Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Huolto valo.?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markki23
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 205
    • Karkkila

    E60 Huolto valo.?

    Kyseessä olis toi E60 -05 ja 535d.. Vaihdettiin jarrupalat hiljattain ja tarvis jarrupala huolto valo saada kuitattua. Elikkäs pitääkö mennä tohtorin puheille vai onnistuuko ihan kotosalla.? Kiitoksia etukäteen.
    -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

    Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Jarrutunnistin johto tulee olla uusittu myös, jonka jälkeen nollaus onnistuu mittariston trippi napista. Eli virrat päällä painaa nappia niin kaun, että jarrupalojen service ilmotus tulee mittariston näyttöön, sitten uudelleen nappi niin kauan pohjassa, että tulee teksti reset? Ja vielä kerran nappi pohjassa niin kaun et vaihtoväli km näyttö muuttuu.
    Last edited by sirkus; 14-06-2011, 19:46.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • syncro^^
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 765
      • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

      #3
      Originally posted by sirkus View Post
      Jarrutunnistin johto tulee olla uusittu myös, .

      noot jos ei aja ihan finaaliin paloja,,,,:think
      Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

      BMW G31 540D x-Drive
      BMW F11 530DA -12

      Ex:
      BMW E61 535da individual -10 340/680nm
      BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
      BMW F30 320Da -12
      Bmw E70 3.0DA -07
      Bmw F10 525DA -10
      Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Originally posted by syncro^^ View Post
        noot jos ei aja ihan finaaliin paloja,,,,:think
        Periaatteessa näin mut jos levy on kulunut niin sen terävä reuna kuluttaa ton anturin niin aikasessa vaiheessa vaihtokuntoon et kukaan tuskin uusii paloja aiemmin.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by syncro^^ View Post
          noot jos ei aja ihan finaaliin paloja,,,,:think
          Kyllä täytyy uusia! Nimittäin tuossa on asteittain kuluva anturi. Näin saadaan tarkempi tieto palojen vaihtoajankohdasta.

          Comment

          • -challenger-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 2148
            • L a h t i

            #6
            Onkos kellään kuvamateriaalia miten tuo jarruanturi ohitetaan ?

            Comment

            • MakeH
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1170
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by -challenger- View Post
              Onkos kellään kuvamateriaalia miten tuo jarruanturi ohitetaan ?
              No jos pitää ruveta tuonhintaisessa autossa säästämään, niin mittaa uudesta resistanssin ja laittaa samanarvoisen vastuksen tilalle.

              Comment

              • Madfexx
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3646
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by -challenger- View Post
                Onkos kellään kuvamateriaalia miten tuo jarruanturi ohitetaan ?
                Mitä järkeä lähteä ohittelemaan jotain muutaman euron jarrupala-anturia tämän hintaluokan autossa?
                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                Comment

                • -vellu
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 47
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Madfexx View Post
                  Mitä järkeä lähteä ohittelemaan jotain muutaman euron jarrupala-anturia tämän hintaluokan autossa?

                  Niinpä. Omat ostin Motonetistä:

                  Varoitinjohto BMW E60-s eteen23-1540Sedan/Touring kaikki mallit (tarve 1/akseli)11.90 €

                  Varoitinjohto BMW E60-s taakse23-1541Sedan/Touring kaikki mallit (tarve 1/akseli)11.90 €

                  Comment

                  • -challenger-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 2148
                    • L a h t i

                    #10
                    Tyhmää ostella jotain vitun johtoja sun muita. Mullakin vielä vitusti palassa pintaa ja toi on ilmottanu sitä jo 10tkm.. Turhaa vaihdella joka kerta kun paloja vaihtelee.. Täysin turha tuommoinen kun ei sitä tiedä onko sielä pintaa vai ei. Ootte varmaan just niin viisaita et kun se näyttää et menkää vaihtamaan jarrupalat niin viette merkkiliikkeeseen..

                    Comment

                    • -vellu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 47
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by -challenger- View Post
                      Tyhmää ostella jotain vitun johtoja sun muita. Mullakin vielä vitusti palassa pintaa ja toi on ilmottanu sitä jo 10tkm.. Turhaa vaihdella joka kerta kun paloja vaihtelee.. Täysin turha tuommoinen kun ei sitä tiedä onko sielä pintaa vai ei. Ootte varmaan just niin viisaita et kun se näyttää et menkää vaihtamaan jarrupalat niin viette merkkiliikkeeseen..
                      Jaa

                      Comment

                      • Vesper
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 240
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by -challenger- View Post
                        Tyhmää ostella jotain vitun johtoja sun muita. Mullakin vielä vitusti palassa pintaa ja toi on ilmottanu sitä jo 10tkm.. Turhaa vaihdella joka kerta kun paloja vaihtelee.. Täysin turha tuommoinen kun ei sitä tiedä onko sielä pintaa vai ei. Ootte varmaan just niin viisaita et kun se näyttää et menkää vaihtamaan jarrupalat niin viette merkkiliikkeeseen..
                        Joo, aivan turhaa tosiaan, kyllä suomalainen ropaaja on älykkäämpi
                        kuin saksalainen insinööri

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7524
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          No jos haluaa siitä anturista eroon niin oikosulkee ne anturin johdot jolloin nollaaminen onnistuu. Kuluneella anturilla nollatessa lukema menee miinukselle...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • jengstro
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 380
                            • 02-alue

                            #14
                            Kiitos tästä, oikosulku toimii. Jos noita jarruja joutuu vekslaa jostain muusta syistä kuin että ne on loppu, uusia antureita ei viitti ostella huvikseen. On se "herkkä", baijerin insinööreille ei ole näköjään kelvannut perinteinen oikosulku -> palat loppu.

                            Btw, Motonjetin (20tkm kilsaa takana) jarruanturi oli napsahtanut poikki kumipidikkeen juuresta. Kaapeli oli jäykistynyt lähes muoviksi. "Kovaa" laatua.

                            --- update ---
                            Jännää, kun nyt nollasin oikosulkemalla jarruanturin, se meni pienen ajelun jälkeen 0km. Nyt se on päivien aikana ilahduttavasti alkanut kasvamaan, nyt on jäljellä "jarrupalaa" +180km. Kyllä tuolla takana on varmaan baijerin miesten vuosien työn hedelmä, joku neuroverkko/interpolointi/algoritmi
                            Last edited by jengstro; 09-02-2012, 18:55. Reason: update

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎