e60 530d egr vuotaa öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    e60 530d egr vuotaa öljyä

    termarieitten kanssa tuossa touhusin ja vaihtelin niin tuli seuraava remppa jo tietoon....ahtoputken irroituksen yhteydessä huomasin että imusarja on mielestäni erittäin öljyinen ja erityisesti egr venttiilin männän varren ympärillä niinku ois imeny varren välistä öljypaskaa...kysymys nyt kuuluu vaan että kuuluuko noissa dieseleissä olla imusarja paskanen sisäpuolelta tai kuinka likanen..tässä ehkä silmämääräsesti abaut millin kerros öljypaskaa ja egr:n varren tykönä enempi...ja kun oikeen tiiraa niin egr venttiilin pohjalla lilluis semipuhdasta öljyäkin muutama tippa.:think

    ilmanputsarin vaihto on venynyt edellisellä omistajalla tosi pikäksi (140tkm) tai ainakaan ei ole merkitty huoltokirjaan, ihan ku ois imeny väkisin egr:n kautta ilmaa...en nyt oikeen ole perillä näistä dieseleistä kun ensimmäinen pöllö-öljyllä toimiva kampe, mutta vastailkaa jos jaksatte..

    auto 530d -04 ja ajettu 240tkm ja öljyä on syöny ehkä 4dl/5000km
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Turbolta tulee aina jonkun verran öljyä ahtoilman mukana ja EGR:n kautta nokea. Koska ahtoputkistossa ja EGR:llä on aina moottorin käydessä ylipaine, ei sinne toisin päin mitään pääse virtaamaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      #3
      no mites ilman muuta tuo imusarja yms kannattaa irrottaa ja putsata, mutta kumpi ois kannattavampaa, tulpata koko egr kanava, vai vaan rassata kaikki puhtaaks, sytyttääkö jotain häiriövaloja tms tukittuna...öljyllähän tuo kone käy kumminki, mutta jotenki ei viissis antaa hengittää tuollasta öljypaskaa..

      en oo sen tarkemmin vielä tutkinu tuota systeemiä, mutta ilmeisesti jonkinlainen kellosysteemi, onko mahdollista pinentää venttiilin liikerataa niin että aukeaa x-määrän että riittää tyhjäkäynnille (jos lämmittää imuilmaa tyhjäkäynnillä että kone lämpiää) kun jotain juttua oli tuolla että ei muka lämpiä jos on 100% tulpattu...jotenki en jaksa kyllä tuohon uskoa että olis jotenki radikaali osa lämpenemisen kannalta.. talveks vois hommata vaikka ilmanputsarilla eri kannen notta sais käännettyä imuilman konehuoneesta vaikka turbon päältä niin sais ainaski lämmintä ilmaa sen verran ettei jäädy..kaupanpäälle makiat imuäänet..
      Last edited by Saarikoski; 29-12-2011, 18:31.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Ei se koneen lämpenemiseen juuri vaikuta mutta vikavalo kyllä syttyy tauluun kun moottorinohjaus havaitsee että kone vetää enemmän puhdasta ilmaa massamittarin läpi kuin pitäisi.
        Sitävarten siinä on se egr jäähdytys ja sen termostaatti että se laskisi pakokaasujen lämpötilaa ennen imusarjaa.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Ramram
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 64
          • Espoo

          #5
          Muutaman imusarjan olen nähnyt korjaamolla ei syistä purettuna ja olivat järestään ihan töhnässä sisältä. Taitaa olla normaalia kertymää. Jos on imusarja irrallaan, niin kyllä kannattaa puhtaaksi ressata.
          ---Bmw...ja olet jo perillä---
          E30 320i Cabriolet -89
          E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
          exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
          Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
          ---Jo 3800000 km takana---

          Comment

          Working...
          X