Pieni johdanto ensin, eli menetin ajokorttini ja se oli pois n. 1,5 kk maanantaina sain sen väliaikaisesti takaisin, koska oikeuden käsittely venyy niin pitkälle, todellakin ajelen mieluummin nyt kesäikaan ja annan kortin pois talvella (viimesen päälle reilu poliisi kun suostui tällaiseen menettelyyn
. No siis vaimo tietenkin ajeli tolla mun autolla sen aikaa, tuloksena naarmuuntunut etupuskurin kulma sama juttu takapuskurilla, naarmuja ovessa, etupuskurin reunasäleiköt puuttuu.
Lähdinpä sitten ajelemaan autolla ratti tärisee, on vinossa ja auto puoltaa ja savuttaa, vaihdoin ilman putsarin ja savutus vain jatkui, sitten huomasin että maf reistailee myös, no asiaa tutkin niin selvisi että turbon imuletku oli hieman irti laitoin putken kiinni ja sen jälkeen savutus loppui.
Puoltamista tutkiessani huomasin että oikea etualatukivarsi oli aivan horo rengas heilui reilusti yli sentin viime syksynä leimattu auto. No tottakai syksyllä ostetut renkaat oli kuluneet sisäreunoistaan jo jonkun verran. vaihdoin alatukivarren mutta aurauskulmat oli edelleen päin v##ttua. No ei tässäkään vielä kaikki kun menin hessumobiiliin niin, radio lakkasi toimimasta, suhisi vaan, parkkeerasin auton liikkeen pihalle, hain varaosat, hyppäsin autoon, käänsin virran päälle, niin valot vain vilahti kojetaulussa ja kaikki virrat katosivat.
&%"#% muutaman kerran jouduin noitumaan, kaiken huipuksi peräkonttikaan ei aukea ilman sähköjä, ensin ajattelin tietenkin että, ei muuta kuin hinurilla lähimpään korjaamoon, sitten kitsaampi ja viisaampi minäni tajusi, että ensin tarkistetaan akku, mutta kun peräkontti ei auennut niin virtaa pitäisi laittaa konepellin alla olevaan napaan, soittokierros kavereille ja yks lähti tuleen apuun, mutta pääsisi paikalle vasta tunnin päästä, toinen kaveri huomasi, että tostahan saa penkit kallistettua.
No aloin siinä sitten kikkaileen niitä penkkejä sisäkautta auki ja onnistuinkin, peräkontti oli tottakai täynnä tavaraa, mutta muutaman kommelluksen jälkeen pääsin akulle ja väänsin + johtoa jolloin alkoi surina ja napse kuulumaan ja auto sai jälleen virtaa ja alkoi toimimaan. lisäboonuksena tietenkin 3 ja 6 vuotiaat lapset mukana, niiiin rauhallisia kun siinä parituntia odottelivat.
Yritin varovaisesti vaimolta udella, että onkohan hän mahdollisesti rymäyttänyt jossain vaiheessa autolla johonkin hidastetöyssyyn vähän reippaammin tms. koska peräkonttikin oli ihan sekaisin ja nuille muillekaan vaivoille en oikein keksi syytä, että miten ne olisi itekseenkään tulleet.
En tiedä muista, mutta meillä tollaiset keskustelun aloitukset voivat johtaa jokunlaiseen riitaankin ja itse en viiti riidellä asioista joille ei enää mahda mitään, niin en sitten sen enempää udellut kun vastaus oli luokkaa,että "myydään tuo ja muutkin autot kun niistä on niin paljon vaivaa" ja mitä vähemmän hellasäröä niin sitä enemmän aikaa rassailla harrasteautoakin, että sen varjolla tulee sitten pidettyä noita käyttiksiäkin kunnossa.
Ja tässä korostuu tällaisen palstankin merkitys, kun voi purkaa murheensa sellaisille, jotka asiaa ymmärtävät, ja voi muuten antaa asian olla täällä kotopuolessa.
Vioille löysin ratkaisut, mutta laitoin tän jutun tänne siksikin, jos nuista ratkaisuista olis joskus jollekulle apua.
Vielä muistutuksena niille, jotka jaksaa tän sepustuksen lukea, niin ajakaa suht rauhallisesti, ettei kortti lähde, se voi käydä kalliiksikin "oheisseuraamuksineen"

Lähdinpä sitten ajelemaan autolla ratti tärisee, on vinossa ja auto puoltaa ja savuttaa, vaihdoin ilman putsarin ja savutus vain jatkui, sitten huomasin että maf reistailee myös, no asiaa tutkin niin selvisi että turbon imuletku oli hieman irti laitoin putken kiinni ja sen jälkeen savutus loppui.
Puoltamista tutkiessani huomasin että oikea etualatukivarsi oli aivan horo rengas heilui reilusti yli sentin viime syksynä leimattu auto. No tottakai syksyllä ostetut renkaat oli kuluneet sisäreunoistaan jo jonkun verran. vaihdoin alatukivarren mutta aurauskulmat oli edelleen päin v##ttua. No ei tässäkään vielä kaikki kun menin hessumobiiliin niin, radio lakkasi toimimasta, suhisi vaan, parkkeerasin auton liikkeen pihalle, hain varaosat, hyppäsin autoon, käänsin virran päälle, niin valot vain vilahti kojetaulussa ja kaikki virrat katosivat.
&%"#% muutaman kerran jouduin noitumaan, kaiken huipuksi peräkonttikaan ei aukea ilman sähköjä, ensin ajattelin tietenkin että, ei muuta kuin hinurilla lähimpään korjaamoon, sitten kitsaampi ja viisaampi minäni tajusi, että ensin tarkistetaan akku, mutta kun peräkontti ei auennut niin virtaa pitäisi laittaa konepellin alla olevaan napaan, soittokierros kavereille ja yks lähti tuleen apuun, mutta pääsisi paikalle vasta tunnin päästä, toinen kaveri huomasi, että tostahan saa penkit kallistettua.
No aloin siinä sitten kikkaileen niitä penkkejä sisäkautta auki ja onnistuinkin, peräkontti oli tottakai täynnä tavaraa, mutta muutaman kommelluksen jälkeen pääsin akulle ja väänsin + johtoa jolloin alkoi surina ja napse kuulumaan ja auto sai jälleen virtaa ja alkoi toimimaan. lisäboonuksena tietenkin 3 ja 6 vuotiaat lapset mukana, niiiin rauhallisia kun siinä parituntia odottelivat.
Yritin varovaisesti vaimolta udella, että onkohan hän mahdollisesti rymäyttänyt jossain vaiheessa autolla johonkin hidastetöyssyyn vähän reippaammin tms. koska peräkonttikin oli ihan sekaisin ja nuille muillekaan vaivoille en oikein keksi syytä, että miten ne olisi itekseenkään tulleet.
En tiedä muista, mutta meillä tollaiset keskustelun aloitukset voivat johtaa jokunlaiseen riitaankin ja itse en viiti riidellä asioista joille ei enää mahda mitään, niin en sitten sen enempää udellut kun vastaus oli luokkaa,että "myydään tuo ja muutkin autot kun niistä on niin paljon vaivaa" ja mitä vähemmän hellasäröä niin sitä enemmän aikaa rassailla harrasteautoakin, että sen varjolla tulee sitten pidettyä noita käyttiksiäkin kunnossa.
Ja tässä korostuu tällaisen palstankin merkitys, kun voi purkaa murheensa sellaisille, jotka asiaa ymmärtävät, ja voi muuten antaa asian olla täällä kotopuolessa.
Vioille löysin ratkaisut, mutta laitoin tän jutun tänne siksikin, jos nuista ratkaisuista olis joskus jollekulle apua.
Vielä muistutuksena niille, jotka jaksaa tän sepustuksen lukea, niin ajakaa suht rauhallisesti, ettei kortti lähde, se voi käydä kalliiksikin "oheisseuraamuksineen"
Comment