E60 530D M57N kiihdyttäessä nyppii??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Santtu Repo
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 230
    • Siuntio

    E60 530D M57N kiihdyttäessä nyppii??

    Moro,


    Onko kenelläkään samanlaista vikaa ku on täys kaasu kiihdytys tai väännättää vaikka manuaalipuolella kaasupohjassa niin auto tekee nyppäsyjä eli meinaa välillä lähtee vetämään paremmin. tekee semmosia piikkejä. Ei mitää isoja mutta tuntee kyllä että tehot muuttuu hetkittäin. Kulkee silti ihan hyvin. Mietityttää vaan mistä mahtaisi johtua empiminen.
    E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
    E39 BMW M5 -02, 2022->
    C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
    E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
    DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
    FENDT TOPAS 560 -11 2021->
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    #2
    Antaako vikakoodeja?

    Jos ei, nyppää ensin piuha irti MAF:ista ja katso vaikuttaako mihinkään. Jos oireet loppuu, uusi MAF tilaukseen.

    Tarkista testerillä, että ahdot vastaavat pyyntejä, eivätkä heittele kiihdytyksessä. Samoin ilmamäärä ja kiskon paineet (pyynti/saanti).

    Jos em. kaikki ok, putsaa EGR-venttiili/kaasuläppäyksikkö ja tarkista (=uusi) alipaineletkut. Myös ahtoilman lämpöanturi hajoaa poikkeuksetta kaikista näistä ennenaikojaan, joka ei anna vikakoodia. Tämä pitää tarkistaa testerillä. Rikkinäisenä tarjoaa ECU:lle "kiinteän" 100-120 asteen lämpötilatiedon. Ja tämä saattaa myös aiheuttaa oireita.

    Onko dieselsuodatin vaihdettu milloin? Jos ei, uutta tilalle ja Fortea purkillinen mukaan suodattimen sisään.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Pti
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 210

      #3
      Maffin ohjearvot, onko kellään tiedossa virtausta?

      Oe ahdon määrä? mulla softattu pääsis vähä tutkimahan...


      T: Anssi

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Melko varmasti voisin sanoa että vika on MAFfissa. Ota piuha irti niin huomaat että kulkee huomattavasti paremmin.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • A62
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 117
          • Oulu

          #5
          Tuliko kuntoon MAF vaihtamalla?

          Itellä vähän samaa vaivaa, ja kun mittarissa jo 220k ajattelin noita alipaineletkujakin tarkistuttaa. Yritin RealOEM:ää katsella, mutta en ihan saanut tolkkua, että mihis kaikkeen nuo nyt vaikuttaa? Turbo minulla on servolla (530d-05). Itse en konehuoneessa askartele, niin pitäs antaa huoltamolle järkevät ohjeet mitä katsoo ja vaihtaa.. Muuten tulee vaan turhaa laskua.

          Comment

          Working...
          X