Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D E61 osto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dinssi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 46
    • Pirkkala

    535D E61 osto

    Pakko kysyä ku alko vähä jännittään...

    Olin jo melkein ostanut (535Da touring -05 235000km), kun alkoi voimansiirto pitkällä koeajolla äännellä (jurmuttaa), ja kierrosmittari heilu ku hullun mulkku 90kmh vauhdis tasakaasulla, 200rpm ylös alas.
    No pajalle tarkistukseen, todennäköisesti turbiini sökönä n.2500€ töineen (sis. hieman johtoja perään ja avaimien koodausta).

    Mitähän muuta tuossa tulisi huomioida, eli mitä nuo muut mahdollisesti tulevat kalliit rempat nois vanhois 535D kärryis on?

    Alakierrosten vääntöä koitin tutkailla ja mielestäni hieman puuttuu puhtia ennen 3000rpm.

    Termarit on vaihdettu ja imusarjan läpät poistettu.
    Alustasta kuuluu hyvin harvoin pieni klonksahdus kuopissa, ei siis läheskään aina. (koiranluita ny menee tietysti...)

    Kiitos jo etukäteen
    __________________
    -F10 528iA 2011
    EX Bimmers
    -E61 535DA touring 2005
    -E39 530DA touring 2001
    -E46 325i 2001
    -E46 320i 1999
    -E21 316 1981
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6326
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Oisko ne letkut hapertuneet tuolta turbolta ja sen vuoksi pienempi ei toimi kunnolla.
    Alustat näissä on kyllä aika kestäviä edellisellä ajoin 155-240 tkm ilman mitään osia uusimatta alustaan ja oli vieläkin ajolleen erittäin hyvä,ei suurta eroa vähemmän ajettuun kun ajoin 80 tkm ajetulta E60:llä.

    Nykyisestä meni raidetangonpää vaihtoon nyt 185 tkm kohdalla ja etuiskarit vaihdettiin jokin aika sitten.
    Noita humppaamis juttuja olen kanssa kuullut eli se kannattaa varmaa ottaa todesta.

    Sitten on se perusviat

    -Radio kuuluvuus (antennivahvistin hainevässä)
    -Takaluukun johdot,luukun toiminta sekä ruoste siellä
    -Kattoluukun toiminta
    -lämpöongelmat (termostaatit 3 kpl),Dpf:n toiminta=tsekkaa onko putken päät mustat vai kirkkaat

    Mun mielestä kokonaisuutena varsin jees peli,softattuna jopa erittäin jees
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • -challenger-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 2150
      • L a h t i

      #3
      Ei kyllä monttu kolina koiranluista kuulu, vaimennus siellä sökönä..

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by veku View Post
        -Radio kuuluvuus (antennivahvistin hainevässä)
        Radion antenni on takalasissa ja vahvistin takalasin lippa "spoilerin" alla.
        Ja muistaakseni hainevässä on navin antenni.

        Eipä toi ole ensimmäinen 535d jossa turbiini sökönä
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by -challenger- View Post
          Ei kyllä monttu kolina koiranluista kuulu, vaimennus siellä sökönä..
          Aika jyrkkä vastaus, itse epäilen kallistuksenvakaajanpystytankoa.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Masatus
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 867
            • Haukipudas

            #6
            Originally posted by Dinssi View Post
            Pakko kysyä ku alko vähä jännittään...

            Olin jo melkein ostanut (535Da touring -05 235000km), kun alkoi voimansiirto pitkällä koeajolla äännellä (jurmuttaa), ja kierrosmittari heilu ku hullun mulkku 90kmh vauhdis tasakaasulla, 200rpm ylös alas.
            No pajalle tarkistukseen, todennäköisesti turbiini sökönä n.2500€ töineen
            Koita Search:ia tuosta humpaamisesta, eikö sitä ole ollut täällä useammallakin, eikä ole oikein tullut selvyyttä mistä johtuu. Tuosta jurnutuksesta en osaa kyllä sanoa mitn.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6326
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Spetke View Post
              Radion antenni on takalasissa ja vahvistin takalasin lippa "spoilerin" alla.
              Ja muistaakseni hainevässä on navin antenni.
              Hitto muistini pätkii lähes aina, onneksi korjattiin asia
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Dinssi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 46
                • Pirkkala

                #8
                humppaus

                Eli kierroslukumittarin selkeä nykiminen 80-90kmh vauhdissaon korjaamon mukaan seurausta turbiinin lukittumisongelmasta.
                Jurnutus on alkaa sitten hetken päästä kun turbiini on tarpeeksi kauan auki.
                Turbiinin vaihto (2000-3000€).
                Tämä ei onneks mene omasta pussista.
                __________________
                -F10 528iA 2011
                EX Bimmers
                -E61 535DA touring 2005
                -E39 530DA touring 2001
                -E46 325i 2001
                -E46 320i 1999
                -E21 316 1981

                Comment

                • Pekuz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 687
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Dinssi View Post
                  Eli kierroslukumittarin selkeä nykiminen 80-90kmh vauhdissaon korjaamon mukaan seurausta turbiinin lukittumisongelmasta.
                  Jurnutus on alkaa sitten hetken päästä kun turbiini on tarpeeksi kauan auki.
                  Turbiinin vaihto (2000-3000€).
                  Tämä ei onneks mene omasta pussista.
                  Kerro sitten tuliko kuntoon turbiinin vaihdolla. Vai päädyitkö kauppoihin tämän auton kohdalla?
                  ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                  Comment

                  • -challenger-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 2150
                    • L a h t i

                    #10
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Aika jyrkkä vastaus, itse epäilen kallistuksenvakaajanpystytankoa.
                    Itse jouduin juuri vaihtomoon nuo kesällä.. Ajossa ei huomannu mitenkään..

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by Dinssi View Post
                      Pakko kysyä ku alko vähä jännittään...

                      Olin jo melkein ostanut (535Da touring -05 235000km), kun alkoi voimansiirto pitkällä koeajolla äännellä (jurmuttaa), ja kierrosmittari heilu ku hullun mulkku 90kmh vauhdis tasakaasulla, 200rpm ylös alas.
                      No pajalle tarkistukseen, todennäköisesti turbiini sökönä n.2500€ töineen (sis. hieman johtoja perään ja avaimien koodausta).
                      Mainitsit jo että turbiinin vaihto ei mene omasta piikistäsi...
                      Kannattaako kuitenkaan tehdä autosta kauppoja ennenkuin vika on korjattu,
                      nimittän ei taida aina turbiininkaan vaihto auttaa...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by -challenger- View Post
                        Itse jouduin juuri vaihtomoon nuo kesällä.. Ajossa ei huomannu mitenkään..
                        Rektiotangot vai iskarit?
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by -challenger- View Post
                          Itse jouduin juuri vaihtomoon nuo kesällä.. Ajossa ei huomannu mitenkään..
                          Raektiotangot vai iskarit?

                          /just joo, enään en edes korjaa. kaikki pomppii rivit pomppii mies pomppii ja viestejä pukkaa-.
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • Mik@
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1413
                            • Nurmes

                            #14
                            ^^Hohhohhoo nauran täällä ääneen! Sori OT.
                            E61 520Da

                            Comment

                            • Dinssi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 46
                              • Pirkkala

                              #15
                              Kohta tulee korjaamolta

                              ja taidan ostaa, jos on kunnossa.

                              Niin ja jäähän myyjäliikkeelle jokin vastuu vaikka vanha auto onkin.
                              Eli voinen vielä maksun jälkeenkin valittaa ja vaatia, ainakin hetken.

                              Seuraava projekti oiskin tehon lisäys..
                              __________________
                              -F10 528iA 2011
                              EX Bimmers
                              -E61 535DA touring 2005
                              -E39 530DA touring 2001
                              -E46 325i 2001
                              -E46 320i 1999
                              -E21 316 1981

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎