Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 520D vm-08, Letkulämppäri vai ei ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LasseE
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 416
    • Kontiolahti/Joensuu

    #16
    Mulla ainakin sulaa konepellilta lumet tolla Calixin letkulämppärillä joka on ollut kiinni pari viikkoa. Muutamana pakkasaamuna päässyt testaamaan..eli kyllä kai siellä jokin lämpiää
    Ex. E46 330d -05
    Ex. e61 530da -05
    Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
    Member of Team EastAudio
    Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

    Comment

    • -challenger-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 2150
      • L a h t i

      #17
      Originally posted by zanta View Post
      Mulla oli N47:ssa Defan säteilylämmitin ja riitti ihan hyvin -30°C keleilllekin.
      Ei tarvetta letkulämmittimille.
      Sama juttu itsellä. Kyl mä henkilökohtasesti suosin mielummin että se öljy siellä lähtee kiertämään ja voitelemaan paremmin kun taas letkulämppäri ei sitä öljyä lämmitä joka on moottorin toiminnalle elinehto..

      Comment

      • LasseE
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 416
        • Kontiolahti/Joensuu

        #18
        Originally posted by -challenger- View Post
        Sama juttu itsellä. Kyl mä henkilökohtasesti suosin mielummin että se öljy siellä lähtee kiertämään ja voitelemaan paremmin kun taas letkulämppäri ei sitä öljyä lämmitä joka on moottorin toiminnalle elinehto..
        Ainoa juttu on vaan että nykyöljyt (0w/40) taitaa olla yhtä juoksevaa laatua niin nollakeleillä kuin -30°c pakkasellakin.
        Joten kyllä taitaa olla järkevämpää lämmittää koneen muita osia kuin öljyjä..

        Ja kyllähän tuo letkulämppäri öljyjäkin lämmittää kun moottorin "runko" kuitenkin lämpiää.
        Last edited by LasseE; 24-12-2011, 16:37.
        Ex. E46 330d -05
        Ex. e61 530da -05
        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
        Member of Team EastAudio
        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 924
          • Sotkamo--Oulu

          #19
          Itsellä nykyisessä autossa öljypohjan kyljessä 300W säteilylämmitin. Nestelämmitinhän on helposti 500-600W teholtaan, niin ehkä sitäkin kautta sellainen vähän paremmin lämmittää.

          Oman kokemuksen mukaan paremman käyntiinlähtöfiiliksen (kone lähtee helpommin tulille ja käy siistimmin) saa nestelämmittimellä jos pakkasta alkaa olemaan yli -30 astetta. Täällä Pohjoisessa kun sitä on joka talvi ollut joskus se noin -40 astetta, ainakin parina päivänä.
          Toki tuokin öljyn lämmittäminen on viisasta, mutta käytännössä hankala tietää mikä on moottorille parasta. Jonkun testin perusteella molemmat lämmitystavat takasivat suunnilleen yhtä nopean moottorin lämpenemisen. Olikohan testiautona jokin Golffi.

          Itse arvelin kovalla pakkasella tarvittaessa pitää ensin tuota säteilijää+ sisätilanlämmitintä päällä pari tuntia ja sitten ehkä kokeilla webastolla hitusen aikaa nesteitä kuumentaa ( jos lähtee päälle) ennen starttausyrityksiä.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎