Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 ktmp-mom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zome
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 4
    • Helsinki

    E60 ktmp-mom

    Moi,

    Autoon(530da 2004) vaihdettu EGR-termari ja päätermari.

    Lämmöt pysyttelee 70asteen tuntumassa kun ulkolämpötila on hiukan pakkasella (-6.5). Silloin tällöin lämpötila nousee 90 tuntumaan (DPF-poltot? haiseekin pahalta).

    Eli kysymys kuuluu: mitä tuon 07.00 KTMP-MOM-lukeman tulisi näyttää? Tämähän on ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötila eli ei siis öljyn lämpötila.

    Kiitos vastauksista!
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #2
    .........
    Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:07.
    ///Motorporot

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by Raine View Post
      Moottorin lämmöt pitää olla 90 - 93C
      Aika harvalla ne kuitenkaan ihan tuolla pysyy. Joku 88-> on riittävä.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • loukkis
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 73
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Aika harvalla ne kuitenkaan ihan tuolla pysyy. Joku 88-> on riittävä.
        Termarikin on speksattu 88 asteeseen, joten mun mielestä 5 astetta suuntaan tai toiseen on vielä toleranssien sisällä.
        320d LCI

        Comment

        • teme[[
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 269
          • Lake Worth, FL

          #5
          Mulla on 530da:ssa lämmöt 91-93c ihan sama kuinka kova pakkanen on niin aina on tuo 91 vähintään. Tosin tehdaswebasto aina pakkasella päällä automaattisesti.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by teme[[ View Post
            Mulla on 530da:ssa lämmöt 91-93c ihan sama kuinka kova pakkanen on niin aina on tuo 91 vähintään. Tosin tehdaswebasto aina pakkasella päällä automaattisesti.
            Ei webaston pitäisi enää noin ylhäällä vaikuttaa, jos vaikuttaa, se on rikki ja käy turhaan. Sammuu jossain 80 asteen huitteilla vai oliko 85?
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Zome
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 4
              • Helsinki

              #7
              Jeh. Katsotaan mitä seuraavaksi. Pakkohan tuo on kuntoon saada, kuluttaakin kylmänä mukavasti. Kummallista tosiaan, että silloin tällöin lämmöt toviksi nousevat tavoitteisiin, jopa yli 90c. Mutta useimmiten pysyvät reilusti alle. Taitaa mennä melko paljon ulkolämpötilan mukaan.

              Selittäisikö joku vielä mitä tuo laatikon lämmönvaihdin moottorilämpöihin vaikuttaa? Kiertääkö sama neste sielläkin?

              Comment

              • Raine
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2603
                • N/A

                #8
                .........
                Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:07.
                ///Motorporot

                Comment

                • teme[[
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 269
                  • Lake Worth, FL

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Ei webaston pitäisi enää noin ylhäällä vaikuttaa, jos vaikuttaa, se on rikki ja käy turhaan. Sammuu jossain 80 asteen huitteilla vai oliko 85?
                  Joo sammuu kyllä kun moottori lämmin, kyllä tuo mun webasto toimii juuri niin kun kuuluukin, tarkoitin vain sitä että kun pakkasta ja starttaa auton niin webasto lähtee samalla päälle. Mutta pointti oli se että ainakin 530da mallissa kunnossa ollessaan on moottorinlämmöt noin 90. Jos ei ole lähellä niin jossakin häikkää.

                  Comment

                  • Zome
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 4
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Raine View Post
                    Lämmönvaihtimessa kiertää sama jäähdytinneste mikä moottorissakin ja siinä on termostaatti, joka säätelee nestekiertoa. Se on ihan normaalia, että lämmöt nousee aina silloin tällöin yli 90C, mutta jos termari jumii auki niin lämmöt ei nouse. Helpoiten voit todeta tämän, kun puristat lukkopihdillä vesiletkun littuun siltä lämmönvaihtimelta ja käyt ajamassa lenkin. Ainoa keino millä tuo tulee kuntoon on uusi lämmönvaihdin, sen jälkeen kulutus tippuu 0,5 - 1L/100km ja sinulla on jo sen ikäinen tuo auto, että se lämmönvaihdin on termostaatin osalta tiensä päässä.

                    Auton lämpötilat yleensä pysyy 64-85 ulkolämpötilasta riippuen. Mutta silloin tällöin toviksi nousee korkeammalle. Sitä olen ihmetellyt, että miksi näin. Siis miksi ei joka kerta.

                    Parhaimmillaan lämmöt käynyt 96c. Mutta taas muutama päivä takaperin ajoin 1,5h/100+km. Lopetuslämmöt reilu 70. ulkolämpötila pakkasella.

                    Onko tässä riskinä, että kone vaurioituisi, kun lämmöt pysyttelee alhaalla?

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by Zome View Post
                      Auton lämpötilat yleensä pysyy 64-85 ulkolämpötilasta riippuen. Mutta silloin tällöin toviksi nousee korkeammalle. Sitä olen ihmetellyt, että miksi näin. Siis miksi ei joka kerta.

                      Parhaimmillaan lämmöt käynyt 96c. Mutta taas muutama päivä takaperin ajoin 1,5h/100+km. Lopetuslämmöt reilu 70. ulkolämpötila pakkasella.

                      Onko tässä riskinä, että kone vaurioituisi, kun lämmöt pysyttelee alhaalla?
                      DPF poltto mennee päälle kun menee lämmöt 90 päälle...

                      Jos lämmöt ei nouse riittävästi niin jossain vaiheessa poltto ei enää onnistu ja DPF tukkeutuu. Joko pesu tai vaihto auttaa siihen, ja tietysti syykin pitää korjata eikä pelkkää seurausta...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • MakeH
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1170
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        DPF poltto mennee päälle kun menee lämmöt 90 päälle...
                        Tuota tuota, menee kyllä paljon aiemmin, oisko jotain 80?

                        Comment

                        • loukkis
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 73
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by MakeH View Post
                          Tuota tuota, menee kyllä paljon aiemmin, oisko jotain 80?
                          Tais Majuri tarkoittaa, että silloin kun lämmöt on noussut yli 90, niin poltto on ollut päällä. Erinäiset lähteet väittää, että mottoorin lämpöjen tulee olla yli 75 astetta, että poltto alkaa. Sitä ei tiedä, että mikä mahtaa totuus olla..
                          320d LCI

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1327
                            • Tornio

                            #14
                            partikkelisuodattimen regenerointi ??

                            Originally posted by loukkis View Post
                            Tais Majuri tarkoittaa, että silloin kun lämmöt on noussut yli 90, niin poltto on ollut päällä. Erinäiset lähteet väittää, että mottoorin lämpöjen tulee olla yli 75 astetta, että poltto alkaa. Sitä ei tiedä, että mikä mahtaa totuus olla..
                            tässäpä sitä "totuutta" WDS:stä lainaten kuinka regenerointi VOI lähteä päälle.

                            Regeneration of particulate filter DDE5.0/ 6.0/ 6.2
                            To enable regeneration of the particulate filter, regeneration must be requested in the DDE control unit.

                            The regeneration is requested in that the consumed fuel since the last regeneration is set to a maximum value in the DDE control unit.
                            The regeneration is started at the next trip as soon as the coolant temperature has reached a value of at least 75 °C and the exhaust-gas temperature before cat. has reached a value of at least 240 °C. Moreover, the fuel level must be at least 10 litres.
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • syncro^^
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 765
                              • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                              #15
                              tänään sitte opin tuon salavalikon salat ja ja löysin nämä lämmöt!
                              ajelin sitte n.15km ja aika reipasta vauhtia ni lämpöjä en saanut kuin 69'asteeseen parhaimmillaan. onko näitä termostaatteja monta ja onko kuinka hintavia?
                              Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                              BMW G31 540D x-Drive
                              BMW F11 530DA -12

                              Ex:
                              BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                              BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                              BMW F30 320Da -12
                              Bmw E70 3.0DA -07
                              Bmw F10 525DA -10
                              Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎