Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 da E61 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti2020
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 3
    • Oulu

    525 da E61 ostamassa

    Eli otsikon mukaisen farkku m-sportin osto olisi mielessä ja nyt olisi mukava tietää mahdollisista tyyppivioista tai tulevista isommista/kalliimmista huolloista.

    Autolla on ajettu 124 000 km ja se on vuosimallia -06. Moottori 2,5 ja 177hp.

    Miten laatikko ja kone näissä ovat yleensä kestäneet? Jakopää on ilmeisesti ketjulla? Onko vielä tämän ikäisessä imusarjan "läppäongelmaa"?

    Jos tulee mieleen mitä vain tietämisen arvoista tästä mallista ennen ostopäätöstä niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by antti2020 View Post
    Eli otsikon mukaisen farkku m-sportin osto olisi mielessä ja nyt olisi mukava tietää mahdollisista tyyppivioista tai tulevista isommista/kalliimmista huolloista.

    Autolla on ajettu 124 000 km ja se on vuosimallia -06. Moottori 2,5 ja 177hp.

    Miten laatikko ja kone näissä ovat yleensä kestäneet? Jakopää on ilmeisesti ketjulla? Onko vielä tämän ikäisessä imusarjan "läppäongelmaa"?

    Jos tulee mieleen mitä vain tietämisen arvoista tästä mallista ennen ostopäätöstä niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
    Läpät kannattaa poistattaa, ei ne niin isot ongelmat ole kuin vanhemmissa mutta riski kuitenkin. Kone on ketjulla.
    Tyyppiviosta löytyy kirjoittamani juttu koskien E61:stä, haulla löytynee (otsikko oli jotain E61 ostajan tarkastuslista).

    Onhan hinta sitten reilusti 530d:tä halvempi? Ettei sitten kaduta jälkikäteen että tulee vajaatehoinen ostettua ;-)
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • antti2020
      Newbiemmer
      • Apr 2011
      • 3
      • Oulu

      #3
      Kiitos vastauksesta!
      Aika rajusti laski ostohalut e61 kohtaan luettuani nuista tyyppivioista. Olen pitänyt bemaria luotettavana, mutta tämän sarjan kohdalla on tainnut laatu notkahtaa, kun nuinkin paljon on moitteita.

      Audi 3.0tdi 171kw oli toinen vaihtoehto, joka taitaa nyt viedä voiton. :think

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by antti2020 View Post
        Kiitos vastauksesta!
        Aika rajusti laski ostohalut e61 kohtaan luettuani nuista tyyppivioista. Olen pitänyt bemaria luotettavana, mutta tämän sarjan kohdalla on tainnut laatu notkahtaa, kun nuinkin paljon on moitteita.

        Audi 3.0tdi 171kw oli toinen vaihtoehto, joka taitaa nyt viedä voiton. :think
        Jaa-a. No tuskin audi sen luotettavampi on.
        DSL-bemuissa ei okeastaan muuta ongelmaa ole kuin nuo termarit.
        Muut on kertaluonteisia ja edullisia pistää kuntoon KUNHAN sen tekee ajoissa.
        Eli poistattaa ne läpät ja korjaa alipaneletkut sun muut...
        Niiden tekemiseen menee yksi lauantai jos ite tekee...

        Edit: Jos vaihtoehtoina on 525dTA vs. A6 3.0 TDIQ avant 171 kw koneella niin audi on kyllä aika kova vaihtoehto.
        Mutta hinta taitaa olla aika eri jos saman ikäisestä/ajetusta puhutaan...
        Last edited by MajorDrake; 16-04-2011, 16:17.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3861
          • Nokia

          #5
          Originally posted by antti2020 View Post
          Miten laatikko ja kone näissä ovat yleensä kestäneet? Jakopää on ilmeisesti ketjulla? Onko vielä tämän ikäisessä imusarjan "läppäongelmaa"?

          Jos tulee mieleen mitä vain tietämisen arvoista tästä mallista ennen ostopäätöstä niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
          Ei ole läppäongelmaa. Takapäässähän noita tyyppivikoja on kolme olennaista, joista ilmeisesti oletkin lukenut. Ne kun kerran korjaa niin eihän ne sitten enää vaivaa, hieman rahaahan se ottaa.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 54*BMW

          Comment

          • antti2020
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 3
            • Oulu

            #6
            Kerrataan vielä eli viat ovat tasonsäädön alipaineletku, takakontin johtosarja ja (kolmas)? Kaikki muut paitsi egr termari ilmeisesti korjaantuu osat päivittämällä.

            Mitenhän tuo on nuiden läppien kanssa, onko vai ei? Tätä läppäongelmaa en pidä itse niin isona ongelmana kunhan ne vain poistaa ajoissa. Sen sijaan sähköviat yms joita valohoidetaan merkkiliikkeessä hirvittää.

            Edit: Jos vaihtoehtoina on 525dTA vs. A6 3.0 TDIQ avant 171 kw koneella niin audi on kyllä aika kova vaihtoehto.
            Mutta hinta taitaa olla aika eri jos saman ikäisestä/ajetusta puhutaan...
            Totta on että tasaväkisempi vaihtoehto olisi 530da, mutta sen hinta alkaa olla samalla tasolla audin kanssa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎