Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 kierteet rikki iskaritolpassa sille tukiputkelle..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    E61 kierteet rikki iskaritolpassa sille tukiputkelle..

    Elikkäs olen ihmetellyt pientä kolinaa aina hitaissa nopeuksissa ja päätin sitten taas tutkia onko pultit tiukalla/löysällä tuossa tukiputkihässäkässä keulilla. Noh, onhan ne kireällä, mutta vasemman iskaritolpan kierteet oli kyllä paskana. Auto on viimeksi ollut putket irti kun on turbo vaidettu Hartikaisella Kuopiossa. Pitänee kysäistä jotta mitäs nyt..

    Mutta tein siihen uudet kierteet ja pidemmän pultin akuutiksi avuksi. Onko olemassa a) jotain ankkuriholkkia tms. jonka voisi laittaa paikalleen jotta alkuperäisen pultin voisi laittaa b) kemiallinen metalli reikään ja sitten uudet kierteet (kestääkö) c) isonnetaan pulttia 10mm kokoon?

    Apuja?
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    #2
    Helicoi

    Moroo.

    Kaksi sanaa, HELICOIL.
    Onnistuu kotiasentajallakin. Ei tarvi ku akkuporan ja sikspäkin. 8mm sarja maksaa muutaman kympin, elä maksa 5kymppiä enempää. Korjaamolla tahtoivat satasen ku ensin tiedustelivat automerkkiä...

    Ite tekasin tuossa toissa kesänä itelle tuon juurikin tuon naksahtelun takia, syyn tiesin olevan lähellä ku näky alumiinikierteet nousevan pultin mukana iha kivasti. HELICOIL-teräskierre on sitte kestävänpi... Samalla satsilla tekee ne kaikki 4 sisäkierrettä uusiksi.



    Originally posted by Ceeray View Post
    Elikkäs olen ihmetellyt pientä kolinaa aina hitaissa nopeuksissa ja päätin sitten taas tutkia onko pultit tiukalla/löysällä tuossa tukiputkihässäkässä keulilla. Noh, onhan ne kireällä, mutta vasemman iskaritolpan kierteet oli kyllä paskana. Auto on viimeksi ollut putket irti kun on turbo vaidettu Hartikaisella Kuopiossa. Pitänee kysäistä jotta mitäs nyt..

    Mutta tein siihen uudet kierteet ja pidemmän pultin akuutiksi avuksi. Onko olemassa a) jotain ankkuriholkkia tms. jonka voisi laittaa paikalleen jotta alkuperäisen pultin voisi laittaa b) kemiallinen metalli reikään ja sitten uudet kierteet (kestääkö) c) isonnetaan pulttia 10mm kokoon?

    Apuja?
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #3
      Jees, pelastit päivän. Ebayssä hinta ei päätä huimaa, joten sieltä..
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        #4
        Helicoi + keskiolut

        VassoQ.
        Kumpi, sikspäkki vai helicoil?
        Taaaarkistappa nyt vielä joutessaan se, että oliko alkuperäinen kierre M6 vai M8... Rupes huolettamaan. Sikspäkki on kuitenki kepua ja mielellään Sandelssia.

        Originally posted by Ceeray View Post
        Jees, pelastit päivän. Ebayssä hinta ei päätä huimaa, joten sieltä..
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1399
          • Kuopio

          #5
          Sandelsia on, joten jäi vain toi Helicoil ( tai vastaava) hankintaan.

          M8 on kierre, perus M8 pultti sille meni joten eiköhän tuo ole M8 1.25. Helppo tarkistaa kyllä.
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎