Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 comfort penkit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rakkuj
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 306
    • Turun seutu

    E60/E61 comfort penkit

    Mites noissa on nuo penkit ovat muuttuneet?

    Mitä eroja penkeissä joissa niskatuen "etuosa" on sellainen kaksiosainen (säädettävä osa) vaakasuunnassa jaettu tai sitten jos se on koko korkea?

    Onko muuttunut jossakin vuosimallissa vai miten vaihtuu?

    :think
    G31 520xd
    F39

  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by rakkuj View Post
    Mites noissa on nuo penkit ovat muuttuneet?

    Mitä eroja penkeissä joissa niskatuen "etuosa" on sellainen kaksiosainen (säädettävä osa) vaakasuunnassa jaettu tai sitten jos se on koko korkea?

    Onko muuttunut jossakin vuosimallissa vai miten vaihtuu?

    :think
    Joku 2007/2008 kait ne muuttu, vanhathan on aina paremmat ja tulevaisuudessa voi taas valittaa ennen aikaan kaiken, jopa comfort penkkien olleen parempia kuin nykyisin...

    Ennen oli ennen, nytton nytton nytten..

    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • rakkuj
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 306
      • Turun seutu

      #3
      Originally posted by Mlatvala View Post
      Joku 2007/2008 kait ne muuttu, vanhathan on aina paremmat ja tulevaisuudessa voi taas valittaa ennen aikaan kaiken, jopa comfort penkkien olleen parempia kuin nykyisin...

      Ennen oli ennen, nytton nytton nytten..


      Nytpä en ymmärtänyt kommenttiasi?
      G31 520xd
      F39

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5418
        • S:t Karins

        #4
        Originally posted by rakkuj View Post
        Mites noissa on nuo penkit ovat muuttuneet?
        Ainoa havaitsemani muutos on tuo alla mainitsemasi asia. Säädöt ym. ovat täysin samat.

        Originally posted by rakkuj View Post
        Mitä eroja penkeissä joissa niskatuen "etuosa" on sellainen kaksiosainen (säädettävä osa) vaakasuunnassa jaettu tai sitten jos se on koko korkea?
        Tämä on se ainoa ero jonka olen penkeistä löytänyt (pre LCI => LCI)

        Originally posted by rakkuj View Post
        Onko muuttunut jossakin vuosimallissa vai miten vaihtuu?

        :think
        Penkki vaihtuu 5/2007 ennen tuota vanha malli ja jälkeen tuo uudempi niskatukimalli.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Lisäksi LCI:n myötä apparin niskatuessa on Airbag-tunnistin.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • hj325hml
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 729
            • Pirkanmaa

            #6
            Meneekö pre penkit lci:n?
            F16 M-Sport

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by Tommix View Post
              Ainoa havaitsemani muutos on tuo alla mainitsemasi asia. Säädöt ym. ovat täysin samat.


              Tämä on se ainoa ero jonka olen penkeistä löytänyt (pre LCI => LCI)


              Penkki vaihtuu 5/2007 ennen tuota vanha malli ja jälkeen tuo uudempi niskatukimalli.

              9/2007 ne vaihtuu. Uudemmat on "Crash-active MF head restraint"...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #8
                Originally posted by hj325hml View Post
                Meneekö pre penkit lci:n?
                Mikspä ei menis. Koodata ne pitää vaan oikein.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • hj325hml
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 729
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by böntti View Post
                  Mikspä ei menis. Koodata ne pitää vaan oikein.

                  Ok, sport penkit lienee simppelimpi, comfort muistilla vaatinee jo paljon säätöä kun lähtökohtana lättänahkat osasähköllä.
                  F16 M-Sport

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by hj325hml View Post
                    Ok, sport penkit lienee simppelimpi, comfort muistilla vaatinee jo paljon säätöä kun lähtökohtana lättänahkat osasähköllä.
                    No ei se nyt mitään ylitsepääsemätöntä säätöä vaadi. En muista ulkoa mutta ehkä jotain piuhoja joutuu kytkemään ja sitten päälle koodaus oikealla varustelistalla (tai kahdella ja päälle vähän manipulointia). Kaikki piuhat kytketään kuitenkin kojelaudan ympäristöön.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #11
                      Täys sähkö sportit tai Comfortit muistilla tarvii tasan yhen piuhan ihkan takaa. (kbus)
                      Ja lisäksi virta ja maa pinnit pitää vaihtaa eri paikkoihin.
                      Sitte toki koodausta. Vaikkaki saattaa toimia koodaamattakin edellisen auton koodauksilla.
                      Last edited by Kissvesala; 23-01-2015, 06:31.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Täys sähkö sportit tai Comfortit muistilla tarvii tasan yhen piuhan ihkan takaa. (kbus)
                        Ja lisäksi virta ja maa pinnit pitää vaihtaa eri paikkoihin.
                        Sitte toki koodausta. Vaikkaki saattaa toimia koodaamattakin edellisen auton koodauksilla.
                        Jep. Lähinnä tuon mahdollisen aktiivisen niskatuen vuoksi voi joutua koodaamaan?
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Täys sähkö sportit tai Comfortit muistilla tarvii tasan yhen piuhan ihkan takaa. (kbus)
                          Ja lisäksi virta ja maa pinnit pitää vaihtaa eri paikkoihin.
                          Sitte toki koodausta. Vaikkaki saattaa toimia koodaamattakin edellisen auton koodauksilla.
                          Paitsi penkit ilman penkkimoduuleita?
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by suppari View Post
                            Paitsi penkit ilman penkkimoduuleita?
                            Onko olemassa täyssähköiset penkit ilman moduuleja?

                            Edit. Eiku juu tarkoitit varmaan että alkuperäiset penkit on ilman moduuleja. Sillon pitää tietty vetää kaikki piuhat, ei niitä kyllä silti montaa ole. Tosin esim virrat tulee kyllä valmiiksi jos löytyy persgrillit.
                            Last edited by böntti; 23-01-2015, 11:44.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              #15
                              Ymmärsin että tässä oli lähtökohta just perus lätät ilman sähköjä
                              Ei oo amerikan temppu juu siltikään.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎