Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ja sisäpuhallin temppuilee.. huono akkuko syypää ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    E61 ja sisäpuhallin temppuilee.. huono akkuko syypää ??

    Tarina..pakkasten keskeltä

    Autolla ei ollut ajettu 5 päivään.
    Tänään aamulla pakkasta -32 ja lämmittelen autoa roikassa 5h..no auto käyntiin ihan ok ehkä himpun vaivalloisesti,käynnistyshetkellä pakkasta -26.
    Kävi hieman epätasaisesti (tämä sen vuoksi että osa hehkuista mykkänä)
    Tässä vaiheessa huomasin että kellonaika oli jonnekin kadonnut ja näytti -- --.

    Annoin auton käydä tyhjäkäyntia 15 min ja lähdin ajeleen, ajoin n. 2 km ja pysähdyin ja samalla huomasin että sisäpuhallin ei lämmitä ollenkaan.
    Puhaltimen sai toimimaan ainoastaan tuulilasin huurrepuhalluksen ollessa kytkettynä,mutta puhallin sammui heti kun painoin auto-nappia.
    No myöskään manuaalipuolella en saanut puhallinta herään (eli keskimmäistä pyöreää mutikkaa kääntämäällä).
    Ainostaan toimi tuossa ed mainitussa huurretilassa ja sen jälkeen jos käytti manuaalusesti puhaltimen säätöä.

    Eli onko akku finaalissa ?
    Näytti olevan paikalla orggis 110A akku..jolla siis ikää kohta 6-vuotta.


    Eli onko akku finaalissa ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • jake530d
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 146
    • vaasa

    #2
    Originally posted by veku View Post
    Tarina..pakkasten keskeltä

    Autolla ei ollut ajettu 5 päivään.
    Tänään aamulla pakkasta -32 ja lämmittelen autoa roikassa 5h..no auto käyntiin ihan ok ehkä himpun vaivalloisesti,käynnistyshetkellä pakkasta -26.
    Kävi hieman epätasaisesti (tämä sen vuoksi että osa hehkuista mykkänä)
    Tässä vaiheessa huomasin että kellonaika oli jonnekin kadonnut ja näytti -- --.

    Annoin auton käydä tyhjäkäyntia 15 min ja lähdin ajeleen, ajoin n. 2 km ja pysähdyin ja samalla huomasin että sisäpuhallin ei lämmitä ollenkaan.
    Puhaltimen sai toimimaan ainoastaan tuulilasin huurrepuhalluksen ollessa kytkettynä,mutta puhallin sammui heti kun painoin auto-nappia.
    No myöskään manuaalipuolella en saanut puhallinta herään (eli keskimmäistä pyöreää mutikkaa kääntämäällä).
    Ainostaan toimi tuossa ed mainitussa huurretilassa ja sen jälkeen jos käytti manuaalusesti puhaltimen säätöä.

    Eli onko akku finaalissa ?
    Näytti olevan paikalla orggis 110A akku..jolla siis ikää kohta 6-vuotta.


    Eli onko akku finaalissa ?
    Akkku loppu tai lataus huono! Sitten jos sulla on hiukkassuodatin niin se menee noilla pakkasilla äkkiä tukkoon johtuen,kun hehkut ei toimi ei toimi myöskään häkäpöntön puhdistus. nim. kokemusta on!
    E71 X6 35D
    ex.E61 530D 282hv. 615nm.

    Comment

    • JSt
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 47
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by jake530d View Post
      ,kun hehkut ei toimi ei toimi myöskään häkäpöntön puhdistus. nim. kokemusta on!
      Mulla on kaksi hehkua pimeenä, ja hyvin käryää edelleenkin.
      ...Mersu

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        #4
        Toihan on ihan normaalia...E60 dieselillä turha lähteä mihinkää jos pakkasta -30 tai enemmän. Nimim. auto seissy katoksessa jo 2pvää ajamatta
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by tuomkiti81 View Post
          Toihan on ihan normaalia...E60 dieselillä turha lähteä mihinkää jos pakkasta -30 tai enemmän. Nimim. auto seissy katoksessa jo 2pvää ajamatta
          Ei kai sentään .. :think
          No kaveri ottaa nyt lisävirtaa vaikka varmaan aika kehnosti ottaa sitä näin kylmällä vastaan,olisin ajanut lämpimään halliin mutta kun oli muuta kalustoa siellä niin ei onnistunut.

          Onko 535d:ssä tosiaan alunperin 110A akku,ex E61 530d:ssä oli muistaakseni 90A akku kun se vaihdettiin..

          Kantsisko vaan suosiolla hakea uusi akku ?
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • eri-ernesti
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 241
            • Hämeenlinna / Mikkeli

            #6
            Itsellä kans aamulla ei lähteny ensi tarttauksella käyntiin. Toisella sitten ihan hienosti ja tuo kello oli menny mykäks, puhaltimet toimi ihan normaalisti. Kyllä mä ainakin ens viikolla tuon akun aion vaihtaa, näillä pakkasillahan nuo tuppaa tuleen tiensä päähän jos on alkuperäsiä.
            VOOORT
            K7 gsx-r 1000 rata

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Väliaikatietoja..
              Akku ladattu ja sen jälkeen ei mitään ongelmia..ilmeisesti tuo temppuili johtui liian alhaisesta akun jännitteestä
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Sipa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 60
                • Pohjois-Karjala

                #8
                Originally posted by veku View Post
                Väliaikatietoja..
                Akku ladattu ja sen jälkeen ei mitään ongelmia..ilmeisesti tuo temppuili johtui liian alhaisesta akun jännitteestä

                Perhana itellä tismalleen samat ongelmat puhaltimen/ilmastoinnin kanssa ja auto oli jo yön yli hallissa laturissa mutta ei ollut vaikutusta minun autoon....

                Olisko porukalla vielä muita ideoita vai kannattaako viedä suoraan vikokoodejen lukuun??

                Niin ja auto oli 520i E60
                530da e39, exät: 330d e46, 520i e60, 520ia e39,
                325i e36

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  #9
                  Joku kirjoitteli että kannattaa kopauttaa vänkärin jalkatilaa sieltä vasemmalta puolelta nii saattaa tuo tuuletin lähteä paremmin toimimaan..
                  Kannattaa odotella jos se lähtis ittekseen toimimaan ettei nyt ainakaan huoltoon sitä vie.

                  Comment

                  • Sipa
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 60
                    • Pohjois-Karjala

                    #10
                    Originally posted by -challenger- View Post
                    Joku kirjoitteli että kannattaa kopauttaa vänkärin jalkatilaa sieltä vasemmalta puolelta nii saattaa tuo tuuletin lähteä paremmin toimimaan..
                    Kannattaa odotella jos se lähtis ittekseen toimimaan ettei nyt ainakaan huoltoon sitä vie.

                    Kuulostaa melkoselta "poppakonstilta" mutta pitäähän tota kokeilla!
                    530da e39, exät: 330d e46, 520i e60, 520ia e39,
                    325i e36

                    Comment

                    • dieseljussi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 592
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by Sipa View Post
                      Perhana itellä tismalleen samat ongelmat puhaltimen/ilmastoinnin kanssa ja auto oli jo yön yli hallissa laturissa mutta ei ollut vaikutusta minun autoon....

                      Olisko porukalla vielä muita ideoita vai kannattaako viedä suoraan vikokoodejen lukuun??

                      Niin ja auto oli 520i E60
                      Korjauskäsikirja väittää, että pitäisi aina ladata konehuoneen kautta +pistokkeesta, eikä suoraan akunnavoista. Silloin masiina tietää, että on saanut lisävirtaa.
                      Todellisuudessahan akku ei ole läheskään loppu silloin, kun bemari niin väittää, vaan ainoastaan kylmäkäynnistysjännite on käynyt tietyn rajan alapuolella yleensä kovan, alle -30C pakkasen vuoksi. "Alhaisen" jännitteen vuoksi laite pudottaa vähemmän tarpeelliset järjestelmät, kuten lämmityslaitteen, pois pelistä. Akun vaihto toki poistaa ongelman taas pariksi kolmeksi vuodeksi. Oi niitä aikoja, kun akku kesti 10 vuotta ja kun se oli loppu, ei startti enää pyörinyt...
                      Jos minulta kysytään, pitäisi heittää helvettiin kaikki "luontoa säästävät" viritykset latausjärjestelmästä ja tunkea sinne virtaa aina kun mahtuu, jos kerran lämpötila on pakkasen puolella. Onnistuisikohan tuollaisen ohjelmointi jälkikäteen?

                      Comment

                      • k0rppi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 784
                        • Varkaus

                        #12
                        Originally posted by Sipa View Post
                        Perhana itellä tismalleen samat ongelmat puhaltimen/ilmastoinnin kanssa ja auto oli jo yön yli hallissa laturissa mutta ei ollut vaikutusta minun autoon....

                        Olisko porukalla vielä muita ideoita vai kannattaako viedä suoraan vikokoodejen lukuun??

                        Niin ja auto oli 520i E60
                        mullakaan ei vaikuttanu mitään akun latailut vaan se puhallin pelitti vaan parilla nopeusalueella. menin akkukauppaan ja vaihdatin uuden akun sinne ohjelmointeineen ja samantien rupes pelittämään tuuletin.

                        Comment

                        • Sipa
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 60
                          • Pohjois-Karjala

                          #13
                          Jep! uusi akku hommattu ja ongelmat hävis heti!

                          Sitä jäin miettimään kun käytin auton kuitenki paikallisessa merkkiliikkeessä niin sanoivat et e60 oma akku on jo uutenakin aivan hanurista ja "alitehoinen". Sanoin että laittakaa tilalle sitten semmoinen joka on varmasti hyvä, joten olivat laittaneet tilalle uuden e-mersun akun (100ah)
                          Joka oli vieläpä 50€ halvempi ku bemarin 80ah no väliäköhällä pääasia et nyt kaikki toimii!
                          530da e39, exät: 330d e46, 520i e60, 520ia e39,
                          325i e36

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Puhaltimen ohjausyksikön softa jumiutuu myös joskus alijännitteen seurauksena, tähän auttaa pelkkä akun kengän irroitus hetkeksi jos akussa on muutoin normaalisti virtaa.

                            Comment

                            • Whispi
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 131
                              • Tampere

                              #15
                              Ot:

                              Originally posted by tuomkiti81 View Post
                              Toihan on ihan normaalia...E60 dieselillä turha lähteä mihinkää jos pakkasta -30 tai enemmän. Nimim. auto seissy katoksessa jo 2pvää ajamatta
                              Eipä ole oma nikotellut kertaakaan vaikka lähemmäs -40 keleissä menty.

                              Originally posted by Sipa View Post
                              Jep! uusi akku hommattu ja ongelmat hävis heti!

                              Sitä jäin miettimään kun käytin auton kuitenki paikallisessa merkkiliikkeessä niin sanoivat et e60 oma akku on jo uutenakin aivan hanurista ja "alitehoinen". Sanoin että laittakaa tilalle sitten semmoinen joka on varmasti hyvä, joten olivat laittaneet tilalle uuden e-mersun akun (100ah)
                              Joka oli vieläpä 50€ halvempi ku bemarin 80ah no väliäköhällä pääasia et nyt kaikki toimii!
                              Kai ne koodasi autoon akun vaihdoksen 110-> 100ah
                              -12 E70 40d

                              Ex:
                              -11 Porsche 958
                              -11 F11 535dA
                              -09 E90 330dA
                              -09 E61 530dA
                              -09 E60 530xdA
                              -04 E60 530dA

                              +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎