Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Perä Ongelmia. =(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markki23
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 205
    • Karkkila

    E60 Perä Ongelmia. =(

    Homma alkoi Bimmerpartyjen jälkeen . Päästiin kotia niin alkoi kuulua kun kaasun nosti pientä ääntä perästä. Meteli ei ole sen jälkeen koventunut ja viimeviikolla vaihdettiin perä öljyt. Öljyjen seassahan oli metalisilppua jonkin verran. No nyt sitten tänä iltana hidastetöyssyn jälkeen mene noin kymmenen metriä eteenpäin ja sitten kuului pieni ääni jonka jälkeen meno loppui. KIERROKSET NOUSEE JONKA JÄLKEEN PÄÄSTÄN KAASUN KUULUU AUTON TAKA-AKSELILTA PIENI LONKSOTUS.? Sitten laitan vaihteen takaisin Peelle niin edestä kuuluu pientä rutinaa ja loppuu melkein heti.! ONKO VIKA PERÄSSÄ VAI VETARISSA.? Auto liikkuu hyvin työntämällä. Viisaammat KIITOS. Autohan oli tuo E60 535d -05 145tkm
    -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

    Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.
  • markki23
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 205
    • Karkkila

    #2
    Eikö kenellekkään sattunu samaa tai tiedä asiasta mitää.?:think






    Originally posted by markki23 View Post
    Homma alkoi Bimmerpartyjen jälkeen . Päästiin kotia niin alkoi kuulua kun kaasun nosti pientä ääntä perästä. Meteli ei ole sen jälkeen koventunut ja viimeviikolla vaihdettiin perä öljyt. Öljyjen seassahan oli metalisilppua jonkin verran. No nyt sitten tänä iltana hidastetöyssyn jälkeen mene noin kymmenen metriä eteenpäin ja sitten kuului pieni ääni jonka jälkeen meno loppui. KIERROKSET NOUSEE JONKA JÄLKEEN PÄÄSTÄN KAASUN KUULUU AUTON TAKA-AKSELILTA PIENI LONKSOTUS.? Sitten laitan vaihteen takaisin Peelle niin edestä kuuluu pientä rutinaa ja loppuu melkein heti.! ONKO VIKA PERÄSSÄ VAI VETARISSA.? Auto liikkuu hyvin työntämällä. Viisaammat KIITOS. Autohan oli tuo E60 535d -05 145tkm
    -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

    Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

    Comment

    • atte.o
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 894
      • haukipudas

      #3
      laita veto pääle ja kato pyöriikö kardaani perän sisässä tyhjää.
      E61 M-sport

      Comment

      • janihannula
        BTCF Member
        • Jun 2006
        • 740
        • https://t.me/pump_upp

        #4
        Ootko mahdollisesti koittanu polttaa kumia jossain vaiheessa? Rupeaa 30/35d perät naksumaan/klonksumaan ikävästi kun eivät kestä sellaasta touhua. Ajan myötä leipovat kiinni totaalisesti ja uuden perän hankinta on edessä.
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          pomppaako E60:ssä vetarit samalla tavalla kuin E39:ssä?
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by markki23 View Post
            Öljyjen seassahan oli metalisilppua jonkin verran.
            No se on paskana.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #7
              Elkää lapset tai lapsenmieliset polttako kumia lukottomalla perällä.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by janihannula View Post
                Ootko mahdollisesti koittanu polttaa kumia jossain vaiheessa? Rupeaa 30/35d perät naksumaan/klonksumaan ikävästi kun eivät kestä sellaasta touhua. Ajan myötä leipovat kiinni totaalisesti ja uuden perän hankinta on edessä.
                Tää kuulosti niin kokemusperäsieltä tiedolta.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • janihannula
                  BTCF Member
                  • Jun 2006
                  • 740
                  • https://t.me/pump_upp

                  #9
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Tää kuulosti niin kokemusperäsieltä tiedolta.
                  ittellä ei oo henkilökohtaista kokemusta, mutta vierestä oon ollu todistamassa tapahtumaa. Hyvin sutaa molemmilla pyörillä mutta jossain vaiheessa alkaa naputus ja siitä kun lopettaa niin perästä tulee kemppi perä jostain syystä. Kun siitä lähtee matkaan niin kuuluu naputusta ja jonkin matkan päästä pamahtaa vähän kovemmin ja 100% lukko vapautuu. Tätä hommaa perä ei kestäny kun pari toistoa niin oli rattaat maassa !
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by janihannula View Post
                    ittellä ei oo henkilökohtaista kokemusta, mutta vierestä oon ollu todistamassa tapahtumaa. Hyvin sutaa molemmilla pyörillä mutta jossain vaiheessa alkaa naputus ja siitä kun lopettaa niin perästä tulee kemppi perä jostain syystä. Kun siitä lähtee matkaan niin kuuluu naputusta ja jonkin matkan päästä pamahtaa vähän kovemmin ja 100% lukko vapautuu. Tätä hommaa perä ei kestäny kun pari toistoa niin oli rattaat maassa !
                    Koska tasauspyöriä ei ole tarkoitettu "kulkemaan matkaa" samalla tavalla kuin pinjoni ja lautaspyörä.. ei niissä ole laakerointiakaan sitä varten. Sama juttu, on vaikeaa saada ketään uskomaan että on huono idea pyörittää vapaata perää toinen fillari ilmassa , esim vanteen kehää killottaessa. Siis silleen vitonen päälle ja tiili kaasupolkimelle .

                    Mut paskana toi kysyjän perä on kummiskin, jos hammaspyörät tulee vähissä erin öljyn mukana ulos.

                    -Jarno
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16495
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by markki23 View Post
                      ONKO VIKA PERÄSSÄ VAI VETARISSA.
                      Onko poissuljettu että katsot sinne auton alle ?

                      Comment

                      • markki23
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 205
                        • Karkkila

                        #12
                        Spede.

                        Olisit mielummin Hiljaa möly Apina...


                        Originally posted by jr66 View Post
                        Onko poissuljettu että katsot sinne auton alle ?
                        -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                        Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                        Comment

                        • markki23
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 205
                          • Karkkila

                          #13
                          Auto ylös.

                          Perähän saatiin tänään purettua ja olihan siellä hiukan muutakin tuhoa.
                          Laakerit ja välitykset joutuu ainakin uusimaan ja kaveriksi sinne Quaifen lukko.
                          Onko kenelläkään hajuja mistä voisi uuden tai käytetyn perän saada edullisimmin.? Tai kannattaako uusia pelkästään laakerit ja välitykset.? Mistä moiset edullisimmin.? Quaifen lukko on varmaan fiksuin hommata Race.fi..?
                          -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                          Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by markki23 View Post
                            Perähän saatiin tänään purettua ja olihan siellä hiukan muutakin tuhoa.
                            Laakerit ja välitykset joutuu ainakin uusimaan ja kaveriksi sinne Quaifen lukko.
                            Onko kenelläkään hajuja mistä voisi uuden tai käytetyn perän saada edullisimmin.? Tai kannattaako uusia pelkästään laakerit ja välitykset.? Mistä moiset edullisimmin.? Quaifen lukko on varmaan fiksuin hommata Race.fi..?
                            Nimittely kannattaa aina kun on neuvoja kyselemässä

                            Jos ei niissä kuorissa oo mitään vikaa niin miksi uusia ? Hommaat sen lukkoyksikön mistä parhaaksi näät ja käyttämätön hammaspyöräpari esim Ebaystä. Ja laakerit tietty.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by markki23 View Post
                              Perähän saatiin tänään purettua ja olihan siellä hiukan muutakin tuhoa.
                              Laakerit ja välitykset joutuu ainakin uusimaan ja kaveriksi sinne Quaifen lukko.
                              Onko kenelläkään hajuja mistä voisi uuden tai käytetyn perän saada edullisimmin.? Tai kannattaako uusia pelkästään laakerit ja välitykset.? Mistä moiset edullisimmin.? Quaifen lukko on varmaan fiksuin hommata Race.fi..?
                              Käytetty takuuperämurikka: www.varaosahaku.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎