Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525dAT LCI -08 ääntää/viheltää moottorijarrutuksessa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha-poika
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 3
    • Pirkanmaa

E61 525dAT LCI -08 ääntää/viheltää moottorijarrutuksessa

Auto on E61 525dAT LCI M-sport -08. Lämpimänä vihellys/ääni on pienempi, kylmänä ääni on voimakkaampi.

Ääni tulee aina kun vedon poistaa moottorista auton ollessa liikkeessä ja nopeutta on enemmän kuin ~40 km/h, motarinopeuksissa ainakin. Kun moottorille antaa syöttöä, ääni loppuu, kun kaasupolkimen nostaa ylös, tulee sellainen ralliautomainen vihellys tai ulina, joka vaimenee kun nopeus tippuu. Minä en osaa oikein paikallistaa edes mistä se tulee. Voimansiirrosta se tulee, koska paikallaan vihellystä ei saa aikaiseksi.

Lueskelin noita muita ketjuja, mutta niissä tuntuu ääni tulevan _kokoajan_, myös kaasuttaessa. Minulla auton on täysin hiljainen tuolta osin kun kaasuttaa. Kulkupuoli on kunnossa muuten, kulkee mitä valmistaja lupaa ja meno on maukasta.

Mikä viheltää ja mistä aloittaa vianetsintä? Onko lukkoperä päreinä? Kardaani? Osaako joku suositella Tampereen seudulla asiantuntevaa pajaa? Benkara? Keskusauto?
    Last edited by juha-poika; 18-03-2011, 12:42. Reason: Tarkennuksia
    525dAT LCI M-sport -08
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

.........
    Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:09.
    ///Motorporot

Comment

• juha-poika
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 3
      • Pirkanmaa

Olen minä nuo pakosarjaketjut lukenut aikaisemmin läpi, mutta en osannut kuvitella et...

Palaan asiaan heti kun olen päässyt avaamaan pakosarjan.
      525dAT LCI M-sport -08

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎