Viimeisen parin viikon aikana olen huomannut autossani oudon äänen startattaessa. Auton pörähtäessä käyntiin kuuluu vielä 2 sekunnin ajan ääni, sellainen kuin startti rullais yhä. Ennen ei ole tuollaista rullaus ääntä kuulunut. Onkos tämä esimakua startin viasta vai mitä? Mitään vikaa ei ole ollut muuten.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 outo startti ääni?
Collapse
X
-
Originally posted by rami View PostViimeisen parin viikon aikana olen huomannut autossani oudon äänen startattaessa. Auton pörähtäessä käyntiin kuuluu vielä 2 sekunnin ajan ääni, sellainen kuin startti rullais yhä. Ennen ei ole tuollaista rullaus ääntä kuulunut. Onkos tämä esimakua startin viasta vai mitä? Mitään vikaa ei ole ollut muuten.
Onko muuten startti laiskan kuuloinen kun käynnistät autoa ?
Toki tuo on vaikea selittää mutta kun on uudella ja vanhalla käynnistänyt autoa niin on ero kuin yöllä ja päivällä.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
-
-
Mulla on jo vuoden pitänyt sitä ääntä. Ääntää vain kylmällä kylmänä käynnistettäessä. Kesällä ei siis ääntä kuulunut, mutta nyt taas kuuluu. Ääni tullee siitä, kun startin solenoidi jää hetkeksi pyörimään koneen mukana. Vaarana vissiin, että syö vauhtipyörän rattaat sileiksi. Mulla ne oli kesällä edellisen talven jäljiltä ok, enkä ole starttia vielä saanut vaihdatettua (n.300€). Ei siis liene kovin vakavaa...
Comment
-
-
Originally posted by BeemeR1 View PostMulla on jo vuoden pitänyt sitä ääntä. Ääntää vain kylmällä kylmänä käynnistettäessä. Kesällä ei siis ääntä kuulunut, mutta nyt taas kuuluu. Ääni tullee siitä, kun startin solenoidi jää hetkeksi pyörimään koneen mukana. Vaarana vissiin, että syö vauhtipyörän rattaat sileiksi. Mulla ne oli kesällä edellisen talven jäljiltä ok, enkä ole starttia vielä saanut vaihdatettua (n.300€). Ei siis liene kovin vakavaa...E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by BeemeR1 View PostAutona E60 520i manuaali. Korjaamolta soitettiin, ettei starttimoottoria saa vaihdettua alakautta vaan pitää purkaa imusarjat ym. että operaation saa tehtyä. Onko jollain startti vaihdettu M54B22 moottoriin, onko todella noin iso työ?
Ei se imusarjan irrotus kaikkine listoineen/muoveineen vie aikaa kun noin 20 minuuttia.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Ja paskan vitut, irtoaa alakautta pitkällä jatkolla laatikon ylitse. Ei toki helppo, mutta ei kyllä vaikeakaan. max tunnin homma.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostOon mä joskus nosturilla sitä tiiraillu, piilossa se on. Voi olla kätevin ottaa imusarja irti mutta en tosiaan ole omaanikaan sitä vaihtanut en purkanut niin en sano etteikö kätilö sitä vaihtaisi alakauttakin.
Ei se imusarjan irrotus kaikkine listoineen/muoveineen vie aikaa kun noin 20 minuuttia.
En kyllä alkaisi alakautta söhräämään.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostOmaani jo vähän "sillä silmällä" vilkaissut. Kun ottaa imusarjan irti (menee tosiaan n 20 min), sen jälkeen startti on siinä hyvin esillä.
En kyllä alkaisi alakautta söhräämään.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostOletko irroittanut joskus imusarjan? BMW ohjeaika 2h irroitus/kiinnitys ja nuo ohjeajat on kyllä yleensä aika tiukkoja. Se ei oikeesti ole paha vaihtaa alakautta mistä ohjekkin sen neuvoo vaihtamaan. Startin vaihtoon ohjeaika on 1h 5min.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment