Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 520d -08 kone kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramram
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 64
    • Espoo

    #16
    Originally posted by ritariässä View Post
    Mutta eikös erään nimimerkin mukaan nämä uudemmat automaatiit kestä isältä tyttärelle jopa ilman öljyvaihtoja:think
    E39:n laatikoille ei ole itellä tehty koskaan kuin kolhaistun lauhduttimen vaihto.
    Ekalla 383000 taksijoa ja toisella 550000 ja jatkuu... Molemmat 525dT 2001 ja 2003.
    ---Bmw...ja olet jo perillä---
    E30 320i Cabriolet -89
    E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
    exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
    Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
    ---Jo 3800000 km takana---

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      #17
      Jotenki tätä ketjua lukiessa taitaa seuraavaksikin valinta kääntyä 6-pyttisiin malleihin. EI nyt kovin tervettä ole että koneet porsii jatkuvasti. Tosin, lienee niitä 6-mukisiakin aika paljon hajonnut imusarjan läppien vuoksi.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by ritariässä View Post
        Mutta eikös erään nimimerkin mukaan nämä uudemmat automaatiit kestä isältä tyttärelle jopa ilman öljyvaihtoja:think
        ...ja öljynvaihdoillako ne kestäisi/tilanne jotenkin muuttuisi...:think

        Originally posted by Ramram View Post
        E39:n laatikoille ei ole itellä tehty koskaan kuin kolhaistun lauhduttimen vaihto.
        Ekalla 383000 taksijoa ja toisella 550000 ja jatkuu... Molemmat 525dT 2001 ja 2003.
        Näin siis ilman öljyn vaihtoja.

        Comment

        • Midway
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 157
          • Hamina

          #19
          Originally posted by Ramram View Post
          No ekalla 2006 mallilla 380000 km kahteen vuoteen, 520d business.
          -Akku vaihdettiin pari kertaa
          -Dampperi vajaan 100000 välein
          -n.100000 km tihkukytkin temppuil viikon päivät, pyyhkijät pysäs kaatosateessa ruuhkassa moottoritien vasemmalla kaistalla 100km/h lasissa. Koittakaas joskus miltä tuntuu. Mekanismin koteloon päässyt vettä ja hapettumaa joka paikassa, ei kun vaihtoon.
          -Moniurahihna katkes 150000 km, hinaus huoltoon ja 1/2 tunnin päästa radalle
          -Automaattilaatikko jossain 150000 km
          -Takajousituksen ilmapussit n. 200000km
          -Laturi ennen 300000 km
          -Etuiskarit n. 180000 km
          -Takaoven tiiviste ja kuskinpenkin istuinosan
          sivupehmuste n. 350000 km

          Toka 2008 malli ajettiin vajaa 400000,kun eturengas puhkes ja AVK korjas hylsyn talteen.
          -Yks akku meni
          -50000-n.150000 kolinaaa... ja uus kone ja turbo
          -200000 km eka katsastus, molemmat! etupyörän laakerit sököt. Yli 5cm klappia kun rengasta ravisti. ei kyl ajossa ollu tullu huomattua.
          -Laturi ennen 300000 km
          -Lasikatto vähän paukku käytettäessä, mut vaati vain tiivareiden rasvausta.
          -Laatikko vaihdettiin jossain ehkä 150000 km, nelosen kytkinpakka oli kärähtänyt.

          Nykyinen 2010 malli ajettu 245000 km
          Tässä mallissa kuulemma paremmat etupyörän laakerit ja isompi AGM akku
          -Akku n. 150000 km
          -Dampperi tässäkin vimmeistään 100000 km välein, vaihdontarpeen näkee peilillä ja taskulampulla.Halkeamat kumissa ja pintaruoste akselin juuressa ovat pahasta.
          -Laatikko vaihtu 200000 km kohilla, vaihteeks vitosvaihteen kytkinpakka sökö.
          -tasonsäädön pumppu vaihdettiin 210000 kohdilla kun apparin puoli rojahti alas. Eipä auttanut kuin päivän ja sit vaihdettiin apparinpuolen ilmapussi. Kolme viikkoa myöhemmin kuskinpuolen ilmapussi kanssa.
          -Viikko sitten vaihdettiin, kuinka ollakkaan, laturi 240000 km kohdilla. Maanantaikappale oli, kun hajos 2 kuukautta etuajassa. E39 525d koneen laturit sentään osasivat hajota 290000 +- 5000 km kohdilla, että oli ainakin laatu tasaista.
          -Kuskin penkki odottelee taas uutta istuimen sivupehmustetta.
          -Partikkelisuodatin vaihdetaan huomenna pakoputkeen.

          =) Menikö nämä kaikki takuuseen? Aika mielenkiintoista luettavaa

          Comment

          • Ramram
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 64
            • Espoo

            #20
            Kun auto liikkuu reilu 400000km kahteen vuoteen, osaa kummasti arvostaa 2v takuuta ilman km-rajaa.
            Niin ja E39 kuuden vuoden koritakuuta, 498000km paikkeilla uusittiin puoli autoa, tietenkin takuuna.
            Ne ihanat ajat, muistoissa vain.
            ---Bmw...ja olet jo perillä---
            E30 320i Cabriolet -89
            E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
            exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
            Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
            ---Jo 3800000 km takana---

            Comment

            • 520dA
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 5
              • Lohja

              #21
              Tuli tauluun ilmoitus tuosta partikkelisuodattimesta..

              ...Onkohan hankala vaihtaa ja mitä mahtaa kustantaa ?





              Originally posted by Ramram View Post
              No ekalla 2006 mallilla 380000 km kahteen vuoteen, 520d business.
              -Akku vaihdettiin pari kertaa
              -Dampperi vajaan 100000 välein
              -n.100000 km tihkukytkin temppuil viikon päivät, pyyhkijät pysäs kaatosateessa ruuhkassa moottoritien vasemmalla kaistalla 100km/h lasissa. Koittakaas joskus miltä tuntuu. Mekanismin koteloon päässyt vettä ja hapettumaa joka paikassa, ei kun vaihtoon.
              -Moniurahihna katkes 150000 km, hinaus huoltoon ja 1/2 tunnin päästa radalle
              -Automaattilaatikko jossain 150000 km
              -Takajousituksen ilmapussit n. 200000km
              -Laturi ennen 300000 km
              -Etuiskarit n. 180000 km
              -Takaoven tiiviste ja kuskinpenkin istuinosan
              sivupehmuste n. 350000 km

              Toka 2008 malli ajettiin vajaa 400000,kun eturengas puhkes ja AVK korjas hylsyn talteen.
              -Yks akku meni
              -50000-n.150000 kolinaaa... ja uus kone ja turbo
              -200000 km eka katsastus, molemmat! etupyörän laakerit sököt. Yli 5cm klappia kun rengasta ravisti. ei kyl ajossa ollu tullu huomattua.
              -Laturi ennen 300000 km
              -Lasikatto vähän paukku käytettäessä, mut vaati vain tiivareiden rasvausta.
              -Laatikko vaihdettiin jossain ehkä 150000 km, nelosen kytkinpakka oli kärähtänyt.

              Nykyinen 2010 malli ajettu 245000 km
              Tässä mallissa kuulemma paremmat etupyörän laakerit ja isompi AGM akku
              -Akku n. 150000 km
              -Dampperi tässäkin vimmeistään 100000 km välein, vaihdontarpeen näkee peilillä ja taskulampulla.Halkeamat kumissa ja pintaruoste akselin juuressa ovat pahasta.
              -Laatikko vaihtu 200000 km kohilla, vaihteeks vitosvaihteen kytkinpakka sökö.
              -tasonsäädön pumppu vaihdettiin 210000 kohdilla kun apparin puoli rojahti alas. Eipä auttanut kuin päivän ja sit vaihdettiin apparinpuolen ilmapussi. Kolme viikkoa myöhemmin kuskinpuolen ilmapussi kanssa.
              -Viikko sitten vaihdettiin, kuinka ollakkaan, laturi 240000 km kohdilla. Maanantaikappale oli, kun hajos 2 kuukautta etuajassa. E39 525d koneen laturit sentään osasivat hajota 290000 +- 5000 km kohdilla, että oli ainakin laatu tasaista.
              -Kuskin penkki odottelee taas uutta istuimen sivupehmustetta.
              -Partikkelisuodatin vaihdetaan huomenna pakoputkeen.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                Originally posted by 520dA View Post
                ...Onkohan hankala vaihtaa ja mitä mahtaa kustantaa ?
                uus suodatin maksaa ~1500€ mutta vanhan suodattimen voi myös pestä tai jos ei musta savu haittaa niin vaikka poistaa kokonaan. itse valitsisin pesun
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎