Saako parkkitutkat kytkettyä INPA:lla pois käytöstä? Takana olevissa parkkitutkissa on ollut jatkuvasti ongelmia ja alkaa virheilmoitus dong -äänen sävyttämänä ottaa päähän. Vaidoin viime kesänä yhden anturin (165€) uuteen, mut taas yksi pimeänä ja toinen pätkii. Parkkitutkia en sinänsä tarvitse, pärjäisin hyvin ilmankin..
BMW E60 PDC -järjestelmä
Collapse
X
-
Jos joku velho kykenisi myös (a) kääntämään sitä piippauksen volyymiä viisi pykälää pienemmälle ja/tai (b) kertomaan toosalle että sen tutkan tosiaan voisi pistää itsestään pois päältä kun vaihde menee P:lle niin tarjoan keissin keimoa.Originally posted by Engl View PostSaako parkkitutkat kytkettyä INPA:lla pois käytöstä? Takana olevissa parkkitutkissa on ollut jatkuvasti ongelmia ja alkaa virheilmoitus dong -äänen sävyttämänä ottaa päähän. Vaidoin viime kesänä yhden anturin (165€) uuteen, mut taas yksi pimeänä ja toinen pätkii. Parkkitutkia en sinänsä tarvitse, pärjäisin hyvin ilmankin..
Sinänsä vehje toimii minulla ilman mitään ongelmia, mutta joku pösilö on onnistunut suunnittelemaan harvinaisen ärsyttävät tutkat (vrt. esim. E-Mersun vastaaviin).Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
-
Saa pois päältä mutta ei INPA:lla.Originally posted by Engl View PostSaako parkkitutkat kytkettyä INPA:lla pois käytöstä? Takana olevissa parkkitutkissa on ollut jatkuvasti ongelmia ja alkaa virheilmoitus dong -äänen sävyttämänä ottaa päähän. Vaidoin viime kesänä yhden anturin (165€) uuteen, mut taas yksi pimeänä ja toinen pätkii. Parkkitutkia en sinänsä tarvitse, pärjäisin hyvin ilmankin..Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Kyllähän keimo aina maistuu (b kohdasta en osaa sanoa, pitäis kokeilla)Originally posted by harriba View PostJos joku velho kykenisi myös (a) kääntämään sitä piippauksen volyymiä viisi pykälää pienemmälle ja/tai (b) kertomaan toosalle että sen tutkan tosiaan voisi pistää itsestään pois päältä kun vaihde menee P:lle niin tarjoan keissin keimoa.
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
E39:n parkkitutka hiljenee, kun vetää ohjainlaitteelta töpselin irti. E60 en ole kokeillut, mutta helppohan se on kenen tahansa koittaa.
Comment
-
Värkki tuntui itsellä hiljenevän, kun repäisin sulakkeen peräloosterista irti (5amp). Omassa autossa pimeni kaiketi PDC-ohjainyksikkö varapyöräkotelosta, uusi maksaa varmaan hunajata ja tarvitsee vielä koodausta perään. Inpa antaa vikakoodin:
9E3B error location: converter supply
Originally posted by Engl View PostSaako parkkitutkat kytkettyä INPA:lla pois käytöstä? Takana olevissa parkkitutkissa on ollut jatkuvasti ongelmia ja alkaa virheilmoitus dong -äänen sävyttämänä ottaa päähän. Vaidoin viime kesänä yhden anturin (165€) uuteen, mut taas yksi pimeänä ja toinen pätkii. Parkkitutkia en sinänsä tarvitse, pärjäisin hyvin ilmankin..
Comment
-
-
Sitä vois koittaa puukottaa NCS:llä. CCC Application:sta muuttaa:Originally posted by teme[[ View PostEi mulla ainakaan saa i-drivestä pois päältä kokonaan, sen näytön saa kiinni mutta ääniä ei saa pois.
K531A_LAUTST_PDC
par_gesperrt -> par_freiE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
B kohtakin tehtävissä, koska laitetaan ojennukseen?Originally posted by harriba View Postkertomaan toosalle että sen tutkan tosiaan voisi pistää itsestään pois päältä kun vaihde menee P:lle niin tarjoan keissin keimoa.
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Mitenkähän NCS:llä koodataan uusi PDC-moduuli autoon? Itsellä ohjainlaite porsi ja nyt pitäisi vaihtaa ja koodata uusi. Ei viitsisi hommasta merkkiliikkeelle maksaa, mieluummin maksan jollekkin hyvistä ohjeista
Originally posted by Clavurion View PostSitä vois koittaa puukottaa NCS:llä. CCC Application:sta muuttaa:
K531A_LAUTST_PDC
par_gesperrt -> par_frei
Comment
-
Vaatiiko tuo PDC yksikkö jotain koodauksia, jos vaihtaa sen uuteen samalla osanumerolla olevaan?Originally posted by Esa-Pekka View PostMitenkähän NCS:llä koodataan uusi PDC-moduuli autoon? Itsellä ohjainlaite porsi ja nyt pitäisi vaihtaa ja koodata uusi. Ei viitsisi hommasta merkkiliikkeelle maksaa, mieluummin maksan jollekkin hyvistä ohjeista
Comment
-
Kommentoin tätä vanhaa ketjua koska itselläninkin oli smaisia ongelmia oman E61:n kanssa. Elikä inpa antoi vikakoodiksi -converter supply fault- eikä parkkitutkat toimineet ollenkaan.
Aikani googlettelmalla löysin ratkaisun ja tyyppivikanahan näissä E60&61 sarjalaisissa on parkkitutkapurkissa peräkontissa olevan yhden transistorin palaminen. Tämä voi johtua, ainakin omassani siitä, että etuparkkitutkien johtosarja oli hankautunut töötin runkoon ja pari johtoa oli mennyt poikki (luultavasti ottaneet myös maihin rungosta).
Jos autossa on päällä ko. vikakoodi, löytyy vika luultavimmin parkkitutkien ohjauspurkin sisältä joka on helppo avata. Minulla jäi transistoreita yli ja jos joku näitä, tai ohjeita kaipailee -> ota yhteyttä niin jelpin asiassa. Omani korjaus maksoi 10€ ja on korjauksen jälkeen toiminut moitteetta.
Tästä kuvasta näkyy mikä transistori pitää vaihtaa:
http://www.e60-forum.de/misc.php?act...age=1&id=17932
Ja transistorin tyyppi on: BC807-40 SOT23 (PNP)DAS IST M Fünf!
Comment
-
Tuliko tästä vikakoodi 009e38 inverter board error? Miten paikansit tuon johtosarjavian?Originally posted by DasBimmer View PostKommentoin tätä vanhaa ketjua koska itselläninkin oli smaisia ongelmia oman E61:n kanssa. Elikä inpa antoi vikakoodiksi -converter supply fault- eikä parkkitutkat toimineet ollenkaan.
Aikani googlettelmalla löysin ratkaisun ja tyyppivikanahan näissä E60&61 sarjalaisissa on parkkitutkapurkissa peräkontissa olevan yhden transistorin palaminen. Tämä voi johtua, ainakin omassani siitä, että etuparkkitutkien johtosarja oli hankautunut töötin runkoon ja pari johtoa oli mennyt poikki (luultavasti ottaneet myös maihin rungosta).
Jos autossa on päällä ko. vikakoodi, löytyy vika luultavimmin parkkitutkien ohjauspurkin sisältä joka on helppo avata. Minulla jäi transistoreita yli ja jos joku näitä, tai ohjeita kaipailee -> ota yhteyttä niin jelpin asiassa. Omani korjaus maksoi 10€ ja on korjauksen jälkeen toiminut moitteetta.
Tästä kuvasta näkyy mikä transistori pitää vaihtaa:
http://www.e60-forum.de/misc.php?act...age=1&id=17932
Ja transistorin tyyppi on: BC807-40 SOT23 (PNP)G30 520d Xdrive Sport -18
F30 320i Xdrive Limited Ed. -15
Comment
-
Minulla vikakoodina oli converter supply fault, en muista enää tarkkaa koodia. Etujohtosarjan vikakohta löytyy pelkäjän puolen etuvalon alta (töötin luota puskurin sisältä)Originally posted by Ikuinen aloittelija View PostTuliko tästä vikakoodi 009e38 inverter board error? Miten paikansit tuon johtosarjavian?DAS IST M Fünf!
Comment
Comment