Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 ja particel filter huoltoilmaisin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lofjussi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 183
    • Rovaniemi

    e60 ja particel filter huoltoilmaisin

    Vähän matkaa pääsi jarrupalojen vaihdosta ja taas tuli uusi huolto näyttöön. Eli Service dueta pukkaa ja particel filter. Autolla ajettu 205tkm, tarkoittaako tuo nyt, että DPF alkaa oleen tien päässä? Mitään vikatiloja ei ole ollut eikä mitään vikaakaan oikein. Termarihan tähän pitäis vaihtaa kun lämmöt ei tahdo talvella nousta, uuden ostinkin jo, mutta en ole saanut aikaseks vaihtaa. Niinhän se tietenkin onkin, että DPF:n puhdistus ei lähde päälle jos/kun motti ei saavuta normi lämpötilaa... Mutta vielä varmistukseksi niin ymmärsinhän oikein, että sitä DPF:ää se nyt vikoo?

    Jussi
    645 ci cabriolet m-performance 2004
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #2
    .........
    Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:01.
    ///Motorporot

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Raine View Post
      Livedatasta voi katsoa ajon aikana mikä on pakopaine ennen ja jälkeen DPF:n ja siitä voi sitten päätellä onko se menossa tukkoon...
      BMW:n tapauksessa sieltä livedatasta näkee vain pakopaineet ennen DPF:ää. Paineantureita on vain yksi kappale. Mersuissa ja Audeissa käytetään niitä differentiaaliantureita. Ja varmaan monissa muissakin.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        .........
        Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:00.
        ///Motorporot

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #5
          .
          Kyllä JKK on oikeassa.
          Eropaineanturiin tarvitaan kaksi painetietoa, tuossa on vaan yksi ja paineantureita on vaan yksi.
          Ne muut paineet päätellään/lasketaan ohjelmassa olevien karttojen perusteella.
          Eli herjaa voi tulla sellaisestakin paineesta/tilanteesta, jota ei oikeasti mitata, se hämää ihan kiitettävästi.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Raine View Post
            Eikös tuo ETK:n mukaan mittaa DPF:n jälkeen tuota pakopainetta? :think
            Kuten kuvasta näkyy, painemittaus tapahtuu katin jälkeen, ennen DPF:ää. Tuossa kuvassa ei DPF vielä edes näy. Uudemmissa, joissa katti ja DPF on samaa pakettia, anturointikin on hieman erilainen.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • A62
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 117
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Raine View Post
              Huoltoilmaisimen voi nollata ainaki roikassa käyttämällä, sitä en tiedä onnistuuko mittariston kautta,
              Onnistuu trippipainikkeellakin. Ohjeet löytynevät searchilla.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎