Announcement

Collapse
No announcement yet.

Harinen tehon mittaus 530 xd 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • akistara
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 1
    • polvijärvi

    Harinen tehon mittaus 530 xd 2008

    Keväällä kävin Harisella autooni uuden softan. Penkitys ei onnistunut samalla kertaa, koska heiltä oli hajonnut nelivetopenkin linkki. Sovimme että kun saavat linkin kuntoon tulen penkittämään autoni ja samalla otemme partikkelisuodattimen pois.Tällä viikolla viimein oli partikkelin poisto ja penkitys aika.Olin paikalla kun ensimmäinen vetopenkitys tehtiin. Penkityksen lopussa, kun rullat lopettavat pyörimisen, eturenkaat liikuivat muutaman nykäyksen eteen päin ja kone niiasi rajusti eteenpäin. Tässä vaiheessa päätin poistua kahville. Takaisin tullessani asentaja oli kytkemässä nelivetolinkkiä paikoilleen. Kerroin että aikaisemmin minulle oli kerrottu että autoa ei saa ajaa ilman nelivetolinkkiä. Asentaja vastasi minulle että hänellä hajonnut useita linkkejä viallisten nelivetojen takia ja sitä paitsi autoni on 500 sarjalainen, jonka voi ajaa ilman neliveto linkkiä toisin kuin 300 sarjan ja X5. Tietääkseni kaikissa autoissa sama neliveto järjästelmä X drive. Asentaja sanoi tehneensä kaksi penkitysvetoa autollani eikä saanut ulos kuin 280 hv ja noin 600nm vääntöä. Tässä vaiheessa tekniikka puuttui peliin. Linkki päällä ajattaessa ei etupyörät nytkähtäneet eikä muuttori niiannut tehoa ulos 297 hv 670 nm.Asentaja sanoi että autosta kuuluu ihmeellistä räminää kovilla pyörä nopeuksella. avaimet koeajoa varten. Nopeuden noustessa 20 km alkoi helvetillinen resonointi ääni.Takaisin tullessani sanoin asentajalle resonointiäänestä. Asentaja hävisi samantien, kuin pieru Saharaan. Tässä vaiheessa rupesi hermo kiristymään aika reilusti ja hyppäsin autooni ja ajoin sen asennushalliin sisälle. Isä Harinen ihmetteli mitä se bemari täällä hallissa sisällä tekee. Kerroin resonointiäänestä. Isä Harinen lupasi käydä autolla koeajolla. Hyppäsi samantien johonkin ikivanhaan Sierraan sisälle, jolla kaasutteli pihalla noin 30 min.No vihdoin oli koeajon aika. Takaisin tullessa sanoi äänen kuuluvan voimakkaasti jarruttaessa. Joten auto pukille ja tutkimaan. Epäili yhä jarrulevyjä äänen aiheuttajiksi:think. Sanoin että ääni tullut autoon täällä olessani, joten pohjanpassari irti .¨Syy löytyi samantien pohjapanssarin kiinnike vääntynyt partikkelin poiston yhteydessä, jolloin kardaani otti kiinni panssariin. Kysyin samalla isä Hariselta, että autoni ei ilmeisesti saa ajaa ilman nelivetolinkkiä. Vastaus: "kyllä asentaja tietää". Maksaessani tuli isä Harinen paikalle ja sanoi kysyneensä asentajalta asiasta. kuulema kokeillut varovasti että kaikki pyörät vetävät. Tarvitaanko kaksi penkitys kertaa ja parhaillaan 280 hv ja 600nm väänön ulosottoa että todetaan että kaikki pyörät vetävät.Toivottavasti autoni selvisi kokeilusta ehjänä?
  • X800Xl
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 28
    • Tampere

    #2
    Sama operaatio suunnitteilla. Paljonko tuosta jännitysnäytelmästä sai maksaa?
    Ostit ilmeiseti pelkän softan asenuksineen etkä mitään konkreettista kuten lastun?
    Pitänee tuota Harista vielä harkita

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by X800Xl View Post
      Sama operaatio suunnitteilla. Paljonko tuosta jännitysnäytelmästä sai maksaa?
      Ostit ilmeiseti pelkän softan asenuksineen etkä mitään konkreettista kuten lastun?
      Pitänee tuota Harista vielä harkita
      Kylläpä näihin uusin nakuihin kaikkiin tulee ns virisofta vanhan tilalle eikä mitään mekaniista lastua tms asenneta autoon.
      500-1000e kun varaa niin sillä saa auton liikkuun..paitsi vapaasti hengittävässä kannattaa tuo summa sijoittaa johonkin muuhun.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Tommy T
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 268

        #4
        Saattoi asentaja tarkoittaa vanhempia 300 sarjalaisia ja x5:a, niissä ei vielä x-drivea ole.
        ix---xi

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #5
          Minä kyselin Hariselta joku aika sitten lastutusta 530D:hen. Sanoin että otan itse DPF:n pois ja ajan sinne. Tämä ei heille käynyt, halusivat itse ottaa DPF:n pois ja laskuttaa siitä 500e! Ja mulla siis tuo erillinen DPF, jonka ottaa hetkessä pois. Tulee kuulemma ongelmia ja saattaa jopa epäonnistua lastutus jos ajelen ensin ilman suodatinta.

          Karala hekotteli puhelimessa näille kommenteille ja hoiti homman etänä. Ei mitään vaikutusta vaikka pari päivää ajelin ilman DPF:ää.
          Last edited by MakeH; 02-10-2011, 22:43.

          Comment

          • snoub
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 220
            • Oulu

            #6
            Miksihän noi hommat on niin vaikea hoitaa tyylikkäästi loppuun asti :think No onneksi on muita paikkoja mistä valita.
            BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
            BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
            BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

            Ex.
            BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
            BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

            Comment

            • pattis1
              Newbiemmer
              • Feb 2011
              • 15
              • turenki

              #7
              Originally posted by snoub View Post
              Miksihän noi hommat on niin vaikea hoitaa tyylikkäästi loppuun asti :think No onneksi on muita paikkoja mistä valita.
              kukas noita softauksia tekee muut tässä hämeenlinnan lähettyvillä? sillä vaan kun tohon omaan 530d 2000 pitäs harkita kanssa

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1462
                • Area 03

                #8
                Originally posted by snoub View Post
                Miksihän noi hommat on niin vaikea hoitaa tyylikkäästi loppuun asti :think No onneksi on muita paikkoja mistä valita.
                Jaa,itsellä ei ole ollut ikinä Harisen toiminnasta mitään valittamista.Kaksi omaa autoa olen siellä käyttänyt optimoinnissa ja kaikki mennyt mallikkaasti.Kaveri Käyttänyt EVO 9:ään siellä useita kertoja,eikä mitään ongelmaa...
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • diffas
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 215
                  • Lahti

                  #9
                  Eiks nyt ns. hyvän softan takia vois ajaa snadisti pidemmällekin kuin omaan kylään?

                  Harisen hommista on itelle jäännyt ihan ok kuva, paitsi mittaustuloksien paikkaansa pitävyydestä. En tiedä miten ton laita on nykysin. Käsittääkseni Harinen asentaa Karalan softaa, et kaipa siel voi ton 30d:n käydä ihan ok lastuilemassa?
                  Kingdiesel Racing

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎