Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 farkku 530 virrat katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #16
    webaston sulake ??

    Originally posted by MrHenkka View Post
    Onko muita ohjelmallisia työkaluja joilla webaston saa resetoitua kuin INPA?
    ON !!

    se webaston sulake POIS paikoiltaan 1min. ajaksi SITTEN kun olet kuitannut INPA:lla viat/lukon pois webastolta. Webaston pitäisi tämän jännitekatkon jälkeen herätä tulille.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #17
      INPA:stakin pitäisi löytyä erikseen Webaston lukituksen vapautus. Pelkkä vikakoodien nollaus ei riitä poistamaan sitä lukitusta tilasta.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • MrHenkka
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 113
        • finlanders

        #18
        Taas sydämelliset kiitokset kommenteista.

        Itse olin aiemmin huolimaton kirjoituksissani; inpalla pääsen kiinni webastoon ja näen weban vikakoodit, niitä resetoidessa INPA antaa virheilmoituksen. Sitä en siis tullut ottaneeksi ylös, mutta pitänee käydä katsomassa mitä se herjas. Sulaketta otin pois, mutta weba ei herännyt, arvatenkin em. syystä ettei inpa suostu resetoimaan sitä.

        Hain tänään uuden hehkuboksin, Ihan Baskaa Systeemiä ei tampereella ollut hyllyssä kenelläkään, joten meni tilaukseen. Yritin pari kertaa startata tänään, mutta taitaa olla ilmaa pa-suodattimen vaihdon jälkeen, joten se ei ainakaan auta käynnistymistä. Jos joku ihana sielu osaa sanoa pitääkö se erikseen ilmata jotenkin niin kiitän.

        Koetan saada huomenna vaihdettua hehkuboksin ja kokeilen inpaa toisella läppärillä, josko se toimis ja resetois webaston.

        Omassa päässäni pohdittu summasummarum; laturi paska, vaihdettu 2 viikkoa sitten, huono laturi tappoi vanhan akun, uusi halpisakku oli valmiiksi paska, weba meni vikaan alhaisen jännitteen takia.. eilen uusi bosch agm tilalle, nyt pyörii startti, mutta hehkut mykkinä eikä webaa -> ei esilämmitystä, ei käynnistystä. Toivottavasti huomenna aurinko paistaa.. sekä taivaalta että sydämeen
        --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
        ------------BMW 530da touring E61-----------

        Comment

        • MrHenkka
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 113
          • finlanders

          #19
          Jatkoa edelliseen, rakastuin tänään wds:ään. Noobie löysi BMW-raamatun, joka kertoi seuraavaa;

          Information on locked auxiliary heating unit.

          a fault lock-out occurs when a fault is detected during operation and the auxiliary heating system switches off. Thereafter, the auxiliary heating system only needs to be switched off ones with the telestart transmitter to cancel the fault lock-out.

          After three successive faults without successful combustion, the heater lock is activated.

          Unlocking the heater lock:
          The service function 'Unlock auxiliary heating system' must be run AND then the fuse of the auxiliary heating system (cut off voltage) must be pulled.


          INPA:lla siis pitäisi pystyä komentamaan tuo em. service function "unlock aux.."?
          Kaukolla pystyy resetoimaan vian ennenkuin tuo menee tuohon lock-tilaan, ei enää sitten?
          Ja se sulakehan kai oli no 20 standheizung jotakin?

          Edit. Versioni inpasta on v5.02 ja EDIABAS 6.4.7, jossain threadissa mm. Clavu oli maininnut, että uusimmat versiot ei toimi 100% tuon DDE5:n kanssa, pitääkö mun etsiä vanhempi inpa, että se suostuu resetoimaan webston?

          Ensimmäiset 4 viikkoa e61:sen kanssa ollut yhtä lystiä
          Last edited by MrHenkka; 25-02-2011, 18:37.
          --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
          ------------BMW 530da touring E61-----------

          Comment

          • MrHenkka
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 113
            • finlanders

            #20
            INPAn testailua, vikakoodit muuttui täysin toisiksi mitä aiemmin

            Google-docseissa inpan vikakoodit sekä kuvakaappaukset inpan eri vaiheista. Noiden lisäksi PA-pumppu herjaa hetken, Fuel pump fault, näkyy vain iDrivessa ei näköjään talletu vikakoodeihin. 10s ja lähtee pois. Voiko railpressure herja johtua tuosta? Voiko johtua PA-suodattimen vaihdosta, ilmaa järjestelmässä?

            Starttasin monta kertaa ja aika pitkään, mutta ei käynnisty. EWS-syncron tein myös, kuvakaappausfilessä tämäkin. Vikakoodeissa IBS mykkänä, samoin INPAN kuvakaappauksissa, STOPPED-tilassa, inpa ei saa siihen yhteyttä lainkaan.

            EDIT. Pääseekö jostain hehkuboksiin kiinni, näkis onko sekin täysin kuollut?

            Vikakoodit;


            INPAN kuvakaappauksia;


            Pahoittelut "rumista" linkeistä, toimivat kyllä..
            Last edited by MrHenkka; 26-02-2011, 10:53.
            --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
            ------------BMW 530da touring E61-----------

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #21
              Mitäs ne railipaineet on startatessa?

              Ja hehkut voi aktivoida inpalla. Kokeile sitäkin pariin kertaan josko auttaisi :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Bemu525D
                Newbiemmer
                • Dec 2010
                • 17
                • Helsinki

                #22
                Ihme parantuminen vaiko omistajan harhaa!?

                Samoja oireita ja korjaantumisia....
                Vm.04 E61 hyytyi talven aikana pariinkin otteeseen ja oli täysi 1 päivän työ saada auto käyntiin lautauksien ja lisävirtojen avulla. Ei tosiaan jaksanut lähteä millään käyntiin apukäynnistyksellä ja kunnon akku boosterillakaan. Antoi myös vikakoodeja pienen romaanin verran (hehkut ja kaikki järjestelmät pois kehistä ym. ym.). Auto hytkyi ennen akun tyhjenemistä käynnistämisen jälkeen kuin mikäkin paviaani ja tasaantui kun kaikki pytyt pääs vauhtiin. Hehkut oli vaihdettu vuoden vaihteessa ja "hajos" uudestaan näiden episodien aikaan. Viat korjaantui kun auto oli käynyt hetken ja käynnisti uudestaan.

                Akkua en vaihtanut vaikka vanha se varmasti on, latasin vaan täyteen.
                Tämän jälkeen vaihdettiin termarit kylmänä käyneen koneen takia ---> ei liittyne virtoihin mutta parempi niin koska kulutus tippui rapiat 5L/100km.

                No kuitenkin, samalla nollattiin kunnon laitteella (ei mikään Bosch) koko vikakoodilista. TADAA auto oli kuin eri maailmasta tämän jälkeen. Lähti -23 asteen pakkasilla käyntiin kuin palmun alta eikä antanut mitään herjoja mistään, mitä nyt airbaginvalo palaa mut se on pientä!!!

                Eli jos en nyt ihan hullu ole niin tuo nollaus tuntui korjaavan kaikki viat kerta heitolla hehkuja myöten
                Last edited by Bemu525D; 26-02-2011, 13:02.

                Comment

                • MrHenkka
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2010
                  • 113
                  • finlanders

                  #23
                  Hetkelliset railipaineet näkynee kai vikakoodista, katso linkki edellisestä viestistä. Sen tarkemmin en niitä katsonut.

                  INPAlla on resetoitu kaikki viat, vikojen määrä tippui aika hurjasti kun nyt vain neljä vikaa. t
                  Tuo IBS-Ihan Baska Systeemi nyt vaan mietityttää, voiko se nyt estää käynnistyksen, kun siihen ei saa minkäänlaista yhteyttä? Vikakoodi Keine kommunikation ja INPA sanoo sen olevan STOPPED-tilassa, ei saa siihen yhteyttä.

                  EDIT. Tässä aiemmassa viestissä vikakoodit, hehkun boksikin siis sanoo keine kommunikation, joten sekin taitaa olla yhtä lailla STOPPED-tilassa, eli kuollut, död, kaput.
                  Last edited by MrHenkka; 26-02-2011, 14:08.
                  --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                  ------------BMW 530da touring E61-----------

                  Comment

                  • MrHenkka
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 113
                    • finlanders

                    #24
                    Ihanata leijonat ihanata, Biltema Motor Works toimii taas!

                    Käynnistömättömyyden syy jäi epäselväksi, mutta päivän touhut meni näin;

                    Uusi hehkuboksi paikalleen, ei ole vaikea homma, insinöörikin sai sen vaihdettua about puolessa tunnnissa taivasalla, kuten jossain threadissa monikin kironnut sähköliittimien tiukkuutta, niin ne todellakin oli hankala nitkuttaa irti. Mutta itse purkki oli todella helppo vaihtaa ja liittimet oli helpompi laittaa takaisin kiinni kuin saada irti.

                    Tuli vaihdettua aiemmin viikolla PA-suodatin, just in case, joka olikin täynnä tervaa. Motorin päästä PA-letkut irti ja ei tule löpöä, pumppu kyllä tankissa jauhoi, mutta jotenkin karkean kuuloisesti. Mötönetistä pari jerrykannua ja löpöaseman kautta kotia, kolmisen litraa ehdin kaataa tankkiin kun kaveri starttas ja löpö tuli irroitetusta letkusta.. Letku kiinni koneeseen ja startti, avot, saksanseisoja lähti kuin rusakka makuulta tai hauki rannasta. PA-mittari väitti aiemmin, että oli varttitankki jäljellä.. tais kusta silmään ja reilusti, mutta thread on puolestani ratkaistu.

                    LÄMMIN JA SYDÄMELLINEN KIITOS kaikille ketkä kommentoivat ja antoivat vinkkejä, tuoreena bemaristina olen oppinut enemmän kuin tarpeeksi.. Tietääpähän seuraavan ongelman ilmetessä jo monta jippoa.

                    Enää on se webasto lukossa, mutta onneksi tuo pakkanen on jo vähän laskenut, pitää etsiä joku tamperelainen harrastaja joka pienellä korvauksella saisi tuon kikottimen resetoitua kun oma inpa antaa erroria webastoa resetoidessa..
                    Last edited by MrHenkka; 26-02-2011, 21:13.
                    --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                    ------------BMW 530da touring E61-----------

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎