Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmityslaitteen puhallin "soutaa"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOMBI7
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 82
    • Satakunta

    Lämmityslaitteen puhallin "soutaa"

    Kyseessä 525dA -07 LCI. Autossa ns.laajennettu ilmastointi ja autom.toiminnassa puhaltimen kierrokset alkaa soutamaan edes takaisin voimistuen koko ajan ja lopulta taitaa kierrokset olla tapissa. Manuaalitoiminnassa kierrokset pysyy vakiona. Tuntuu siltä että sisätilan lämpötilan haistelija antaisi väärää tietoa tms. Miten ongelman ratkaisussa kannattaisi edetä? Näkyisikö vika jollain diaknostiikkalaitteella, eli onko marmori ainoa ratkaisu?
    Last edited by KOMBI7; 18-01-2012, 21:04.
  • stimbe
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 34
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by KOMBI7 View Post
    Kyseessä 525dA -07 LCI. Autossa ns.laajennettu ilmastointi ja autom.toiminnassa puhaltimen kierrokset alkaa soutamaan edes takaisin voimistuen koko ajan ja lopulta taitaa kierrokset olla tapissa. Manuaalitoiminnassa kierrokset pysyy vakiona. Tuntuu siltä että sisätilan lämpötilan haistelija antaisi väärää tietoa tms. Miten ongelman ratkaisussa kannattaisi edetä? Näkyisikö vika jollain diaknostiikkalaitteella, eli onko marmori ainoa ratkaisu?
    Eli kun lämpötila on saavutettu niin puhallin edelleen soutaa? jos näin niin:

    Tarkista climate asetuksista että lämpöpalkit on punasella eikä sinisellä, lci valikosta en tiedä mutta pre versiossa on siellä manuualipuolella palkit.

    Toinen jonka voit tarkistaa että onhan automaattinopeus low tai normal, jos on highlla niin puhallin ottaa kyllä kiekkaa

    Onhan raitisilmasuodan vaihdettu, yksi mahdollisuus siinäkin? :think

    Muuten taitaa olla piuhan päähän jos nuo on kunnossa.
    730d E65 LCI

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #3
      Tuo turha höökiminen tuntuu välillä olevan ominaisuus ainakin LCI malleissa...
      Yleensä tuota ei tee kovin tiuhaan mutta varsinkni kosteilla keleillä tekee silloin tällöin.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • eri-ernesti
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 241
        • Hämeenlinna / Mikkeli

        #4
        Mulla loppu ku tuli uudet raittiit suodattimet...
        VOOORT
        K7 gsx-r 1000 rata

        Comment

        • KOMBI7
          Bimmer Rookie
          • Jul 2011
          • 82
          • Satakunta

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Tuo turha höökiminen tuntuu välillä olevan ominaisuus ainakin LCI malleissa...
          Yleensä tuota ei tee kovin tiuhaan mutta varsinkni kosteilla keleillä tekee silloin tällöin.
          Toi kyllä pitää paikkansa, eli innostuu heti kun tulee kosteat ilmat. Suodattimet pitäis olla OK. Systeemi pelaa normaalisti kun valitsee vaihtoehdoa, jossa molemmille puolille on omat asetuksensa. Mikä sitten tälle toiminnolle oikea nimitys onkaan

          Comment

          • Phaedrus
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1888
            • Helsinki

            #6
            Tottakai omasta pommista (E60 530d LCI 6/08) on löytynyt sama "ominaisuus"... Puoli tuntia ajoa ja laajennettu automaatti-ilmastointi aloittaa humpan. Ei ole tehnyt sitä aiemmin, mutta nyt esiintyy lähes joka päivä. Ilmiön aiheuttajaksi on esitetty mm. akun kaapelointia (IBS), softapäivitystä, puhaltimen tehonsäädintä (FSU) ja raitisilmasuodattimia. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle?

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by Phaedrus View Post
              aiheuttajaksi[/URL] on esitetty mm. akun kaapelointia (IBS), softapäivitystä, puhaltimen tehonsäädintä (FSU) ja raitisilmasuodattimia. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle?
              no varmaan siitä halvimmasta eli suodattimista.
              Helppo vaihtaa itsekin, tarvit pihdit tai 14 mm hylsyn.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Phaedrus
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1888
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                no varmaan siitä halvimmasta eli suodattimista.
                Helppo vaihtaa itsekin, tarvit pihdit tai 14 mm hylsyn.
                Jep, nämä voisi vaihtaa. Suodatinten kunto riippuu tietysti aina ympäristöstä, mutta kuinka pitkä vaihtoväli raitisilmasuodattamilla on oletusarvoisesti? Autossa on itse asiassa Europlussa voimassa vielä puolitoista vuotta (viimeinen vuosi parin satkun omavastuulla), joten isommat korjaustyöt - ongelmasta riippuen - saa sen piikkiin. Ohjelmistopäivitys voisi olla hyvä tehdä muutenkin, joten se on listalla seuraavaksi. Haynes on hiljattain julkaissut E60/61 dieseleitä koskevan korjausoppaan, pitänee hankkia.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎