Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 520da Lci täristää kiihdytettäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpo77
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 27
    • turku

    E61 520da Lci täristää kiihdytettäessä

    Reipaasti kiihdytettäessä täristää 2000-2500rpm välissä.Huomaa selvästi.
    Sen jälkeen ei mitään.
    Mahdollisesti perästä?Voisikohan mahdollisesti johtua loppuun ajetuista 275/30-19 renkaista...Onko vastaavaa vikaa ollut muilla?
    Terveisin uusi 520da:n kuski
    Last edited by alpo77; 20-05-2011, 20:02.
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3112

    #2
    Originally posted by alpo77 View Post
    Reipaasti kiihdytettäessä täristää 2500-3000rpm välissä.Huomaa selvästi.
    Sen jälkeen ei mitään.
    Mahdollisesti perästä?Voisikohan mahdollisesti johtua loppuun ajetuista 275/30-19 renkaista...Onko vastaavaa vikaa ollut muilla?
    Terveisin uusi 520da:n kuski
    Veikkaisin kardaanin tukilaakeria/kumia syylliseksi.
    Kulkineet/projektit:

    M2 F87
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • alpo77
      Newbiemmer
      • May 2009
      • 27
      • turku

      #3
      Toisia renkaita kokeiltu---ei apua.Pitää tarkistaa kardaanin tukilaakeri.
      Outoa jos tämän verran ajetussa autossa kyseistä ongelmaa.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by alpo77 View Post
        Toisia renkaita kokeiltu---ei apua.Pitää tarkistaa kardaanin tukilaakeri.
        Outoa jos tämän verran ajetussa autossa kyseistä ongelmaa.
        Älä panttaa tietoa, paljos on ajettu, ja onko varmuus kilometreistä?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • tki60
          Newbiemmer
          • Feb 2010
          • 11
          • tuusula

          #5
          Onko autosi vakio. Minulla motorbitissä (moottorinohjelmointi) vierailun jälkeen alkoi tärinät.
          Tärinä hävisi kun rajattiin vääntöä 2400-2800kier./min. välillä.
          Tärinää ilmeni vain painettaessa kaasu pohjaan isolla vaihteella 40-60km/h välillä. Helpoin keino oli tässä tapauksessa tuo väännön vähentäminen,olishan tuolta voimalinjasta syyllinen voinut löytyä osia vaihtamalla,mutta siihen arpomiseen en lähtenyt. Auto 520da aj.26000km 205hv 400nm.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by tki60 View Post
            ,olishan tuolta voimalinjasta syyllinen voinut löytyä osia vaihtamalla

            Auto 520da aj.26000km 205hv 400nm.
            No ei noilla kilometreillä pitäisi mitään välyksiä olla...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • alpo77
              Newbiemmer
              • May 2009
              • 27
              • turku

              #7
              Auto on saksantuonti,mittarissa 136tkm.Pitäisi pitää kilometrit vielä paikkansakin.Tietääkseni auto pitäisi olla vakio,ainakin kulun puolesta
              suurella vaihteella kiihdytettäessä 40-60km/h:ssa tärinä tuntuu voimakkaimmin.
              No tiistaina saa nostettua auton ylös ja pääsee tutkimaan mahdolliset välykset.

              Comment

              • tki60
                Newbiemmer
                • Feb 2010
                • 11
                • tuusula

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                No ei noilla kilometreillä pitäisi mitään välyksiä olla...
                Ei yllättäisi yhtään, jos olisi kardaanin tukilaakerikin jo finaalissa,onhan tähän vaihdettu jo vaikka mitä, iskaria, tukivartta, vakaajan helaa,termari yms.

                Kaikki on mennyt tosin takuuseen.

                Comment

                • alpo77
                  Newbiemmer
                  • May 2009
                  • 27
                  • turku

                  #9
                  tärinät

                  Moottorin ohjain-laite ohjelmoitiin uudestaan eli vakioksi.nyt ei ole tärinöitä mutta ei ole voimaakaan läheskään niin paljoa kuin ennen.eli täytyy käydä säädättämässä se jossain missä saa rajattua alavääntöä...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎