Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d -> E65 730d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    E60 530d -> E65 730d

    Tulipahan hommattua kuuskymppisen tilalle E65, reilu kaks kuukautta ehti kuuskymppinen olla ja sit se iski, seiska kuume Mitään älyttömän isoa harppausta ei mielestäni e39:sin ja e60:sen välillä ollut niin tulipahan sitten vaihdettua seiskaan.

    Nyt viikon ajelun jälkeen autossa ilmennyt seuraavanlaisia ongelmia, tai paremmin näitä voisi kutsua tyyppivioiksi. Tällä hetkellä hankinta listalle ovat päätyneet, termari ja/tai egr-termari, lämmöt nousevat hivenen yli 70c. Hehkujen yksikkö, antaa vikakoodin jokaselta hehkulta, olisiko silloin tuo yksikkö pimeä, vaikkei mahdoton ajatus että kaikki hehkut olisi pimeänä. MAF, 100-140km/h kiihdytys n. 3sek nopeammin liitin irroitettuna, livedatalla ei kuitenkaan mitään oireeseen liittyvää huomannut, eli aika varmasti maffi? Measuring unit, fuel...eli "syöttömäärä anturi" kolmeen kertaan tehnyt sen kun lähtenyt ajamaan niin ei nosta kierroksia ja moottorin vikavalo syttyy, starttaamalla uudestaan vika poistuu.

    Kysympä siis teidän mielipidettänne että mitkä kaikki näistä osista voisin vaatia myyjäliikkeen takuun piikkiin, vai jopa kaikki? Viimeisimmästä ongelmasta olen tänään liikkeeseen ilmoittanut johon myyjä suhtautui positiivisesti että korjataan.
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #2
    Originally posted by Marko.K View Post
    Tulipahan hommattua kuuskymppisen tilalle E65, reilu kaks kuukautta ehti kuuskymppinen olla ja sit se iski, seiska kuume Mitään älyttömän isoa harppausta ei mielestäni e39:sin ja e60:sen välillä ollut niin tulipahan sitten vaihdettua seiskaan.

    Nyt viikon ajelun jälkeen autossa ilmennyt seuraavanlaisia ongelmia, tai paremmin näitä voisi kutsua tyyppivioiksi. Tällä hetkellä hankinta listalle ovat päätyneet, termari ja/tai egr-termari, lämmöt nousevat hivenen yli 70c. Hehkujen yksikkö, antaa vikakoodin jokaselta hehkulta, olisiko silloin tuo yksikkö pimeä, vaikkei mahdoton ajatus että kaikki hehkut olisi pimeänä. MAF, 100-140km/h kiihdytys n. 3sek nopeammin liitin irroitettuna, livedatalla ei kuitenkaan mitään oireeseen liittyvää huomannut, eli aika varmasti maffi? Measuring unit, fuel...eli "syöttömäärä anturi" kolmeen kertaan tehnyt sen kun lähtenyt ajamaan niin ei nosta kierroksia ja moottorin vikavalo syttyy, starttaamalla uudestaan vika poistuu.

    Kysympä siis teidän mielipidettänne että mitkä kaikki näistä osista voisin vaatia myyjäliikkeen takuun piikkiin, vai jopa kaikki? Viimeisimmästä ongelmasta olen tänään liikkeeseen ilmoittanut johon myyjä suhtautui positiivisesti että korjataan.
    Tuliko varsinaista takuuta? Jos ei niin sitten virhevastuun piiriin suht vaikea noita saada. Erinomaista jos myyjä goodwillina korjailee noita. Jäähän tietysti vähän huono maku kaupasta jos tulee paljon ognelmia. Kannattaa kaikkea tietysti yrittää!

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Vanquish View Post
      Tuliko varsinaista takuuta? Jos ei niin sitten virhevastuun piiriin suht vaikea noita saada. Erinomaista jos myyjä goodwillina korjailee noita. Jäähän tietysti vähän huono maku kaupasta jos tulee paljon ognelmia. Kannattaa kaikkea tietysti yrittää!

      http://www.kuluttajavirasto.fi/File/...tokaupassa.pdf
      Ei tullut mutta ainahan tietysti pitäisi olla käytetyn auton takuu. Noitten kuluttaja hommien kanssa en jaksa enää alkaa painimaan. Nuo ongelmat tai pikemminkin ominaisuudet ovat kuitenkin niin pieniä.
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Originally posted by Marko.K View Post
        Ei tullut mutta ainahan tietysti pitäisi olla käytetyn auton takuu.
        Mikäs se semmonen on? :think

        Kuluvia osia on maffit ja hehkut, tuskinpa saat. Eri asia jos ne estäisivät vaikka ajamisen kuten tuo vikavalo-keissi. Käytetyn kun ostaa niin aina sitä remppaamaan joutuu.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Tuollahan tuo selvällä suomen kielellä lukee, jos autossa ilmenee virhe 6kk sisällä ostohetkestä, oletetaan sen olevan siinä jo myyntihetkellä. Ymmärrän toki että nämä ovat kulutus tavaraa, mutta myyjä on kyllä näistä tiennyt ostohetkellä, nätisti oli kerta poistettu kaikki vikakoodit. Ne mitä sinne on sen jälkeen tullut, ovat tulleet niillä kilometreillä kun lähdin liikkeen pihasta. Myyjän virhevastuu. Ja ettei tää nyt mee ainaseks painimiseks näistä samoista asioista niin yritetään pysyä asiassa. Eikä näissä kuluttajasuoja hommissa
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Katsopa sivulta 3 "aiheelliset odotukset auton kunnosta".

            Toki siinä on vikaa ollut, mutta ymmärrät varmaan että käytetyssä saattaa olla monenlaista kulumaa, tai jopa huoltoa vaativia kohteita. Sinulla on kuitenkin yli yhdeksän vuotta vanha auto, jossa varmasti löytyy jo kulumaa ym. Dieseleissä hehkut on ihan kulutustavaraa, termarit on normi huolto-osia jne.

            Asiassahan tässä pysytään, kysyit heti ekana että mitä voisit maksattaa myyjällä. Takuuta ei ole ellei sellaista ole annettu, eikä virhevastuu mun mielestä mitenkään voi kattaa tuollaisia vikoja. Eri asia jos aski olisi porsinut ja autoa kuskattaisiin nyt hinurilla, silloin kyseeseen tulisi vähintään kustannusten jakaminen. Eihän nuo nyt ole edes överikalliita ja ne on edessä melkein kaikissa käytetyissä dieseleissä kun aletaan oikeasti tutkimaan ja korjaamaan uudenveroiseksi.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2328
              • Uusimaa

              #7
              Jos tulee vikakoodi kaikista hehkuista, viittaa vika luonnollisesti siihen hehkuyksikköön. Tosin harva tietää, että hehkuboxin vika on yleensä siinä liittimessä. Se vain on -varsinkin- merkkiliikkeen tapana että samantien vaihdetaan koko boksi. Siinä on vain hyvä mahdollisuus säästää yksi satanen, kun putsaa sen ohjainboksin liittimen perusteellisesti molemmin puolin. Korjaantuu monesti sillä.
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Jos tulee vikakoodi kaikista hehkuista, viittaa vika luonnollisesti siihen hehkuyksikköön. Tosin harva tietää, että hehkuboxin vika on yleensä siinä liittimessä. Se vain on -varsinkin- merkkiliikkeen tapana että samantien vaihdetaan koko boksi. Siinä on vain hyvä mahdollisuus säästää yksi satanen, kun putsaa sen ohjainboksin liittimen perusteellisesti molemmin puolin. Korjaantuu monesti sillä.
                Hyvä homma, uutta tietoa. Mites muuten tuoho hehku yksikköön pääsee käsiks? Vois kokeilla putsata tuon liittimen.
                Last edited by Marko.K; 29-11-2011, 05:05.
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #9
                  Tärkein sulta unehtu,eli vertailla kyseisiä autoja ja niiden ominaisuuksia keskenään.Oli meinaan melkonen henkientaisto itsellä tuo valinta,mutta päädyin sitte seiskaan,eikä vielä ole kaduttanut.Ainoa mikä on,niin tietoa näistä ja näiden ongelmista ei ole niin helppo löytää kun 5sarjasta.
                  Varaosien saanti suomessa on vähän niin ja näin,tosin kaikkea saa,mutta hinta saattaa joskus yllättää.

                  Mutta toisaalta tuo kyyti taas...
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by exautisti View Post
                    Tärkein sulta unehtu,eli vertailla kyseisiä autoja ja niiden ominaisuuksia keskenään.Oli meinaan melkonen henkientaisto itsellä tuo valinta,mutta päädyin sitte seiskaan,eikä vielä ole kaduttanut.Ainoa mikä on,niin tietoa näistä ja näiden ongelmista ei ole niin helppo löytää kun 5sarjasta.
                    Varaosien saanti suomessa on vähän niin ja näin,tosin kaikkea saa,mutta hinta saattaa joskus yllättää.

                    Mutta toisaalta tuo kyyti taas...
                    Toisaalta ei mulle seiskassakaan tullu mitään älytöntä ahaa elämystä vrt. E60, tuntuu ettei mikään enää riitä Samat osathan tuohon koneeseen käy kun E60 530d:hen, eikä ne mitään normaalia kalliimpia osia ole, esim. reaktiotangot ovat halvemmat tähän seiskaan kun E60:seen Mutta toista se voi jo kyllä tuossa kasin koneessa olla.
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #11
                      Tässä päästiin myyjän kanssa sopivaan ratkaisuun, he maksavat maffin ja syöttömäärä anturin. Hyvä että jossain autoliikkeissä nämä hommat pelaavat
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by JKK View Post
                        Jos tulee vikakoodi kaikista hehkuista, viittaa vika luonnollisesti siihen hehkuyksikköön. Tosin harva tietää, että hehkuboxin vika on yleensä siinä liittimessä. Se vain on -varsinkin- merkkiliikkeen tapana että samantien vaihdetaan koko boksi. Siinä on vain hyvä mahdollisuus säästää yksi satanen, kun putsaa sen ohjainboksin liittimen perusteellisesti molemmin puolin. Korjaantuu monesti sillä.
                        Jaa? Ollaan noita rikkinäisiä bokseja apaut 5 kpl sahattu auki, ja kaikissa on ne johtimet siellä suojaliman alla olleet poikki. Joistain pokseista kaikki johdot, ja joistain vain muutamat.


                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎