Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 520d -08 kone kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 520dA
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 5
    • Lohja

    e60 520d -08 kone kolisee

    Onko kenelläkään aavistusta mistä vois johtua moinen ääni. Laakkosen huolto sanoi, että jakopää/kiertokanki? vaihtoon...no ne on vaihdettu (ei Laakkosella) mutta eipä auttanut. Myös damppi on vaihdettu.
    Vai onko kilisevä/koliseva ääni ominaisuus ko. koneessa ?
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    mitä itte oon tosta koneesta kuullu niin dampperi, katkennut kampiakseli ja kaksosoismassa vauhtipyörä(manuaaleissa) on ollu kolinan aiheuttajia... omaa kokemusta ei ole.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Ramram
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 64
      • Espoo

      #3
      Itellä moottorin ja vaihteiston välistä kuuluva kolina veikkailtiin kanssa jakopään suuntaan ja vaihdettiin jakoketjun mekaaninen kiristin ensiavuksi 50000 km kohdalla, eipä autanut:think. Diagnostiikka ei antanut vikakoodejakaan, joten tilannetta seurattiin kun ei takuukorjaukseenkaan saanut tehtaan lupaa. Nelisen kuukautta ajelin ja 120000 km kohdalla moottoritielle kiihdyttäessä toinen jakoketju katkesi ja vikakoodiakin saatiin uutta konetta varten. Oli hydraulisen jakoketjunkiristäjän öljykanava mennyt tukkoon, eikä antanut kunnon paineita.
      ---Bmw...ja olet jo perillä---
      E30 320i Cabriolet -89
      E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
      exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
      Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
      ---Jo 3800000 km takana---

      Comment

      • 520dA
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 5
        • Lohja

        #4
        Originally posted by Ramram View Post
        Itellä moottorin ja vaihteiston välistä kuuluva kolina veikkailtiin kanssa jakopään suuntaan ja vaihdettiin jakoketjun mekaaninen kiristin ensiavuksi 50000 km kohdalla, eipä autanut:think. Diagnostiikka ei antanut vikakoodejakaan, joten tilannetta seurattiin kun ei takuukorjaukseenkaan saanut tehtaan lupaa. Nelisen kuukautta ajelin ja 120000 km kohdalla moottoritielle kiihdyttäessä toinen jakoketju katkesi ja vikakoodiakin saatiin uutta konetta varten. Oli hydraulisen jakoketjunkiristäjän öljykanava mennyt tukkoon, eikä antanut kunnon paineita.

        Miten tuon öljykanavan saa puhdistettua. Onko nykyaineet tarpeeksi tehokkaita vai pitääkö kone avata ?

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Onko auto N47 koneella (9/2007->) vai M47N (->9/2007)?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Ramram
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 64
            • Espoo

            #6
            koneen kolinaa

            itellä oli niin tuore tapaus -08 vuosimallin 520d, ettei Huollossa osanneet kuin odottaa koneen avauslupaa tehtaalta tai että jotain tapahtuu. Kilometrejä kun tulee tollaset 18000/kuukausi, niin antoihan ne löysät ketjut viimein periksi. Uskoakseni ainakin yksi vastaava kolina on korjattu takuuna koneen purulla ja kanavien putsauksella takuuaikana. Moottorinpesuaineista en osaa sanoa.
            ---Bmw...ja olet jo perillä---
            E30 320i Cabriolet -89
            E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
            exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
            Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
            ---Jo 3800000 km takana---

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Ramram View Post
              itellä oli niin tuore tapaus -08 vuosimallin 520d, ettei Huollossa osanneet kuin odottaa koneen avauslupaa tehtaalta tai että jotain tapahtuu. Kilometrejä kun tulee tollaset 18000/kuukausi, niin antoihan ne löysät ketjut viimein periksi. Uskoakseni ainakin yksi vastaava kolina on korjattu takuuna koneen purulla ja kanavien putsauksella takuuaikana. Moottorinpesuaineista en osaa sanoa.
              Onko taksi vai miten hemmetissä saat noin paljon kilsoja ajettua..ihan mielenkiinnosta:think
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Ramram
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 64
                • Espoo

                #8
                Originally posted by veku View Post
                Onko taksi vai miten hemmetissä saat noin paljon kilsoja ajettua..ihan mielenkiinnosta:think
                Jep jep. Kahdella E39:llä takana 880000km ja jatkuu... Kolmella E61:llä 1050000km ja hyvin menee kun takuut on koko ajan päällä.
                ---Bmw...ja olet jo perillä---
                E30 320i Cabriolet -89
                E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                ---Jo 3800000 km takana---

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Ramram View Post
                  Jep jep. Kahdella E39:llä takana 880000km ja jatkuu... Kolmella E61:llä 1050000km ja hyvin menee kun takuut on koko ajan päällä.
                  OK, kerroppa millaisia remontteja on noissa E61:ssä ollut noilla kilometreillä ja paljonko eri yksilöihin kertyi mittariin? Harvalla kun on useammasta yksilöstä kokemusta...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Ramram
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 64
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    OK, kerroppa millaisia remontteja on noissa E61:ssä ollut noilla kilometreillä ja paljonko eri yksilöihin kertyi mittariin? Harvalla kun on useammasta yksilöstä kokemusta...
                    No ekalla 2006 mallilla 380000 km kahteen vuoteen, 520d business.
                    -Akku vaihdettiin pari kertaa
                    -Dampperi vajaan 100000 välein
                    -n.100000 km tihkukytkin temppuil viikon päivät, pyyhkijät pysäs kaatosateessa ruuhkassa moottoritien vasemmalla kaistalla 100km/h lasissa. Koittakaas joskus miltä tuntuu. Mekanismin koteloon päässyt vettä ja hapettumaa joka paikassa, ei kun vaihtoon.
                    -Moniurahihna katkes 150000 km, hinaus huoltoon ja 1/2 tunnin päästa radalle
                    -Automaattilaatikko jossain 150000 km
                    -Takajousituksen ilmapussit n. 200000km
                    -Laturi ennen 300000 km
                    -Etuiskarit n. 180000 km
                    -Takaoven tiiviste ja kuskinpenkin istuinosan
                    sivupehmuste n. 350000 km

                    Toka 2008 malli ajettiin vajaa 400000,kun eturengas puhkes ja AVK korjas hylsyn talteen.
                    -Yks akku meni
                    -50000-n.150000 kolinaaa... ja uus kone ja turbo
                    -200000 km eka katsastus, molemmat! etupyörän laakerit sököt. Yli 5cm klappia kun rengasta ravisti. ei kyl ajossa ollu tullu huomattua.
                    -Laturi ennen 300000 km
                    -Lasikatto vähän paukku käytettäessä, mut vaati vain tiivareiden rasvausta.
                    -Laatikko vaihdettiin jossain ehkä 150000 km, nelosen kytkinpakka oli kärähtänyt.

                    Nykyinen 2010 malli ajettu 245000 km
                    Tässä mallissa kuulemma paremmat etupyörän laakerit ja isompi AGM akku
                    -Akku n. 150000 km
                    -Dampperi tässäkin vimmeistään 100000 km välein, vaihdontarpeen näkee peilillä ja taskulampulla.Halkeamat kumissa ja pintaruoste akselin juuressa ovat pahasta.
                    -Laatikko vaihtu 200000 km kohilla, vaihteeks vitosvaihteen kytkinpakka sökö.
                    -tasonsäädön pumppu vaihdettiin 210000 kohdilla kun apparin puoli rojahti alas. Eipä auttanut kuin päivän ja sit vaihdettiin apparinpuolen ilmapussi. Kolme viikkoa myöhemmin kuskinpuolen ilmapussi kanssa.
                    -Viikko sitten vaihdettiin, kuinka ollakkaan, laturi 240000 km kohdilla. Maanantaikappale oli, kun hajos 2 kuukautta etuajassa. E39 525d koneen laturit sentään osasivat hajota 290000 +- 5000 km kohdilla, että oli ainakin laatu tasaista.
                    -Kuskin penkki odottelee taas uutta istuimen sivupehmustetta.
                    -Partikkelisuodatin vaihdetaan huomenna pakoputkeen.
                    ---Bmw...ja olet jo perillä---
                    E30 320i Cabriolet -89
                    E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                    exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                    Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                    ---Jo 3800000 km takana---

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #11
                      Laatikko tuntuu menevän taksiajossa aika tihiään..
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • syncro^^
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 765
                        • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                        #12
                        Originally posted by Ramram View Post
                        No ekalla 2006 mallilla 380000 km kahteen vuoteen, 520d business.
                        -Akku vaihdettiin pari kertaa
                        -Dampperi vajaan 100000 välein
                        -n.100000 km tihkukytkin temppuil viikon päivät, pyyhkijät pysäs kaatosateessa ruuhkassa moottoritien vasemmalla kaistalla 100km/h lasissa. Koittakaas joskus miltä tuntuu. Mekanismin koteloon päässyt vettä ja hapettumaa joka paikassa, ei kun vaihtoon.
                        -Moniurahihna katkes 150000 km, hinaus huoltoon ja 1/2 tunnin päästa radalle
                        -Automaattilaatikko jossain 150000 km
                        -Takajousituksen ilmapussit n. 200000km
                        -Laturi ennen 300000 km
                        -Etuiskarit n. 180000 km
                        -Takaoven tiiviste ja kuskinpenkin istuinosan
                        sivupehmuste n. 350000 km

                        Toka 2008 malli ajettiin vajaa 400000,kun eturengas puhkes ja AVK korjas hylsyn talteen.
                        -Yks akku meni
                        -50000-n.150000 kolinaaa... ja uus kone ja turbo
                        -200000 km eka katsastus, molemmat! etupyörän laakerit sököt. Yli 5cm klappia kun rengasta ravisti. ei kyl ajossa ollu tullu huomattua.
                        -Laturi ennen 300000 km
                        -Lasikatto vähän paukku käytettäessä, mut vaati vain tiivareiden rasvausta.
                        -Laatikko vaihdettiin jossain ehkä 150000 km, nelosen kytkinpakka oli kärähtänyt.

                        Nykyinen 2010 malli ajettu 245000 km
                        Tässä mallissa kuulemma paremmat etupyörän laakerit ja isompi AGM akku
                        -Akku n. 150000 km
                        -Dampperi tässäkin vimmeistään 100000 km välein, vaihdontarpeen näkee peilillä ja taskulampulla.Halkeamat kumissa ja pintaruoste akselin juuressa ovat pahasta.
                        -Laatikko vaihtu 200000 km kohilla, vaihteeks vitosvaihteen kytkinpakka sökö.
                        -tasonsäädön pumppu vaihdettiin 210000 kohdilla kun apparin puoli rojahti alas. Eipä auttanut kuin päivän ja sit vaihdettiin apparinpuolen ilmapussi. Kolme viikkoa myöhemmin kuskinpuolen ilmapussi kanssa.
                        -Viikko sitten vaihdettiin, kuinka ollakkaan, laturi 240000 km kohdilla. Maanantaikappale oli, kun hajos 2 kuukautta etuajassa. E39 525d koneen laturit sentään osasivat hajota 290000 +- 5000 km kohdilla, että oli ainakin laatu tasaista.
                        -Kuskin penkki odottelee taas uutta istuimen sivupehmustetta.
                        -Partikkelisuodatin vaihdetaan huomenna pakoputkeen.
                        ompas ottanu laatikon päälle luulin että kestäis nii kauan ku konekki
                        Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                        BMW G31 540D x-Drive
                        BMW F11 530DA -12

                        Ex:
                        BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                        BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                        BMW F30 320Da -12
                        Bmw E70 3.0DA -07
                        Bmw F10 525DA -10
                        Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                        Comment

                        • Ramram
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 64
                          • Espoo

                          #13
                          Se on vissin tuo taajamaajo kun käy laatikon päälle.
                          Käväsin tosiaan aamulla vaihdatuttamassa partikkelisuodattimen ja juttelemassa mukavia.
                          Koneen kolina vois kuulemma johtua kuluneesta kampiakselin hammaspyörästä, mikä korjaantuu kampiakselin vaihdolla ja mielellään öljypumpun hammaspyöräkin ois hyvä saada vaihdettua, ettei hetikohta ala uudestaan ääntelemään.
                          Et jos sivuäänien lähde on tuolta peräisin, ei ihan parkkipaikka puuhastelulla selviä.
                          Toivottavasti vika löytyis jostain edukkaammasta suunnasta.
                          ---Bmw...ja olet jo perillä---
                          E30 320i Cabriolet -89
                          E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                          exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                          Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                          ---Jo 3800000 km takana---

                          Comment

                          • Ramram
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 64
                            • Espoo

                            #14
                            tuosta M47N koneesta tais asentaja mainita, että on rakenteeltaan parannettu kampiakselia ettei ylläolevaa vikaa vois enää esiintyä.
                            ---Bmw...ja olet jo perillä---
                            E30 320i Cabriolet -89
                            E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                            exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                            Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                            ---Jo 3800000 km takana---

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3599
                              • Raisio

                              #15
                              Mutta eikös erään nimimerkin mukaan nämä uudemmat automaatiit kestä isältä tyttärelle jopa ilman öljyvaihtoja:think
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎