Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E60 PDC -järjestelmä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Engl
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 21
    • Finland

    BMW E60 PDC -järjestelmä

    Saako parkkitutkat kytkettyä INPA:lla pois käytöstä? Takana olevissa parkkitutkissa on ollut jatkuvasti ongelmia ja alkaa virheilmoitus dong -äänen sävyttämänä ottaa päähän. Vaidoin viime kesänä yhden anturin (165€) uuteen, mut taas yksi pimeänä ja toinen pätkii. Parkkitutkia en sinänsä tarvitse, pärjäisin hyvin ilmankin..
  • harriba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 420
    • Espoo

    #2
    Originally posted by Engl View Post
    Saako parkkitutkat kytkettyä INPA:lla pois käytöstä? Takana olevissa parkkitutkissa on ollut jatkuvasti ongelmia ja alkaa virheilmoitus dong -äänen sävyttämänä ottaa päähän. Vaidoin viime kesänä yhden anturin (165€) uuteen, mut taas yksi pimeänä ja toinen pätkii. Parkkitutkia en sinänsä tarvitse, pärjäisin hyvin ilmankin..
    Jos joku velho kykenisi myös (a) kääntämään sitä piippauksen volyymiä viisi pykälää pienemmälle ja/tai (b) kertomaan toosalle että sen tutkan tosiaan voisi pistää itsestään pois päältä kun vaihde menee P:lle niin tarjoan keissin keimoa.

    Sinänsä vehje toimii minulla ilman mitään ongelmia, mutta joku pösilö on onnistunut suunnittelemaan harvinaisen ärsyttävät tutkat (vrt. esim. E-Mersun vastaaviin).
    Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
    X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Originally posted by Engl View Post
      Saako parkkitutkat kytkettyä INPA:lla pois käytöstä? Takana olevissa parkkitutkissa on ollut jatkuvasti ongelmia ja alkaa virheilmoitus dong -äänen sävyttämänä ottaa päähän. Vaidoin viime kesänä yhden anturin (165€) uuteen, mut taas yksi pimeänä ja toinen pätkii. Parkkitutkia en sinänsä tarvitse, pärjäisin hyvin ilmankin..
      Saa pois päältä mutta ei INPA:lla.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Originally posted by harriba View Post
        Jos joku velho kykenisi myös (a) kääntämään sitä piippauksen volyymiä viisi pykälää pienemmälle ja/tai (b) kertomaan toosalle että sen tutkan tosiaan voisi pistää itsestään pois päältä kun vaihde menee P:lle niin tarjoan keissin keimoa.
        Kyllähän keimo aina maistuu (b kohdasta en osaa sanoa, pitäis kokeilla)
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          E39:n parkkitutka hiljenee, kun vetää ohjainlaitteelta töpselin irti. E60 en ole kokeillut, mutta helppohan se on kenen tahansa koittaa.


          Comment

          • Esa-Pekka
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 18

            #6
            Värkki tuntui itsellä hiljenevän, kun repäisin sulakkeen peräloosterista irti (5amp). Omassa autossa pimeni kaiketi PDC-ohjainyksikkö varapyöräkotelosta, uusi maksaa varmaan hunajata ja tarvitsee vielä koodausta perään. Inpa antaa vikakoodin:
            9E3B error location: converter supply


            Originally posted by Engl View Post
            Saako parkkitutkat kytkettyä INPA:lla pois käytöstä? Takana olevissa parkkitutkissa on ollut jatkuvasti ongelmia ja alkaa virheilmoitus dong -äänen sävyttämänä ottaa päähän. Vaidoin viime kesänä yhden anturin (165€) uuteen, mut taas yksi pimeänä ja toinen pätkii. Parkkitutkia en sinänsä tarvitse, pärjäisin hyvin ilmankin..

            Comment

            • caltsu
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 81
              • orimattila

              #7
              Pdc saa pois i-driven valikosta.
              Omassa autossa se oli poiskytketty kun sen hankin juurikin viallisen anturin takia.

              Comment

              • teme[[
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 269
                • Lake Worth, FL

                #8
                Originally posted by caltsu View Post
                Pdc saa pois i-driven valikosta.
                Omassa autossa se oli poiskytketty kun sen hankin juurikin viallisen anturin takia.
                Ei mulla ainakaan saa i-drivestä pois päältä kokonaan, sen näytön saa kiinni mutta ääniä ei saa pois.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by teme[[ View Post
                  Ei mulla ainakaan saa i-drivestä pois päältä kokonaan, sen näytön saa kiinni mutta ääniä ei saa pois.
                  Sitä vois koittaa puukottaa NCS:llä. CCC Application:sta muuttaa:

                  K531A_LAUTST_PDC
                  par_gesperrt -> par_frei
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by harriba View Post
                    kertomaan toosalle että sen tutkan tosiaan voisi pistää itsestään pois päältä kun vaihde menee P:lle niin tarjoan keissin keimoa.
                    B kohtakin tehtävissä, koska laitetaan ojennukseen?
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Esa-Pekka
                      Newbiemmer
                      • Oct 2008
                      • 18

                      #11
                      Mitenkähän NCS:llä koodataan uusi PDC-moduuli autoon? Itsellä ohjainlaite porsi ja nyt pitäisi vaihtaa ja koodata uusi. Ei viitsisi hommasta merkkiliikkeelle maksaa, mieluummin maksan jollekkin hyvistä ohjeista

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Sitä vois koittaa puukottaa NCS:llä. CCC Application:sta muuttaa:

                      K531A_LAUTST_PDC
                      par_gesperrt -> par_frei

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        #12
                        Originally posted by Esa-Pekka View Post
                        Mitenkähän NCS:llä koodataan uusi PDC-moduuli autoon? Itsellä ohjainlaite porsi ja nyt pitäisi vaihtaa ja koodata uusi. Ei viitsisi hommasta merkkiliikkeelle maksaa, mieluummin maksan jollekkin hyvistä ohjeista
                        Vaatiiko tuo PDC yksikkö jotain koodauksia, jos vaihtaa sen uuteen samalla osanumerolla olevaan?

                        Comment

                        • DasBimmer
                          Newbiemmer
                          • Jan 2016
                          • 11
                          • NorthSavo

                          #13
                          Kommentoin tätä vanhaa ketjua koska itselläninkin oli smaisia ongelmia oman E61:n kanssa. Elikä inpa antoi vikakoodiksi -converter supply fault- eikä parkkitutkat toimineet ollenkaan.

                          Aikani googlettelmalla löysin ratkaisun ja tyyppivikanahan näissä E60&61 sarjalaisissa on parkkitutkapurkissa peräkontissa olevan yhden transistorin palaminen. Tämä voi johtua, ainakin omassani siitä, että etuparkkitutkien johtosarja oli hankautunut töötin runkoon ja pari johtoa oli mennyt poikki (luultavasti ottaneet myös maihin rungosta).

                          Jos autossa on päällä ko. vikakoodi, löytyy vika luultavimmin parkkitutkien ohjauspurkin sisältä joka on helppo avata. Minulla jäi transistoreita yli ja jos joku näitä, tai ohjeita kaipailee -> ota yhteyttä niin jelpin asiassa. Omani korjaus maksoi 10€ ja on korjauksen jälkeen toiminut moitteetta.

                          Tästä kuvasta näkyy mikä transistori pitää vaihtaa:


                          Ja transistorin tyyppi on: BC807-40 SOT23 (PNP)
                          Last edited by DasBimmer; 29-01-2016, 13:00. Reason: Täydennystä
                          DAS IST M Fünf!

                          Comment

                          • Ikuinen aloittelija
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 336
                            • maa

                            #14
                            Originally posted by DasBimmer View Post
                            Kommentoin tätä vanhaa ketjua koska itselläninkin oli smaisia ongelmia oman E61:n kanssa. Elikä inpa antoi vikakoodiksi -converter supply fault- eikä parkkitutkat toimineet ollenkaan.

                            Aikani googlettelmalla löysin ratkaisun ja tyyppivikanahan näissä E60&61 sarjalaisissa on parkkitutkapurkissa peräkontissa olevan yhden transistorin palaminen. Tämä voi johtua, ainakin omassani siitä, että etuparkkitutkien johtosarja oli hankautunut töötin runkoon ja pari johtoa oli mennyt poikki (luultavasti ottaneet myös maihin rungosta).

                            Jos autossa on päällä ko. vikakoodi, löytyy vika luultavimmin parkkitutkien ohjauspurkin sisältä joka on helppo avata. Minulla jäi transistoreita yli ja jos joku näitä, tai ohjeita kaipailee -> ota yhteyttä niin jelpin asiassa. Omani korjaus maksoi 10€ ja on korjauksen jälkeen toiminut moitteetta.

                            Tästä kuvasta näkyy mikä transistori pitää vaihtaa:


                            Ja transistorin tyyppi on: BC807-40 SOT23 (PNP)
                            Tuliko tästä vikakoodi 009e38 inverter board error? Miten paikansit tuon johtosarjavian?
                            G30 520d Xdrive Sport -18
                            F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                            Comment

                            • DasBimmer
                              Newbiemmer
                              • Jan 2016
                              • 11
                              • NorthSavo

                              #15
                              Originally posted by Ikuinen aloittelija View Post
                              Tuliko tästä vikakoodi 009e38 inverter board error? Miten paikansit tuon johtosarjavian?
                              Minulla vikakoodina oli converter supply fault, en muista enää tarkkaa koodia. Etujohtosarjan vikakohta löytyy pelkäjän puolen etuvalon alta (töötin luota puskurin sisältä)
                              DAS IST M Fünf!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎