Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 akku tyhjä, lataus ei onnistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiipee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 130
    • P-Pohjanmaa

    E61 akku tyhjä, lataus ei onnistu

    Elikkäs E61:sestä oli viikonlopun aikana tyhjentynyt akku, kun yrittää ladata akkua konehuoneesta , niin oikea pitkän ajovalopoltin alkaa palaan..

    Miten saan peräkontinluukun auki että pääsis suoraan käsiin akkuun?

    Autoon oli jäänyt avaimet virtalukkoon viikonlopuksi, onkohan tällä ollut vaikutusta akun tyhjenemiseen, eli eikö auto ole mennyt lepotilaan?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by jiipee View Post
    Autoon oli jäänyt avaimet virtalukkoon viikonlopuksi, onkohan tällä ollut vaikutusta akun tyhjenemiseen, eli eikö auto ole mennyt lepotilaan?
    On vaikutusta.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • jiipee
      Bimmer Rookie
      • Apr 2003
      • 130
      • P-Pohjanmaa

      #3
      miten tuon peräkontin luukun sais auki?

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #4
        Originally posted by jiipee View Post
        miten tuon peräkontin luukun sais auki?
        Onko siellä virtaa sen verran että ovet ovat kuitenkin auki jne? Yksi ideahan olisi avata takalasi vain ja sieltä eteenpäin.
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #5
          Originally posted by jiipee View Post
          Elikkäs E61:sestä oli viikonlopun aikana tyhjentynyt akku, kun yrittää ladata akkua konehuoneesta , niin oikea pitkän ajovalopoltin alkaa palaan..

          Miten saan peräkontinluukun auki että pääsis suoraan käsiin akkuun?

          Autoon oli jäänyt avaimet virtalukkoon viikonlopuksi, onkohan tällä ollut vaikutusta akun tyhjenemiseen, eli eikö auto ole mennyt lepotilaan?
          Anna suoraan starttivirtaa toisesta autosta tai isommasta laturista konehuoneen puolelle.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • Raine
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2603
            • N/A

            #6
            .........
            Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:13.
            ///Motorporot

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by Convertible View Post
              Anna suoraan starttivirtaa toisesta autosta tai isommasta laturista konehuoneen puolelle.
              Tuli kanssa mieleen, jos akku vaan on niin tyhjä että laturi ei pysty antamaan tarpeeksi, ja auton elektoniikka vaan sekoilee ensin. Tätyyhän se pystyä lataamaan konehuoneen "navoista" juuri tällaisissa tapauksissa. Käynnissä olevasta autosta en kyllä antaisi virtaa isompien vahinkojen välttämiseksi. Akku kyllä taitaa jo olla ottanut itteensä.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • jiipee
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 130
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Joo aivan tyhjä on akku, ei ota CTEKistä eikä Defan laturilla virtaa vastaan lainkaan, elektroniikka tosiaan sekoilee, eli kun laittaa laturin kii, niin tuo ajovalopoltin syttyy samantien.
                Irrotin ajovalopolttimen nyt, ja kokeillaan vielä latausta konehuoneesta.

                Akku varmaan menee uusiksi, onhan tuolla jo ikää 6-vuotta.

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #9
                  .........
                  Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:13.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • jiipee
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 130
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Juu, ei tuota väkisin kannata yrittää latailla.

                    Seuraava kyssäri ois että millanen akku tuonne kannattaa vaihtaa, mitä ootta käyttäneet? Pitää vissiin käyttää sitten roikannokasakin auto kun akku on vaihdettu?

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      .........
                      Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:13.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • Sekottaja
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 73
                        • kuopio

                        #12
                        Originally posted by jiipee View Post
                        Joo aivan tyhjä on akku, ei ota CTEKistä eikä Defan laturilla virtaa vastaan lainkaan, elektroniikka tosiaan sekoilee, eli kun laittaa laturin kii, niin tuo ajovalopoltin syttyy samantien.
                        Irrotin ajovalopolttimen nyt, ja kokeillaan vielä latausta konehuoneesta.

                        Akku varmaan menee uusiksi, onhan tuolla jo ikää 6-vuotta.
                        Itsellä käyny monesti Ctekin kanssa silleen että se ei yksinkertaisesti osaa ruveta lataamaan ihan kuivaa akkua. Sitten kun vanhanajan kunnon laturin on kaivanut esille ja ladannut sillä niin pelittää. Tuommoisen ominaisuuden huomannu noissa älylatureissa.
                        530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          Originally posted by Sekottaja View Post
                          Itsellä käyny monesti Ctekin kanssa silleen että se ei yksinkertaisesti osaa ruveta lataamaan ihan kuivaa akkua. Sitten kun vanhanajan kunnon laturin on kaivanut esille ja ladannut sillä niin pelittää. Tuommoisen ominaisuuden huomannu noissa älylatureissa.
                          saman havainnut, mutta ctec ei ala lataamaan tyhjää akkua täysillä vaan se herättelee sen ensin pulsseilla, pulssit pitenee ja pitenee kunnes latausvirta on jatkuva.. suunnilleen tunnin tuo pulssivaihe kestää.. riippuu kai akusta ja että kuinka tyhjäksi akku päässyt :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Sekottaja
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 73
                            • kuopio

                            #14
                            Originally posted by peto2 View Post
                            saman havainnut, mutta ctec ei ala lataamaan tyhjää akkua täysillä vaan se herättelee sen ensin pulsseilla, pulssit pitenee ja pitenee kunnes latausvirta on jatkuva.. suunnilleen tunnin tuo pulssivaihe kestää.. riippuu kai akusta ja että kuinka tyhjäksi akku päässyt :think
                            Tuo oli uutta tietoo mulle. Joskus kyllä oli yön yliki kiinni mutta ei ollu tapahtunu mitään. Riippuu varmaan akun kuivuudestakin. Pitääpäs kokeilla joskus uudestaan.
                            530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                            Comment

                            • jiipee
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2003
                              • 130
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              Ctekki on nyt yön yli ollut suoraan kii akussa, pitäs lähtä mittaan oisko mitään eloa akkuun tullut. 90ah akku tuola on nyt paikalla, jännite oli lähtiessä huimat 4.7v..!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎