Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530d öljy käryää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake530d
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 146
    • vaasa

    e61 530d öljy käryää

    kuskin puolella moottorin kylki märkä öljystä. Savun kanssa kunnolla haisee ja käryää. Onkos jotain huohotus öljyä? Onko muilla ollu, mistä hakee vikaa? Läpät on poistettu.
    E71 X6 35D
    ex.E61 530D 282hv. 615nm.
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    #2
    Tsekkaa tuo suotimen ympäristö. Tiivisteet saattaa vuotaa.


    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

    Comment

    • jake530d
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 146
      • vaasa

      #3
      Originally posted by Metalgod View Post
      Tsekkaa tuo suotimen ympäristö. Tiivisteet saattaa vuotaa.


      http://www.realoem.com/bmw/showparts...28&hg=11&fg=30
      Joo pitää ottaa ny ainakin suojakate pois ja koittaa katsella. vaikka ei se paljoakaan auta. pitäs irrotella imusatsi niin jotaki näkis!
      E71 X6 35D
      ex.E61 530D 282hv. 615nm.

      Comment

      • JSt
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 47
        • Seinäjoki

        #4
        Taitaa olla ainakin näille m57n koneille tyypillistä tuo kuskin puoleinen koneen öljyyntyminen. En tiedä mistä sitä tulee mutta olen nähnyt saman omassa 525d:ssä ja yhdessä 530d:ssä ja vielä yhdessä 535d:ssä.
        Käryä näistä ei kyllä ole lähtenyt :think

        Jos sotkun aiheuttaja selviää, niin voishan sitä itsekkin tarkastella lähemmin.
        ...Mersu

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Imusarja läppäakselit vuotavat yleensä aina näissä.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Whistler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 29
            • Kotka

            #6
            Mulla oli ainakin tuossa männä talvena imusarjan läpi puskenut öljyt pihalle kun öljynhuohotin oli jäätynyt. Ei kyllä käryttänyt yhtään mutta sitäkin enemmin alleen kusi (ja tippuu sieltä vieläkin jostakin). Kai tuo konehuone pitäisi vielä pesettää. Ärsyttää kun on pihamaa öljyläikillä.

            Paikallinen huolto sitten halusi sinne uuden imusarjan vaihdattaa. Ei kuulemma pelkällä puhdistuksella olisi pystyneet toimintaa takaamaan (mahdolliset ilmavuodot niistä läppien akseleista joista öljykin tuli pihalle -> häiriövalo). Liekö taas hölmöä vedetty höplästä...:think

            Niin ja BMW maahantuojan mukaan huohotin ei vaadi huoltoa. Kumma kun tälläinen muutaman kympin osa kuitenkin voi poikia toimintatonnin menon (sen verta mulla tuohon paloi). Huollossa kyllä muistivat sanoa episodin jälkeen että kyllä tuo olisi hyvä vaihtaa n 3 vuoden välein, mutta asiakkaan pitää pyytää. No miksihän minä vien autoni BMW-huoltoon...

            edit OT:
            niin oli muuten imusarja (joka sinne oli edellisen omistajan aikana vaihdettun n 2008) paskana, siis muutenkin kun noiden akselien öljyvuoto. Oli nimittäin läppien tiivisteet (läpät siis olivat vielä tallella ja akselit kiinni) lähteneet kahdesta läpästä täysin kävelemään (sellainen oranssi "kumi"-rillukka läpän ympärillä) ja yhdestä osittain kadonnut. No nyt on siis vielä tuo läpällinen imusarja (uusi), kait tuossa kuitenkin nyt joku 1-2 vuoden takuu on jos siitä läpät lähtee kävelemään niin menee ainakin takuun piikkiin rempat.
            Last edited by Whistler; 10-05-2011, 20:03. Reason: Lisäys
            ____________
            E61 530DA '04

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              95% vuodoista johtuu niistä läppppien kotelon tiivisteistä ei niinkään akseli rei'istä, varsinkaan jos läpät on poistettu ja reiät tukittu. Pystyy korjaamaan laittamalla O-renkaat vanhojen silikonitiivisteiden tilalle.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • caltsu
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 81
                • orimattila

                #8
                Mulla alkoi sottaamaan kuskin puolelta moottoria läppien poiston jälkeen jolloin rohkaistuin ja irroitin itse imusarjan.
                Viaksi selvisi karsta jonka sitten poistin tiivistepinnoilta/tiivisteistä.
                Läppien poistossa jota en itse tehnyt olisi pitänyt jo alun perin putsata nuo pinnat kunnolla.
                Se öljy on huohotuksesta joka pysyy nyt missä pitääkin eli kulkeutuu takaisin kiertoon.

                Comment

                • jake530d
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 146
                  • vaasa

                  #9
                  Originally posted by caltsu View Post
                  Mulla alkoi sottaamaan kuskin puolelta moottoria läppien poiston jälkeen jolloin rohkaistuin ja irroitin itse imusarjan.
                  Viaksi selvisi karsta jonka sitten poistin tiivistepinnoilta/tiivisteistä.
                  Läppien poistossa jota en itse tehnyt olisi pitänyt jo alun perin putsata nuo pinnat kunnolla.
                  Se öljy on huohotuksesta joka pysyy nyt missä pitääkin eli kulkeutuu takaisin kiertoon.
                  Kyllä näyttäs olevan imusatsin alta mistä tulee öljyä. Hain uudet tiivisteet neliöt ja rengasmalliset. Makso 50e onnettomat.Nyt tarkotus putsata imusatsi oikeen pulloharjan kera ja asentaa uudet tiivisteet ja samalla myös katsella noi läppärungot.niihin jos löytäs jotku o-renkaat. Näillä mennään ja kokeillaan josko loppuis huohotusöljyn ruuttaus.
                  E71 X6 35D
                  ex.E61 530D 282hv. 615nm.

                  Comment

                  • HarriA2804
                    Newbiemmer
                    • Jul 2011
                    • 7
                    • Jyväskylä, Finland

                    #10
                    samaa öljyvuoto-ongelmaa löytyy itsellä. mitä tiivisteitä ootte vaihdellu?

                    imusarjan läppien kotelon oranssit neliöt ja viereiset pyöreät. Mutta mitkä ovat nuo edellä mainitut silikoni tiivisteet mitkä vaihdetaan o-renkaisiin

                    onko ne kuvassa olevat renkaat vai mitkä ja millaset o-renkaat niihin sopii
                    Attached Files

                    Comment

                    • HarriA2804
                      Newbiemmer
                      • Jul 2011
                      • 7
                      • Jyväskylä, Finland

                      #11
                      löytyiskö tähän varmistusta

                      Kiitokset etukäteen!

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        #12
                        Originally posted by HarriA2804 View Post
                        samaa öljyvuoto-ongelmaa löytyy itsellä. mitä tiivisteitä ootte vaihdellu?

                        imusarjan läppien kotelon oranssit neliöt ja viereiset pyöreät. Mutta mitkä ovat nuo edellä mainitut silikoni tiivisteet mitkä vaihdetaan o-renkaisiin

                        onko ne kuvassa olevat renkaat vai mitkä ja millaset o-renkaat niihin sopii
                        Juuri tuo ympyröity ruskea tiiviste noissa läppien rungoissa on se vuodon syy.
                        Omasta kulkineesta sain vuodon loppumaan kun putsasin tuon tiivisteen ympäristön huolellisesti (myös imusarjan puolelta) ja laitoin kasausvaiheessa tuon tiivisteen päälle ohuesti tiivistesilikonia. Eivät ole sen jälkeen vuotaneet....
                        Last edited by JTP; 04-12-2011, 10:43. Reason: Kirjoitusvirheen korjaus
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎