memebuy23buy

E60 525D Kylmäkäynnistys-ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 131
    • Mäntsälälä

    E60 525D Kylmäkäynnistys-ongelmia

    Mitäköhän olisi tehtävissä..?

    vm-05 525D E60 kotilo:
    Hehkut vaihdettu, läpät poistettu, filtteri vaihdettu+muut huollot tehty, ei vikakoodeja..

    Silti, kun lämpötila ulkona putoaa alle nollan, lähtee vekotin rykien ja yskien kolmannella käyntiin.
    Kun pakkanen kipuaa sinne -15, niin taitaa jäädä työmatkat tekemättä.
    Hehkuvalo välähtää mittaristossa ehkä sekunnin tai max 2 sekuntia, jos välähtää.

    Mistäköhän lähtis ettimään vikaa, vai onko tuo ominaisuus..
    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    #2
    Hehkujen ns. ohjausrele vaihdettu? Tai voisko suuttimissa olla vikaa??
    E61 520Da

    Comment

    • röllykkä
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 131
      • Mäntsälälä

      #3
      Ei taida ohjausrelettä olla vaihdettu..kiitos vinkistä.
      Mistäköhän päin sen löytää?

      Suuttimiakaan ei ole kyllä vaihdettu. Voisikohan se vaikuttaa kylmäkäynnistykseen?
      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

      Comment

      • JTP
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 506
        • Hpj

        #4
        Originally posted by röllykkä View Post
        Ei taida ohjausrelettä olla vaihdettu..kiitos vinkistä.
        Mistäköhän päin sen löytää?
        Moottorilohkon kyljestä alhaalta kuskin puolelta se löytyy. On aika "mukavassa" paikassa letkujen alla piilossa vaihtotyötä ajatellen...
        e90 330i lci -09
        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1374
          • Lempäälä

          #5
          eipä niitä kannata vaihtaa jos ei oo vikakoodeja mikä siihen viittaa, ja silloinkin kannattaa mitata että onko ohjain kaput. Kuitenkin reiskan satkun hutiostos jos on ehyt.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • jusv
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 145
            • Turenki

            #6
            Tutkimattomat ovat piiemdapljuun tiet...



            Meinaan vieläkin pelaa kun buikki vaikka syksyllä pukkasi vikakoodia kaikista hehkuista jatkuvasti. Ja mitään muuta en tehny kun nollasin vikakoodit kolmeen kertaan...tossa on hehkut ja rele lootassa odottamassa mutta mitä noita vaihtamaan kun kerran pelaa....

            Jussi

            Comment

            • Mortti95
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 13
              • Satakunta

              #7
              Samavika

              Mulla oli ihan sama vika. Kaikki hehkut vaihdettiin ja sen jälkeen vika ilmeni. Eilen korjattiin. Oli jäänyt hehkureleen liitin huonosti. Nyt on kiinni ja tärähtää käyntiin ilman mitään ongelmia.

              Comment

              • röllykkä
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 131
                • Mäntsälälä

                #8
                Mulla ei kyllä minkään valtakunnan vikakoodia anna näytölle.
                Paitsi parkkitutkan anturia, mutta epäilen voimakkaasti sen vaikuttavuutta käynnistymiseen. :think

                No, hehkurele tilattu saksan maalta hintaan 87 euroa.
                (Ja btw, parkkitutka tilattu jostain missä käytetään huonekalujen näköisiä kirjaimia tekstissä, hintaan 26 euroa.)
                Saas nähä, onko mitään iloa hehkun ohjaimesta.
                Ei varmaan siitäkään, kun ei toi härveli herjaa mitään vikaa.
                Tai sitten siitä on vianherjaamisdiagnostiikkarelekin rikki.

                Onkohan suuttimien vaihto tee-se-itse sepältä kovin psykoterapiaa vaativaa touhua? Alkaa kohta kaikki muu olla tehty.
                Ja käynnistyminen on nollakelilläkin kun starttaisi messerschmittiä.

                Onneksi tuo 255w säteilijä lämmittää tuon 500 kiloisen köntin tosi nopsaan -20 asteen pakkasella.
                Ei tartte olla töpselissä kahdeksaakaan tuntia, niin auton saa käyntiin.
                Jos meinaan muistaa kytkeä verkkokäyttöisen starttiboosterin autoon ja polttoöljykäyttöisen 12kw lämmittimen puhaltamaan metrin päähän etusäleiköstä moottoriinpäin puoleksi tunniksi.
                Myös sisätilapuhallin antaa oman apunsa moottoritilassa, kun sen laittaa 1200w teholle ja konepelin kiinni.

                Ja avot, töihin lähtö onnistui. On se mukava ajella luksusautolla kirpeässä talvisäässä.
                Samalla katella tuossa työmatkalla muita raasuja käynnistysongelmineen..mitäs eivät hommaa kunnon autoa.
                ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Suuttimet voivat vuotaa paluupuolelle ja siksi hankaloittaa käynnistystä, ne voi testata vaikka pilttipurkeista ja letkunpätkistä väsätyllä "paluuvirtausmittarilla"

                  Eiköhän kuitenkin syyllinen löydy hehkureleestä tai sen liittimestä
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • jusv
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 145
                    • Turenki

                    #10
                    Joopasen joo.

                    Toimi kuulkaa aina helmikuun loppun asti hienosti. Auto oli 28 asteen pakkasessa pari päivää ja lähti tulille tosta vaan.

                    Mutta annas olla kun ajelin lappiin. Aina sama juttu. Mökin pihalla 1000km ajon jälkeisenä aamuna, pakkasta 13. Ei anna hehkua, vikaa sen sijaan antaa hehkuista. Samaa ruljanssia, nollailen vikakodeja..koko viikon saan autol tulille aamulla aina sisätilalämppärillä konetilaan lämmittämällä tunnin verran.

                    Ajan 1000 km kotio. Illalla vielä ennen nukkumaan laittoa nollan vitutuksen vallassa vikakoodit...ylläri ettei hehkuista ole vikoja. Auto seisoo pihalla 24 tuntia, pakkasta on 8 astetta. Kokeilen lopulta että mitä se tykkäis...ja perkele käyhän se. Ei anna vikakoodeja ei mitään.

                    Itse asiassa kuulen sen jo kun virrat 2 asennossa, hehkuttaako vai ei. Joku ääni on erilainen..vaimeampi kun ei hehkuta eikä lähde. Ja lähes poikkeuksetta homma korjaantuu kun vikakoodit on nollattu.ihan tosta vain ja yllättäen.

                    Itse alan kallistua siihen, että akku ei ole enää kaikessa kunnossan ja että jostain syystä laite vittuilee ja reagoi ensimmäiseksi hehkurelen kautta. Starttia pyörittää kyllä ensimmäiset 14 napin painallusta nätisti...

                    Ota siitä selvää....mutta relettä en vaihda enkä hehkuja vielä ainakaan. Joku muu tuossa nyt on...tietäs vaan mikä.

                    Jussi

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #11
                      Originally posted by jusv View Post
                      Joopasen joo.

                      Toimi kuulkaa aina helmikuun loppun asti hienosti. Auto oli 28 asteen pakkasessa pari päivää ja lähti tulille tosta vaan.

                      Mutta annas olla kun ajelin lappiin. Aina sama juttu. Mökin pihalla 1000km ajon jälkeisenä aamuna, pakkasta 13. Ei anna hehkua, vikaa sen sijaan antaa hehkuista. Samaa ruljanssia, nollailen vikakodeja..koko viikon saan autol tulille aamulla aina sisätilalämppärillä konetilaan lämmittämällä tunnin verran.

                      Ajan 1000 km kotio. Illalla vielä ennen nukkumaan laittoa nollan vitutuksen vallassa vikakoodit...ylläri ettei hehkuista ole vikoja. Auto seisoo pihalla 24 tuntia, pakkasta on 8 astetta. Kokeilen lopulta että mitä se tykkäis...ja perkele käyhän se. Ei anna vikakoodeja ei mitään.

                      Itse asiassa kuulen sen jo kun virrat 2 asennossa, hehkuttaako vai ei. Joku ääni on erilainen..vaimeampi kun ei hehkuta eikä lähde. Ja lähes poikkeuksetta homma korjaantuu kun vikakoodit on nollattu.ihan tosta vain ja yllättäen.

                      Itse alan kallistua siihen, että akku ei ole enää kaikessa kunnossan ja että jostain syystä laite vittuilee ja reagoi ensimmäiseksi hehkurelen kautta. Starttia pyörittää kyllä ensimmäiset 14 napin painallusta nätisti...

                      Ota siitä selvää....mutta relettä en vaihda enkä hehkuja vielä ainakaan. Joku muu tuossa nyt on...tietäs vaan mikä.

                      Jussi
                      Jos ääni on eri niin voisikohan se olla polttoainepumppu? Niitä on kuitenkin enemmän kuin yksi. Tosin luulisi heittävän herjaa alhaisesta polttoaineen paineesta jos ei toimi ennen käynnistystä, mutta ääneen perustuvaa veikkausta...
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • jusv
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 145
                        • Turenki

                        #12
                        Originally posted by VolvoTDi View Post


                        Jos ääni on eri niin voisikohan se olla polttoainepumppu? Niitä on kuitenkin enemmän kuin yksi. Tosin luulisi heittävän herjaa alhaisesta polttoaineen paineesta jos ei toimi ennen käynnistystä, mutta ääneen perustuvaa veikkausta...
                        Samaa olen ite miettinyt päissäni Toisaalta siellä on herjat hehkuista...että sen puoleen...itse kallistun tuonne akun puolelle pikku hiljaa enemmän ja enemmän...tietäs vaan että miksi.

                        Jussi

                        Comment

                        • röllykkä
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2008
                          • 131
                          • Mäntsälälä

                          #13
                          Originally posted by röllykkä View Post
                          (Ja btw, parkkitutka tilattu jostain missä käytetään huonekalujen näköisiä kirjaimia tekstissä, hintaan 26 euroa.)
                          Olikin erittäin positiivinen yllätys tuo 26 euron parkkitutkan anturi.
                          Saapui muutamassa päivässä, tismalleen oikea osa ja oikean värinen.
                          Ja kyljessäkin luki "Germany". Autosalpa olisi rokottanut 165 euroa...
                          ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                          F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                          Comment

                          • jusv
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 145
                            • Turenki

                            #14
                            Updeittiä. Alkoi taas vittuilemaan toi hehku. Tällä kertaa onneksi olin kotipihalla

                            Sisuuntuneena ruuvasin koneen päältä suojamuovin pois että näin edes pikkusen missä se pirulainen luuraa, meinaan rele. Sitten ajattelin kokeilla vanhaa kunnon "nytkyttele sähköjä jos muu ei auta" jekkua. Nytkyttelin ensin tuota vasemmanpuoleista liityntä...siitä ei ollu mittään iloa. Sitten kävin käsiksi oikeanpuoleiseen. Kovin rajusti en käsitelly tuota mutta sillai hellästi nytkyttelin sitä muutaman sekunnin, hyppäsin autoon painoin napista käyntiin.

                            Joku kosketushäiriö siellä täytyy olla...kumpaankohan suuntaan toi oikeenpuoleinen liitin on...hehkuille vai ohjaukseen?

                            Joku aiemmin mainitsi jostain maadotus-ongelmasta hehkureleen yhteydessä...osaako joku kertoa lisää?

                            Jussi

                            Comment

                            • röllykkä
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2008
                              • 131
                              • Mäntsälälä

                              #15
                              Alkuperäiseen ongelmaan vielä:

                              Piti tässä vähän testailla, että onko tämä todella totta..
                              Auto toimii nyt hehkun ohjainyksikön vaihdon jälkeen!!!
                              Lähtee säällä kun säällä hienosti käyntiin, eikä ryskytä yhtään.
                              Suurkiitos vinkeistä! Aivan mahtavaa!

                              Ohjainyksikön vaihto imusatsia irrottamatta oli kyllä aika mielenkiintoinen operaatio. Mutta loppujen lopuks onnistui ja aikaa kului noin 40 minsaa, kun opiskeli samalla asiaa.
                              Last edited by röllykkä; 20-03-2012, 20:18. Reason: poistettu ainakin yksi kirotusvihre.
                              ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                              F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                              Comment

                              Working...
                              X