Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530DAT tehot katosi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sepi77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 46
    • Kotona

    #16
    Kyllähän siinä aika tiukkasanainen keskustelu käytiin, eikä päästy yhteisymmärrykseen. Alunperinhän sovittiin että DPF tyhjätään kokonaan joten se että se meni nyt tukkoon ei aiheuttanut muuta harmia muutakuin hinausautokyydin jonka vakuutusyhtiö kustantaa. Se mikä sitten aiheuttaa enemmän harmia on että jouduin maksamaan dpf:n tyhjäämisen ikäänkuin kahteen kertaan, ensimmäisellä kertaa rahalla sai tyhjän katin ja toisella kertaa vasta tyhjn dpf pöntön

    Tämä jälkimmäinen tyhjäys kustansi puolitoistasataa, joten se nyt ainakin pitäisi saada pois. Lisäksi autoon vaihdettiin maffi turhaan, koska vikahan nyt ei siinä selvästikään ollut. Yks juttu on tietysti se, että auto seisoi kuukauden tuola pajan pihalla kun vikaa etsittiin aina välitöinä kun aikaa oli

    Uutta kattia en aio vaatia, koska minä en ainakaan haju haittaa ole huomannut ja toiseksi eikös kaikki turhat tukokset kannata putkesta poistaa jos vain menee katsastuksesta läpi

    Se mikä itseä jännittää niin mitä tuo tukkeentuminen on tehnyt turbolle, koska kuumanahan tuo on käynyt ja vastapaine putkessa on ollut melkoinen? Mitään oireita ei vielä näy, mutta en tuolla nyt paljoa ole ehtinyt ajelemaan.

    Katsotaan nyt mihin tämä päättyy
    .

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #17
      No jo on törkeää toimintaa. Siis ensin otettiin katin sisuskalut pois dfp:n sijaan,
      ja sen jälkeen etittiin tuntitokulla vikaa ja vaihdettiin MAF turhaan?

      Ja kun se oikea vika löytyi eli DPF tukossa, se tyhjättiin ja RAHASTETTIIN TAAS?

      Rupea mulkuksi. Vaadi heitä hommaamaan uusi katti. Ei se maksa kuin tonnin. Ja lisäksi vaadi rahat takaisin kaikista muista töistä paitsi varsinaisesta DPF tyhjennyksestä.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • sepi77
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 46
        • Kotona

        #18
        Originally posted by MajorDrake View Post
        No jo on törkeää toimintaa. Siis ensin otettiin katin sisuskalut pois dfp:n sijaan,
        ja sen jälkeen etittiin tuntitokulla vikaa ja vaihdettiin MAF turhaan?

        Ja kun se oikea vika löytyi eli DPF tukossa, se tyhjättiin ja RAHASTETTIIN TAAS?

        Rupea mulkuksi. Vaadi heitä hommaamaan uusi katti. Ei se maksa kuin tonnin. Ja lisäksi vaadi rahat takaisin kaikista muista töistä paitsi varsinaisesta DPF tyhjennyksestä.
        Lähes noin. Ensin otettiin katin sisuskalut pois ja laitettiin uus softa. Auto oli tehoton (ihme kun dpf edelleen paikallaan ja softasta otettu poltto pois), jonka jälkeen etittiin vikaa VIIKKOtolkulla (josta ei tosin tullut mulle laskua, sinänsä reilua) ja vaihdettiin MAF turhaan. Tuo dpf tyhjättiin eri firman toimesta tukkeentumisen jälkeen ja silloinhan minä sen jouduin maksaa. Vakuutusyhtiö hinasi lähimmälle korjaamolle joka sen tyhjäsi kun pyysin.
        .

        Comment

        • kvt
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 236
          • Satakunta

          #19
          Originally posted by sepi77 View Post
          Kyllähän siinä aika tiukkasanainen keskustelu käytiin, eikä päästy yhteisymmärrykseen. Alunperinhän sovittiin että DPF tyhjätään kokonaan joten se että se meni nyt tukkoon ei aiheuttanut muuta harmia muutakuin hinausautokyydin jonka vakuutusyhtiö kustantaa. Se mikä sitten aiheuttaa enemmän harmia on että jouduin maksamaan dpf:n tyhjäämisen ikäänkuin kahteen kertaan, ensimmäisellä kertaa rahalla sai tyhjän katin ja toisella kertaa vasta tyhjn dpf pöntön

          Tämä jälkimmäinen tyhjäys kustansi puolitoistasataa, joten se nyt ainakin pitäisi saada pois. Lisäksi autoon vaihdettiin maffi turhaan, koska vikahan nyt ei siinä selvästikään ollut. Yks juttu on tietysti se, että auto seisoi kuukauden tuola pajan pihalla kun vikaa etsittiin aina välitöinä kun aikaa oli

          Uutta kattia en aio vaatia, koska minä en ainakaan haju haittaa ole huomannut ja toiseksi eikös kaikki turhat tukokset kannata putkesta poistaa jos vain menee katsastuksesta läpi

          Se mikä itseä jännittää niin mitä tuo tukkeentuminen on tehnyt turbolle, koska kuumanahan tuo on käynyt ja vastapaine putkessa on ollut melkoinen? Mitään oireita ei vielä näy, mutta en tuolla nyt paljoa ole ehtinyt ajelemaan.

          Katsotaan nyt mihin tämä päättyy
          Jos tyhjennetään putkistosta kaikki vastukset pois, niin eikös se voi sekottaa muuttuvageometrisen ahtimen toiminnan, että tyhjällä putkella kyllä pitäis laittaa erilainen ohjelma sisään. Olen kuullut että jo pelkän dpf-pöntön tyhjennyksessä on jo riskisnä koska putki alkaa virtaamaan paremmin, saatika sitten jos sulta on molemmat katti ja dpf tyhjennetty. Sinuna vaatisin uuden katin autoon, ei sen tyhjennys ainakaan varmaan tehoa lisää.

          edit: Kirjoititkin näköjään jo, että laitettiin uusi softakin, eli kai sen softahomman tuolla firmassa sitten kuntoon saa vaikka olis molemat pöntötkin tyhjänä.
          Last edited by kvt; 18-03-2011, 16:23.
          -12 F11 530Da

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1399
            • Kuopio

            #20
            Tänään kävin pajalla, vikaa ilmeisesti on sitten turbon siivistön ohjauksessa. Pitää helkkarinmoista naksetta ja ruksetta, liekö ruosteessa.

            Tutkitaan lisää ensiviikolla että meneekö turbon osalta tehtaan takuuseen vai onko vian aiheuttanut joku muu juttu. Itse olen sitä mieltä että kyllä se turbon ohjaus on särkynyt ihan issestään..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              #21
              Noniin, tämäkin taru sai päätöksen.

              Vikaa oli turbon servo-ohjauksessa sillä se piti ääntä --> jumitti ensimmäisellä kerralla startatessa. Nyt on uusi turbo kiinni ja ei mitään oireita. Hävisi samalla pienehköt vihellyksetkin, liekö ollut sitten löysästi kiinni turbo aikaisemmin.

              Erityiskiitos Fin-Turbolle homman hoitamisesta mallikkaasti ja kiitokset myös Fin-Turbolta Hartikaiselle, joka oli viime turbonvaihdossa saanut kaikkien pulttien kannat pyöreiksi...
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • A62
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 117
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Ceeray View Post
                Noniin, tämäkin taru sai päätöksen.

                Vikaa oli turbon servo-ohjauksessa sillä se piti ääntä --> jumitti ensimmäisellä kerralla startatessa. Nyt on uusi turbo kiinni ja ei mitään oireita. Hävisi samalla pienehköt vihellyksetkin, liekö ollut sitten löysästi kiinni turbo aikaisemmin.

                Erityiskiitos Fin-Turbolle homman hoitamisesta mallikkaasti ja kiitokset myös Fin-Turbolta Hartikaiselle, joka oli viime turbonvaihdossa saanut kaikkien pulttien kannat pyöreiksi...
                Joo joo. Itsellä taitaa olla sama vika. Aikaisemmin jo kirjoittelinkin tänne, että menee kylmäkäynnistysten yhteydessä suojamoodiin ja ei kulje. Nyt sitten vaihdettiin turbo ja pakosarja, joka olli halki. Tämän jälkeen vika ei poistunut vaan siirtyi. Nyt viaksi tuli 3F57 (ahtopaineensäädin). Nyt auto käynnistyy aina normaalitilassa, mutta menee kaasua painamalla herkästi vikatilaan. Samalla moottorin suunnalta rupesi kuulumaan vienoa vihellystä, jota sieltä ei aikaisemmin ole kuulunut. Ja turbohan on siis tehdaskorjattu. Tilasin jo uuden ahtopainesäätimen. Toivottavasti nyt viat poistuvat

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎