Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW:n ruostetakuusta ja vara-autosta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mwkorhon
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 10

BMW:n ruostetakuusta ja vara-autosta?

Hei,

Vuoden 2005 BMW 525dA:n peräluukkuni on ruostunut helmasta. Ilmeiseti tuo helman "prässi" ei oikein ole onnistunut. Valokuvien ja tarkastuksen jälkeen on sovittu, että auton ruostekorjaus menee takuuseen. Kysymys kuuluukin, että olenkohan oikeutettu samantasoiseen korvaavaan sijaisautoon tuolta ajalta. Auton korjausaika arvio oli 2-3 päivää?

Mahtaako kukaan tietään
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

Originally posted by mwkorhon View Post
    Hei,

Vuoden 2005 BMW 525dA:n peräluukkuni on ruostunut helmasta. Ilmeiseti tuo helman "prässi" ei oikein ole onnistunut. Valokuvien ja tarkastuksen jälkeen on sovittu, että auton ruostekorjaus menee takuuseen. Kysymys kuuluukin, että olenkohan oikeutettu samantasoiseen korvaavaan sijaisautoon tuolta ajalta. Auton korjausaika arvio oli 2-3 päivää?

Mahtaako kukaan tietään
    Maahantuoja tietää, kun ne sen korjauksenkin maksavat. Oletko sitten kovin pettynyt jos saat 6 vuotta vanhaan vehkeeseen ilmaisen korikorjauksen muttet saakkaan sijaria ilmaiseksi? Minä en olisi.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• mwkorhon
      Newbiemmer
      • Dec 2008
      • 10

No jos et tiedä vaan maahantuoja tietää, niin miksi vastasit?

Ihmettelen vaan. Mielestäni kysymys oli hyvin asiallinen?
      Johon toivoin myös asiallista vastausta?

Comment

• petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

Osoitappa edellisestä tekstistä epäasiallisuudet. Tarkoitukseni oli neuvoa ottamaan yhteyttä oikeaan paikkaan kysymään kun oli näemmä hakusessa. Perustaisin maahantuojan takuuasioista vastaavan lausuntoihin enemmän kuin tuntemattoman foorumilaisen luulotteluihin.

Kysyitkö edes sijari-asiaa korjaamolta joka suorittaa korjauksen?

Mut vittu aivan sama.

Jarno
        Last edited by petrolhead; 30-08-2011, 10:32.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

Hei,

Mahtaako kukaan tietään
          Et. käytännössä saat esim 318d:n tai ehkä jopa 116i:n sijaiseksi. Yleensä sijaisautot on autovuokraamoiden autoja ja korjaamon yhteydessä sijaitsevan autovuokraamon piste jakaa kiesit sitä mukaa kun niitä on jäljellä pihassa. Autovuokraamot taas eivät pidä noita 5-sarjalaisia kovin paljoa varalla koska niiden kustannukset on ihan toista luokkaa kuin noiden halvempien autojen. Toki itse maksamalla saat mitä haluat, voit esim pyytää ENNAKKOON isompaa autoa ja sanoa että maksat erotuksen itse.

Näin joka kerta kun olen vienyt BMW:n syystä tai toisesta merkkihuoltoon/korjaukseen pk-seudulla, riippumatta minkä auton olen sinne jättänyt.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

Comment

• mwkorhon
            Newbiemmer
            • Dec 2008
            • 10

Originally posted by BeamR View Post
            Et. käytännössä saat esim 318d:n tai ehkä jopa 116i:n sijaiseksi. Yleensä sijaisautot on autovuokraamoiden autoja ja korjaamon yhteydessä sijaitsevan autovuokraamon piste jakaa kiesit sitä mukaa kun niitä on jäljellä pihassa. Autovuokraamot taas eivät pidä noita 5-sarjalaisia kovin paljoa varalla koska niiden kustannukset on ihan toista luokkaa kuin noiden halvempien autojen. Toki itse maksamalla saat mitä haluat, voit esim pyytää ENNAKKOON isompaa autoa ja sanoa että maksat erotuksen itse.

Näin joka kerta kun olen vienyt BMW:n syystä tai toisesta merkkihuoltoon/korjaukseen pk-seudulla, riippumatta minkä auton olen sinne jättänyt.
            Kiitoksia vastauksesta. Kyse oli vain tiedosta, tällä foorumilla joku on varmaan BMW:tä takuussa joutunut käyttämään Itse kyllä onnistuin auton saamaan ja Nissan Micra on sovittu, sehän on kuin Bemarilla ajais...

Comment

• BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

Kiitoksia vastauksesta. Kyse oli vain tiedosta, tällä foorumilla joku on varmaan BMW:tä takuussa joutunut käyttämään Itse kyllä onnistuin auton saamaan ja Nissan Micra on sovittu, sehän on kuin Bemarilla ajais...
              micra? mihin oot viemässä autoa? itse olen merkkiliikkeestä aina saanut bmw:n alle, oli sitten takuuasia tahi muu korjaus. Jopa tuon vanhan reuhkalangin kun joutui jättämään pajalle kun ei merkkihuollolla ollutkaan osia niin antoivat 318d:n.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

Comment

• Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

Kauaas noissa muuten olikaan tuo ruostetakuu ?
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

Comment

• touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

Jos olet vähänkään väleissä kys. autokaupan kanssa, käy hakemassa vaihtoautopuolelta mieleisesi auto alle korjauksen ajaksi.

Niin mää aina teen, ja aina on onnistunut. Tosin kerran oli parin viikon remontti, jolloin jouduin tyytymään Herzin Vålvå V70:iin. Se oli kauheeta...

Mutta jos oikein pilkkua viilataan, ei autoliikkeellä välttämättä ole velvollisuutta järjestää sulle mitään sijaisautoa, luulen ma.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

Originally posted by touring39 View Post
                    Mutta jos oikein pilkkua viilataan, ei autoliikkeellä välttämättä ole velvollisuutta järjestää sulle mitään sijaisautoa, luulen ma.
                    Yleensä noissa tehtaan takuucaseissa se sijaisauto kyllä tulee... Se ei ole autoliikkeestä kiinni.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

Comment

• Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17537
                      • Turku

2007 syksyllä vein koritakuuseen autoni Herttoniemen Laakkoselle. Sijaisauto tuli ja muistaakseni ensin Hertzin Volvo (avo, koska Hertzillä oli Micrat loppu ) ja myöhemmin sain jonkun vaihtoauto Mazdan... (susityö)
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎