Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 M-sport etupään kolina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • inde
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 122
    • LAHTI

    E60 M-sport etupään kolina

    185 000 km ajettu 535D kolisee etupäästä. Koiranluut sekä raidetangon sisä- ja ulkopäät uusittu mutta vieläkin kolisee esim. hidastetöyssyissä. Onko kokemuksia mitä seuraavaksi vaihtoon? Iskarit, tukivarret, puslia?
  • lao
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 278
    • Tampere

    #2
    Originally posted by inde View Post
    185 000 km ajettu 535D kolisee etupäästä. Koiranluut sekä raidetangon sisä- ja ulkopäät uusittu mutta vieläkin kolisee esim. hidastetöyssyissä. Onko kokemuksia mitä seuraavaksi vaihtoon? Iskarit, tukivarret, puslia?
    Iskarin yläpää kolkottaa, yhtenä villinä veikkauksena. Kolahtaako kun ajaa hieman syvemmällä olevan kaivonkanne ylitse?
    Last edited by lao; 25-09-2011, 07:28.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #3
      Oletko tarkistanut konehuoneessa olevan korin jäykistetangon torx-pultit? Niiden täytyy olla todella kireällä. Muuten kolahtelee töyssyissä. Näin minulla ainakin kun olin jättänyt liian löysälle. Piti vetää todella tiukkaan.
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • inde
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 122
        • LAHTI

        #4
        Kyllä kolahtaa just pikkumontuissa ja kaivonkansissa. Konehuoneessa oleva jäykistetanko on kiristetty, ei vaikutusta.

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

          #5
          Samantyyppistä kolahtelua täälläkin e61:ssä, 114tkm ajettu. Juuri alusta käyty läpi, ei löysiä missään. Kolinat tuntuvat tulevan juurikin sieltä mihin ne tukitangot yhdistyvät tuliseinässä. Tarkistin pultit, tiukalla on, mutta epäilen että josko se alumiinipala on löysällä tuliseinästä--> kolisee sieltä. Tai sit on kulunut jonkin tangon reikä soikeaksi ja paikkaa sen takia. Epäilin jo kattoluukkuakin koska kolina tuntuu välillä tulevan katosta mutta tuskin kuitenkaan..

          Tulee just sillai jos ajaa monttuun/rotvalliin ja varsinkin jos toinen rengas menee ensin..
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Kallistuksen vakaajan korihelat. Näitä on päivitetty osanumeron muodossa kun alkupään malleissa ainakin ollut ongelmia.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Supa View Post
              Kallistuksen vakaajan korihelat. Näitä on päivitetty osanumeron muodossa kun alkupään malleissa ainakin ollut ongelmia.
              Mikä osa realoem?
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • kyveri
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 65

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Kallistuksen vakaajan korihelat. Näitä on päivitetty osanumeron muodossa kun alkupään malleissa ainakin ollut ongelmia.
                Epäilen itsekkin juuri näitä!!
                Väljyyttä ei huomaa kun paino päällä vaan tarvitsee pienen kevennyksen(ei niin paljon että rengas ilmassa)!

                Comment

                • JSt
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 47
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Supa View Post
                  Kallistuksen vakaajan korihelat. Näitä on päivitetty osanumeron muodossa kun alkupään malleissa ainakin ollut ongelmia.
                  Koliseekohan nämä vakaajan helat nimenomaan kylmällä herkemmin? Omassa kärryssä kolinat kuului jo viime talvena, mutta ehdin jo unohtaa asian, kunnes nyt ilmojen viilennyttyä on alkanut taas napututusta esiintymään.
                  ...Mersu

                  Comment

                  • *Kaide
                    Moderator
                    • Nov 2002
                    • 3240
                    • HELLsinki

                    #10
                    Omassa xi:ssä sama juttu että kolinaa kuuluu välillä kummaltakin puolelta mutta väljää ei löytynyt mistään kun etsittiin....

                    Miten helposti näihin koriheloihin pääsee käsiksi?
                    E9, E21, E46/5, G01

                    Comment

                    • reinuk
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 636
                      • Helsinki

                      #11
                      Itsellä kolkotti myös etupää etenkin kylmänä aika paljon, mutta lähes kaikki kolinat katos kun vaihdoin iskarit ja yläpäät.
                      Hubraum statt spoiler!

                      Nyt: 530dA xDrive F11 -15

                      Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

                      Comment

                      • Enliz
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 1503
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by inde View Post
                        Kyllä kolahtaa just pikkumontuissa ja kaivonkansissa. Konehuoneessa oleva jäykistetanko on kiristetty, ei vaikutusta.
                        Epäilen reaktiotankoja.. helat väljät näin oli e39:ssä



                        Kuvassa

                        11 Right tension strut with rubber mounting

                        ja hela

                        12

                        Set rubber mounting f pull rod
                        now: Mercedes Benz 350e AMG
                        ex: f30 320i M-Sport
                        ex: e46 320i M-Sport II
                        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                        ex: e36 316i Compact
                        ex: e39 530i M-Sport
                        ex: e46 320Cd M-Sport II

                        Comment

                        • r_vesa
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 117
                          • Finland

                          #13
                          Onkos näihin ongelmiin löytynyt todellisia syitä ja ratkaisuja?

                          183tkm ajettu m-sport alustainen e60 kolahtaa aika terävästi kun oikea etupyörä osuu vähänkin syvempään monttuun tai pieneen töyrääseen silloin jos on pakkasta muutamakin aste. Kesällä ja nolla kelillä oiretta ei ole. Kun etupäähän vaihdettiin laakeri niin sovittiin, että alustan mahdolliset väljyydet tutkitaan kun auto on renkaat "ilmassa". Mitään väljyyksiä ei löytynyt. Myös iskaritestissä kaikki on ollut viimeisen päälle kunnossa.

                          help, anybody...
                          '11 M-Sport 528i
                          '15 KTM 1190 R

                          Comment

                          • Janne S
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 437
                            • Keminmaa

                            #14
                            Originally posted by r_vesa View Post
                            Onkos näihin ongelmiin löytynyt todellisia syitä ja ratkaisuja?

                            183tkm ajettu m-sport alustainen e60 kolahtaa aika terävästi kun oikea etupyörä osuu vähänkin syvempään monttuun tai pieneen töyrääseen silloin jos on pakkasta muutamakin aste. Kesällä ja nolla kelillä oiretta ei ole. Kun etupäähän vaihdettiin laakeri niin sovittiin, että alustan mahdolliset väljyydet tutkitaan kun auto on renkaat "ilmassa". Mitään väljyyksiä ei löytynyt. Myös iskaritestissä kaikki on ollut viimeisen päälle kunnossa.

                            help, anybody...
                            Itse lähtisin halvimmasta ja todennäköisimmästä, eli koiranluut vaihtoon. Mulla oli vänkärin puolen Meyle HD paskana, ja kolahteli terävissä montuissa. Oli päässy vettä ja shaibaa kumin sisäpuolelle. Son tuo ojan puoli muutenkin herkempi rikkoutuun, montuille teettämäni kyselyn mukaan he viihtyvät paremmin tien laidassahttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=157
                            Ps. Katsastuksessa näytti rikkinäiselle iskarille 40%:n arvoa, että ihan hirveetä luottoa noihin iskaritesteihin ei ole. Iskarin vaimennusteho, maallikon arvion mukaan, asettui jonnekkin rikkinäisen haitarin ja pyöränpumpun välimaastoon.
                            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                            Comment

                            • inde
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 122
                              • LAHTI

                              #15
                              Iskarit, yläpäät, vakaajan runkopuslat ja Meylen tukivarsisatsi odottaa asennusta. Ilmoittelen jahka vaihdettu poistuiko kolinat...eiköhän

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎