Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 520da lci korkeahko kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tki60
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 11
    • tuusula

    E60 520da lci korkeahko kulutus

    Autona otsikon mukainen peli, aj,24 000km vm. -09
    Muija kurvailee päivittäin tolla työmatkaa n.15km suuntaansa,osa maantietä ja pätkä kaupunkiajoa.
    Alkanut ihmetyttää suht suuri kulutus. Keskinopeus n.40km/h ja kulutus huitelee siellä 9.5-10.5l/100km (kesällä 7-7.5l/100km)
    Auto on roikassa aamuisin 1-2 tuntia
    Renkaina orkkis 225/50 17" nastat.
    Moottorin lämmöt käy max 80´C normiajossa.
    Onko syynä nää pakkaset vai ajotapa vai jotain muuta. Kulkee ja käy ihan normaalisti.(luvattu kulutus kaupungissa 7.5l/100km ei näköjään riitä edes seka-ajossa)
    Kulutus ajotietokoneen ilmoittama,en ole itse mittaillut.

    Paljonko muilla vastaavat keksinnöt kuluttaa.
  • Sigfried
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 261
    • Rannalla

    #2
    LCI 535d tourinki näyttäs vievän tietokoneen mukaan 7.8 l/100km. Keskinopeus n. 45 km/h. Mitattu matka noin 3000 km (noin 2 kk tullut nuo kilsat). Alla 225/45/17nastat. Webastoa olen käyttänyt viimeisen kuukauden (alkuun ei ollut mitään lämmitystä).

    Ajo on ollut PK-seudun ajelua eli kaupunki pyörittelyä (reipasta kiihdyttelyä ja sladittelua) sekä jonkin verran motari/maantie ajoa.


    Lämpöjä en ole salavalikosta katsonut. Edellinen omistaja oli vaihtanut termarit.

    Mun mielestä kohtuu kulutus kun voimaa on otettu kuitenkin + 300 hv

    Comment

    • Vesper
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 240
      • Vantaa

      #3
      Sama kärry alla kuin aloittajalla, kulutus 6.6l/100km.
      Pk-seudulla mennään, tosin ei mitään hirveää ruuhkamatelua, keskinopeus noin 55km/h. Moottorinlämpöjä pari kertaa tänä talvena vilkaissut, ja moottoritiellä lämpenee pakkasillakin yli 85-asteen.
      Ja auton vm-2008, ajettu 115tkm.

      Comment

      • tki60
        Newbiemmer
        • Feb 2010
        • 11
        • tuusula

        #4
        Tuo 535deen pieni kulutus tehoihin nähden oli kyllä tiedossa, taitaa olla vaan vähän liian kallis lääke tähän vaivaan.

        Kävin mutkatiellä kurvailemassa vähän vauhdikkaammin ja lämmöt seilas 63-83´C välillä, taitaa olla termari kokoajan auki.

        Normiajossa lämpö 78´c täyskiihdytyksen lopuksi 63´C ja rauhallisemmin kiihdyttäen isolla vaihteella tuo 83´C , ja ylemmäs ei mene vaikka mitä tekis.

        Mikähän olis normi käyntilämpötila? Autosalvan mukaan noin 80`c ja Laakkosen arvaus lähempänä 90´C , ota tosta nyt selvää.
        Termostaatejen määrästäkään ei oltu ihan varmoja "oisko 2"

        Kai se on vaan uskottava että 24000 km ajettuna termarit on jo vaihtokunnossa, olihan tossa jo alustaremppaakin kolinoiden takia (etuiskari,iskarin yläpää ja etuvakaajan helat) BMW-LAATUA

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #5
          .........
          Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:09.
          ///Motorporot

          Comment

          • tki60
            Newbiemmer
            • Feb 2010
            • 11
            • tuusula

            #6
            Varasin ajan termareiden vaihtoon,menee takuuseen.

            Selvisi ne termareiden lämmötkin varaosaliikkeen kautta,kun merkkiliikkeet osas vain arvailla niitä.
            egr-termari 70`C ja päätermari 88´C

            Comment

            • BemariAndy
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 230
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #7
              Mulla ollut nyt vähän samanlaista huolta omassa 2-litrasessa ja näin kesälläkin pari n. 100 km pätkää ollut ihmeen iso kulutus n. 9 litraa. Auto tuntuu kyllä toimivan muuten hyvin. Kulutusviisari heiluu välillä oudosti aika isoja lukemia. Aivan pintakaasulla mennessä pysyy maltillisena, mutta jotain on... Ehdotuksia?
              (ilmanputsari, maf, egr termari...???) Lämmöt nousee hyvin n. 94-97 C
              Toivottavasti ei olis suuttimissa tai pumpussa mitään... Pitäis lukea anturitietoja. Pistä privaa jos on piuhaa ja laitetta niin tietäs korjauttaa tai vaihtaa tarvittavaa osaa tms.

              Edit : tyhjäkäynnillä pitää lievää "korisevaa" ääntä joka vaimenee, kun vähän nostaa kierroksia. Mutta selvästi kuulee että joku kalvo tms ottaa vastaan tai pako/imusarjassa voi olla jotain. Selviten kuuluu ohjaamon puolelle, ulkopuolelta tai alempaa kuulee jotenkin. Moottoritilasta ei tyhjäkäynnillä kuulu... EGR-venttiili sökö?!? Hiukkasloukkuun on tehty vähän tuningia

              Edit2 : aiemmin unohtui mainita, että välillä jopa auton sisälle saattaa tulla aika kitkerää pakokaasun hajua hetkellisesti. Tosiaan tuo pieni korina kuuluu vain tyhjäkäynnillä ja häipyy välittömästi kun vähän kaasua lisää. Nyt kulutus asettunut tässä tankissa alkupuolella n. 7,7 ja voi mennä allekin, mutta on mielestäni edelleen liian iso perusdieseliksi?!? Normaalia taajama-ajoa ollut. Vikakoodeja ei vielä luettu ja omat laitteet eivät anna mitään ulos.

              Edit3 : kulutus tippunut nyt reilun 200km ajon jälkeen jo 7,4:ään joten aika ok näyttää olevan. Tuo korina tai tärinä taisi johtua vain hieman löysällä olevan ilmanputsarikotelon kumitappikiinnikkeistä, joita kiristelemällä tärinästä aiheutuva oudompi ääni hävisi :-) Mutta jos joku keksii mitä tuosta voisi tsekata, niin pistäkää koodia. Lämmöt ainakin nousee tosi hyvin! Ilmanputsarin tarkistin ja MAF-anturi puhdistettu.
              Last edited by BemariAndy; 14-08-2013, 20:09. Reason: Lisäystä 3...
              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

              Comment

              • BemariAndy
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 230
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #8
                Tänään tulee hyvä "referenssitesti" oman rattorin tämän hetken kulutuksesta. Lähden n. reilun 300km reissun 3 kaverin ja aika raskaan telikärryn kans. Perä myös täynnä tavaraa eli painoa on. Pitää sitten laittaa kommenttia. Pohjalla nyt lukema 7.5... Lähinnä huolettaa rengaspaineet kun ilman kuormaa menee aika ok mutta kärry perässä selvästi kovempi. Alla 18" läskit.
                * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                Comment

                • BemariAndy
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 230
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by BemariAndy View Post
                  Tänään tulee hyvä "referenssitesti" oman rattorin tämän hetken kulutuksesta. Lähden n. reilun 300km reissun 3 kaverin ja aika raskaan telikärryn kans. Perä myös täynnä tavaraa eli painoa on. Pitää sitten laittaa kommenttia. Pohjalla nyt lukema 7.5... Lähinnä huolettaa rengaspaineet kun ilman kuormaa menee aika ok mutta kärry perässä selvästi kovempi. Alla 18" läskit.
                  Matkaa tuli vajaa 300 km ja lähdössä kulutus oli 1 päällä kärryllä 7.6 ja kaikki kamat telikärryssä/peräkontti täynnä + 3 äijää lisäksi kyydissä "reilumpaa peräkärrynopeutta" kulutus nousi 3 desiä ollen perillä 7.9 Joten tuosta päätellen ei ole mitään erityistä kulutusvammaisuutta olemassa
                  * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                  * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                  Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                  Comment

                  • BemariAndy
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 230
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #10
                    Itellä auttoi tuollaiseen pieneen kulutuspiikkiin/lievään nousuun Forte diesel conditioner 1 tankin aikana. Tais suuttimet saada kunnon käsittelyn tai jotain
                    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎