Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530Da:n metsästys päättynyt??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    #16
    Huohottimen lämmityspaketti muutaman kympin, letkulämppäri+sisäpistoke 200e + asennus (kaikki yli 2h työstä laskutettava on valohoitoa tuosta hommasta). Enemmän antaisin arvoa sille jos nuo kilsat pitää paikkansa ja autosta löytyy aktiivi-ohjaus sekä DD. Comfort penkit nyt tosiaan onkin ja kattoluukku näyttäis olevan. Laatikkoöljyt vaihdoin itse kun oli reilu 200tkm ajettu, ei ongelmia (ajettu 65tkm vaihdon jälkeen). Ja näyttäis tuossa olevan sportti rattikin ja varmaan löytyy monta muutakin varustetta mitä ei tuohon ole ruksattu. Hintakin aikalailla kohdallaan minusta.

    Päästöt ja verot, eikai kukaan oikeasti niiden perusteella tee mitään päätöksiä käytetyn auton suhteen? Jos vuoden käyttökuluissa on 100e eroa niin huomattavasti suurempaa osaa näyttelee kokonaiskuluissa se minkälaisen käytetyn yksilön onnistuu löytämään. Eli toisinsanoen paljonko joudut sitä korjaamaan jne.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Carnetti
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 79
      • Suomi

      #17
      Originally posted by joko View Post
      Huohottimen lämmityspaketti muutaman kympin, letkulämppäri+sisäpistoke 200e + asennus (kaikki yli 2h työstä laskutettava on valohoitoa tuosta hommasta). Enemmän antaisin arvoa sille jos nuo kilsat pitää paikkansa ja autosta löytyy aktiivi-ohjaus sekä DD. Comfort penkit nyt tosiaan onkin ja kattoluukku näyttäis olevan. Laatikkoöljyt vaihdoin itse kun oli reilu 200tkm ajettu, ei ongelmia (ajettu 65tkm vaihdon jälkeen). Ja näyttäis tuossa olevan sportti rattikin ja varmaan löytyy monta muutakin varustetta mitä ei tuohon ole ruksattu. Hintakin aikalailla kohdallaan minusta.

      Päästöt ja verot, eikai kukaan oikeasti niiden perusteella tee mitään päätöksiä käytetyn auton suhteen? Jos vuoden käyttökuluissa on 100e eroa niin huomattavasti suurempaa osaa näyttelee kokonaiskuluissa se minkälaisen käytetyn yksilön onnistuu löytämään. Eli toisinsanoen paljonko joudut sitä korjaamaan jne.

      Näin juurikin. Sataset ovat tässä pelissä pieniä rahoja.

      Comment

      • k0rppi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 784
        • Varkaus

        #18
        Originally posted by joko View Post
        Huohottimen lämmityspaketti muutaman kympin, letkulämppäri+sisäpistoke 200e + asennus (kaikki yli 2h työstä laskutettava on valohoitoa tuosta hommasta). Enemmän antaisin arvoa sille jos nuo kilsat pitää paikkansa ja autosta löytyy aktiivi-ohjaus sekä DD. Comfort penkit nyt tosiaan onkin ja kattoluukku näyttäis olevan. Laatikkoöljyt vaihdoin itse kun oli reilu 200tkm ajettu, ei ongelmia (ajettu 65tkm vaihdon jälkeen). Ja näyttäis tuossa olevan sportti rattikin ja varmaan löytyy monta muutakin varustetta mitä ei tuohon ole ruksattu. Hintakin aikalailla kohdallaan minusta.

        Päästöt ja verot, eikai kukaan oikeasti niiden perusteella tee mitään päätöksiä käytetyn auton suhteen? Jos vuoden käyttökuluissa on 100e eroa niin huomattavasti suurempaa osaa näyttelee kokonaiskuluissa se minkälaisen käytetyn yksilön onnistuu löytämään. Eli toisinsanoen paljonko joudut sitä korjaamaan jne.
        omaani kun kävin hakemassa lämmittimen niin ei ollu muuta kun säteliää. samaan pakettiin tuli sisähaara ja ylläpitolaturi.

        vaihtaahan se porukka tarvikeosiakin autoihinsa.

        Comment

        • Carnetti
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 79
          • Suomi

          #19
          Originally posted by joko View Post
          Huohottimen lämmityspaketti muutaman kympin, letkulämppäri+sisäpistoke 200e + asennus (kaikki yli 2h työstä laskutettava on valohoitoa tuosta hommasta). Enemmän antaisin arvoa sille jos nuo kilsat pitää paikkansa ja autosta löytyy aktiivi-ohjaus sekä DD. Comfort penkit nyt tosiaan onkin ja kattoluukku näyttäis olevan. Laatikkoöljyt vaihdoin itse kun oli reilu 200tkm ajettu, ei ongelmia (ajettu 65tkm vaihdon jälkeen). Ja näyttäis tuossa olevan sportti rattikin ja varmaan löytyy monta muutakin varustetta mitä ei tuohon ole ruksattu. Hintakin aikalailla kohdallaan minusta.

          Päästöt ja verot, eikai kukaan oikeasti niiden perusteella tee mitään päätöksiä käytetyn auton suhteen? Jos vuoden käyttökuluissa on 100e eroa niin huomattavasti suurempaa osaa näyttelee kokonaiskuluissa se minkälaisen käytetyn yksilön onnistuu löytämään. Eli toisinsanoen paljonko joudut sitä korjaamaan jne.

          Tuosta Dynamic ja Active drivesta: meneekö ohjaus tunnottomaksi hitailla nopeuksilla.

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #20
            Ihan "tunnottomaksi" se menee vasta kävelyvauhdissa. Oudommalta tuntuu nykyään ajaa autolla jossa ei ole aktiiviohjausta. Käy ihmeessä kokeilemassa tuota ja sitten jossain toisessa liikkeessä olevaa autoa normi ohjauksella, on aikamoinen ero ketteryydessä. Ei se minusta ehdoton varuste ole jos auto muuten on mieleinen, mutta todella suuri plussa kyllä on.
            DD ei vaikuta ohjaukseen mitenkään, vaan alustan kallisteluun. Mutkaan ei vakio dd alustallakaan oikein saa ajettua niin lujaa että auto kallistais juurikaan, mutta silti se on pehmeä kuitenkin epätasaisella alustallakin. Siinä ei kaiketi mitään tyyppivikoja ole kummemmin, itellä ei ainakaan ole ollut mitään häikkää ja kohta 300tkm mittaris.

            Ja saa letkulämppärin, se letkulämppärin vastushan on melkein jokaisessa autossa samanalinen, motonetistä ostin oman calixin sarjan ja oli tosiaan ihan e60 tarkoitettu ja asennusohjeet tuli mukana. Ei paha homma ollut laittaa tuota. Tuo huohottimen lämmitys/eristys löytyy myös aika monesta tuontiautosta, itelläkin se oli jo valmiiksi (n. 50e olis osat siihen maksaneet).
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Carnetti
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 79
              • Suomi

              #21
              Originally posted by joko View Post
              Ihan "tunnottomaksi" se menee vasta kävelyvauhdissa. Oudommalta tuntuu nykyään ajaa autolla jossa ei ole aktiiviohjausta. Käy ihmeessä kokeilemassa tuota ja sitten jossain toisessa liikkeessä olevaa autoa normi ohjauksella, on aikamoinen ero ketteryydessä. Ei se minusta ehdoton varuste ole jos auto muuten on mieleinen, mutta todella suuri plussa kyllä on.
              DD ei vaikuta ohjaukseen mitenkään, vaan alustan kallisteluun. Mutkaan ei vakio dd alustallakaan oikein saa ajettua niin lujaa että auto kallistais juurikaan, mutta silti se on pehmeä kuitenkin epätasaisella alustallakin. Siinä ei kaiketi mitään tyyppivikoja ole kummemmin, itellä ei ainakaan ole ollut mitään häikkää ja kohta 300tkm mittaris.

              Ja saa letkulämppärin, se letkulämppärin vastushan on melkein jokaisessa autossa samanalinen, motonetistä ostin oman calixin sarjan ja oli tosiaan ihan e60 tarkoitettu ja asennusohjeet tuli mukana. Ei paha homma ollut laittaa tuota. Tuo huohottimen lämmitys/eristys löytyy myös aika monesta tuontiautosta, itelläkin se oli jo valmiiksi (n. 50e olis osat siihen maksaneet).

              Mites sinulla muuten on pelannut auto? ja miten paljon olet autollasi ajanut metrejä itse. Sinullahan on 300tkm kohta autosi mittarissa.

              Comment

              • Carnetti
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 79
                • Suomi

                #22
                Originally posted by Carnetti View Post
                Mites sinulla muuten on pelannut auto? ja miten paljon olet autollasi ajanut metrejä itse. Sinullahan on 300tkm kohta autosi mittarissa.
                Pitää vielä katsoa muitakin vaihtoehtoja mutta tuossa on kyllä varustelu minulle sopiva.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Carnetti View Post
                  Mites sinulla muuten on pelannut auto? ja miten paljon olet autollasi ajanut metrejä itse. Sinullahan on 300tkm kohta autosi mittarissa.
                  Kohta 70tkm ajanut tuolla itse, vikoina kaikki samat mitä 100tkm ajetussakin autossa. Eli pakosarja halki, hehkut ja ohjainlaite vaihdettu, ilmamäärämittari ja naftasuodatin+ laatikkoon öljyt ja suodatin. Pari kertaa moottoriöljyt, siinäpä melkein remontit. Yks tukivarsi alustaan ja narinahela. Muutaman kympin osia menee silloin tällöin, mutta kaikenkaikkiaan on kyllä erittäin luotettavaksi osoittaunut peli. Akku tosin alkaa olla jo nyt vähän lopussa, menisköhän johonkin takuuseen kun on tosiaan vielä tehtaan jäljiltä sekin. Sitten tietysti muuta rakentelua on tullut hieman harrastettua, eli iskarit ja jouset vaihtoon sekä korisarjan pistin. Nämä siis ns. ylimääräisiä laitteluja.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎