engine-roughness regulator

                          4547 4547 Powermanagement Bordnet
                          Batterieloser Betrieb

                          4501 4501 (0401) exhaust recirculation regulation, Standard deviation
                          Error not occurred yet (!?! WTF,miksi vikakoodi jos ei ole vikaa?)

                          Edit. Jossain thredissa oli ongelmia huohottimen lämmittimen kanssa, missä tämän sulakkeet on kun sanottiin että DDE:ssä, missä siis DDE? Voiko tämä tehdä tämmöistä purkausta?

                          Ongelman ratkaisuun johtaneet vihjeet oikeuttavat pizzaan tai pizzalahjakorttiin riippuen neuvon antajan asuinpaikasta!
                          Samat ongelmat ja vikakoodit pukkaa kun akkukaapelin läpiviennin jälkeen koko kaapeli on hapetunut melkein poikki?
                          Meilläpäin tämän tyyppiset viat e60:ssa pääsääntöisesti on löytynyt juurikin viallisesta akkukaapelista?

                          Comment

                          • MrHenkka
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 113
                            • finlanders

                            #14
                            Tänään kaveri apuna testailussa, virta- ja jännitemittauksin tuomittiin vanha akku sekä UUSI akku täysin kuolleksi. Okei, sneiderin halpisakku oli riskiostos joka ei kannattanut, boschi tilalle, startti pyörii aivan toisella tavalla, päiväpakkasta -16,7C.

                            PA-suodattimen vaihdon jälkeen vehkeessä hiukan ilmaa ja akun heikon kyvyn takia webasto ilmeisesti vikatilassa kun ei lähde päälle, pitänee inpaa käyttää taas autossa ja kokeilla nollata webaston viat. Webastolla pakko saada nuo 8 litraa synteettisesti edes vähän notkeammiksi ja kokeilla jos hehkut vielä sen verran antais, että lähtis mopo käyntiin..

                            Kiitokset vinkeistä, IBS ja hehkut lähtee vaihtoon harkinnan mukaan mahdollisimman pian; IBS hyvin pian ja hehkut toivottavasti vähän keväämmällä.. Tai sitten cityhuoltoon jos kohtuurahalla vaihtavat.

                            Päivitetään tilannetta.
                            --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                            ------------BMW 530da touring E61-----------

                            Comment

                            • MrHenkka
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 113
                              • finlanders

                              #15
                              Päivitystä; kylmästi kaikki vikakoodit pois, muut lähti, mutta webatosta ei. INPA pääsi kyllä webastoon, mutta herjaili jotain virheilmoitusta, olis tietenkin pitänyt ottaa ylös mitä.. Mutta jos huomenna. Joku sulakekikka oli resetointiin myös, mutta onnistuuko se jos autoa ei saa käyntiin?

                              Onko muita ohjelmallisia työkaluja joilla webaston saa resetoitua kuin INPA?
                              --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                              ------------BMW 530da touring E61-----------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎