Ollaan tuossa ihmetelty etupään vatkausta jarrutettaessa. Kaikki tukivarret, ohjauksenosat ja jarrut uusittu ja ainavain vatkaus jatkuu. No nyt sitte tutkittiin asiaa 3h kolmen miehen voimin ja todettiin välys hammastangossa. Rattia saa kääntää eres takaisin n2cm liikettä ilman että hammastanko liikuttaisi raidetankoja mihinkään suuntaan. Eli onko näissä mitään "kiristys" mahdollisuutta vai joutuuko ostaa uuden koko hammastanko systeemin isolla rahalla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 hammastangossa välystä
Collapse
X
-
Originally posted by PLampi64 View PostJep, minullakin oli välystä ja paikallaan käännettäessä kuului pieni "kolaus". Koko raidetanko vaihdettiin uuteen.
Comment
-
-
Originally posted by PLampi64 View PostRaidetanko ~2000€
Vaihtotyö ~370€
Öljyä ~20€
Ohjauskulmien säätö ~100€
Tämä siis huollossa, itse en työtä tehnyt.Last edited by Antsah; 01-04-2011, 14:28.
Comment
-
-
Jep, HAMMAStanko (kirotusvirhe). Tosin raidetangon päätkin vaihdettiin samalla...kun takuuseen meni nekin.
Kilometrejä 125tkm ja se oli uusi osa. Renkaina oli auto ostettaessa (90tkm) 245/45-17 mutta vaihdoin ne tuossa 105tkm kohdalla normiin 225/50-17 (ja talvirenkaat nyt 215/55-17).
Ilmeni aluksi lisääntyneenä ohjaustarpeena ja ohjauksen "väljyytenä". Lisäksi tuo kolahdus, joka kuului vain paikallaan auto sammutettuna rattia heilutettaessa. EI jarrutärinöitä.Last edited by PLampi64; 02-04-2011, 10:50.
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostMillä kilsoilla ilmeni ja miten leveät renkaat?
Comment
-
-
Originally posted by janihannula View Postkilsoja 230tkm renkaat ollu 9x19" et 20 ja rengas 235/35 , taidan tilata uuden koko vaihteen schmiedmannilta rennon 700e hintaan. Vaihdon teen itse.Bmw M535 E28 Hartge H35-24
Bmw i4 M50
Comment
-
Comment