Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d/535d adaptaatioarvojen nollaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    E60 530d/535d adaptaatioarvojen nollaus?

    Onnistuuko E60 dieseleissä moottorin adaptaatioarvojen nollaaminen muuten kuin DIS:in tms. avulla? Tarkoitan sähköisen kaasuläpän, MAF:in jne... adaptaatioita. Alan maallikkotutkimuksissani olla aika varma, että tämä ko. automallien satunnaisesti päätään nostava nykiminen liittyy jotenkin näihin adaptaatiohin. Ja nimenomaan kaasuläpän/EGR:n kompensaatioarvoihin. Saattaisinko olla jäljillä? Jos näin on, voikohan noita adaptaatiotoleransseja ohjelmoida jotenkin uudestaan? Vai onkohan jo korkeampaa tiedettä sellainen...
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Uusi softa sisään niin lähdetään puhtalta pöydältä. Ei siis pelkät viri mapit vaan koko roska ohjelmointiin.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      Uusi softa sisään niin lähdetään puhtalta pöydältä. Ei siis pelkät viri mapit vaan koko roska ohjelmointiin.
      Luulisi että kevyempikin tie löytyisi? Kehoitetaanhan esim. kaasuläpän tai MAF:in vaihdon yhteydessä tekemään "service function" jossa resetoidaan ko. komponentin adaptaatiot? Eikö DIS pidä sisällään nämä toimenpiteet?
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Luulisi että kevyempikin tie löytyisi? Kehoitetaanhan esim. kaasuläpän tai MAF:in vaihdon yhteydessä tekemään "service function" jossa resetoidaan ko. komponentin adaptaatiot? Eikö DIS pidä sisällään nämä toimenpiteet?
        Kyllä pitää sisällään ja pitäisi riittää kyseiseen hommaan. Tuossa koko auton uudelleen ohjelmoimisessa on kuitenkin aina riskinsä, voi esim ohjailaitteita jumittua josta seuraa lähes poikkeuksetta suuria lisäkustannuksia.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Originally posted by Dunky View Post
          Uusi softa sisään niin lähdetään puhtalta pöydältä. Ei siis pelkät viri mapit vaan koko roska ohjelmointiin.
          Nii tarkoitin koko roskalla DDE:tä
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎