kuskin puolella moottorin kylki märkä öljystä. Savun kanssa kunnolla haisee ja käryää. Onkos jotain huohotus öljyä? Onko muilla ollu, mistä hakee vikaa? Läpät on poistettu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 530d öljy käryää
Collapse
X
-
Originally posted by Metalgod View PostTsekkaa tuo suotimen ympäristö. Tiivisteet saattaa vuotaa.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...28&hg=11&fg=30E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Taitaa olla ainakin näille m57n koneille tyypillistä tuo kuskin puoleinen koneen öljyyntyminen. En tiedä mistä sitä tulee mutta olen nähnyt saman omassa 525d:ssä ja yhdessä 530d:ssä ja vielä yhdessä 535d:ssä.
Käryä näistä ei kyllä ole lähtenyt :think
Jos sotkun aiheuttaja selviää, niin voishan sitä itsekkin tarkastella lähemmin....Mersu
Comment
-
-
Mulla oli ainakin tuossa männä talvena imusarjan läpi puskenut öljyt pihalle kun öljynhuohotin oli jäätynyt. Ei kyllä käryttänyt yhtään mutta sitäkin enemmin alleen kusi (ja tippuu sieltä vieläkin jostakin). Kai tuo konehuone pitäisi vielä pesettää. Ärsyttää kun on pihamaa öljyläikillä.
Paikallinen huolto sitten halusi sinne uuden imusarjan vaihdattaa. Ei kuulemma pelkällä puhdistuksella olisi pystyneet toimintaa takaamaan (mahdolliset ilmavuodot niistä läppien akseleista joista öljykin tuli pihalle -> häiriövalo). Liekö taas hölmöä vedetty höplästä...:think
Niin ja BMW maahantuojan mukaan huohotin ei vaadi huoltoa. Kumma kun tälläinen muutaman kympin osa kuitenkin voi poikia toimintatonnin menon (sen verta mulla tuohon paloi). Huollossa kyllä muistivat sanoa episodin jälkeen että kyllä tuo olisi hyvä vaihtaa n 3 vuoden välein, mutta asiakkaan pitää pyytää. No miksihän minä vien autoni BMW-huoltoon...
edit OT:
niin oli muuten imusarja (joka sinne oli edellisen omistajan aikana vaihdettun n 2008) paskana, siis muutenkin kun noiden akselien öljyvuoto. Oli nimittäin läppien tiivisteet (läpät siis olivat vielä tallella ja akselit kiinni) lähteneet kahdesta läpästä täysin kävelemään (sellainen oranssi "kumi"-rillukka läpän ympärillä) ja yhdestä osittain kadonnut. No nyt on siis vielä tuo läpällinen imusarja (uusi), kait tuossa kuitenkin nyt joku 1-2 vuoden takuu on jos siitä läpät lähtee kävelemään niin menee ainakin takuun piikkiin rempat.____________
E61 530DA '04
Comment
-
-
95% vuodoista johtuu niistä läppppien kotelon tiivisteistä ei niinkään akseli rei'istä, varsinkaan jos läpät on poistettu ja reiät tukittu. Pystyy korjaamaan laittamalla O-renkaat vanhojen silikonitiivisteiden tilalle.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Mulla alkoi sottaamaan kuskin puolelta moottoria läppien poiston jälkeen jolloin rohkaistuin ja irroitin itse imusarjan.
Viaksi selvisi karsta jonka sitten poistin tiivistepinnoilta/tiivisteistä.
Läppien poistossa jota en itse tehnyt olisi pitänyt jo alun perin putsata nuo pinnat kunnolla.
Se öljy on huohotuksesta joka pysyy nyt missä pitääkin eli kulkeutuu takaisin kiertoon.
Comment
-
-
Originally posted by caltsu View PostMulla alkoi sottaamaan kuskin puolelta moottoria läppien poiston jälkeen jolloin rohkaistuin ja irroitin itse imusarjan.
Viaksi selvisi karsta jonka sitten poistin tiivistepinnoilta/tiivisteistä.
Läppien poistossa jota en itse tehnyt olisi pitänyt jo alun perin putsata nuo pinnat kunnolla.
Se öljy on huohotuksesta joka pysyy nyt missä pitääkin eli kulkeutuu takaisin kiertoon..Nyt tarkotus putsata imusatsi oikeen pulloharjan kera ja asentaa uudet tiivisteet ja samalla myös katsella noi läppärungot.niihin jos löytäs jotku o-renkaat. Näillä mennään ja kokeillaan josko loppuis huohotusöljyn ruuttaus.
E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
samaa öljyvuoto-ongelmaa löytyy itsellä. mitä tiivisteitä ootte vaihdellu?
imusarjan läppien kotelon oranssit neliöt ja viereiset pyöreät. Mutta mitkä ovat nuo edellä mainitut silikoni tiivisteet mitkä vaihdetaan o-renkaisiin
onko ne kuvassa olevat renkaat vai mitkä ja millaset o-renkaat niihin sopii
Comment
-
-
Originally posted by HarriA2804 View Postsamaa öljyvuoto-ongelmaa löytyy itsellä. mitä tiivisteitä ootte vaihdellu?
imusarjan läppien kotelon oranssit neliöt ja viereiset pyöreät. Mutta mitkä ovat nuo edellä mainitut silikoni tiivisteet mitkä vaihdetaan o-renkaisiin
onko ne kuvassa olevat renkaat vai mitkä ja millaset o-renkaat niihin sopii
Omasta kulkineesta sain vuodon loppumaan kun putsasin tuon tiivisteen ympäristön huolellisesti (myös imusarjan puolelta) ja laitoin kasausvaiheessa tuon tiivisteen päälle ohuesti tiivistesilikonia. Eivät ole sen jälkeen vuotaneet....e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
Comment