Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530i N53 lämpenee hitaasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39touring
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 203
    • Janakkala

    #16
    Kovasti on samanlaista oiretta meikäläisen kulkineessa. Varmasti samaa vammaa jossain osassa!!!!! =/

    Comment

    • AlpinWeiss
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 927
      • West coast

      #17
      Mulla lämpiää 520i puolet nopeammin kuin tuo topicin potilas, että kyllä siinä jotain pientä häikkää varmasti on. Näissähän on se joku sähkövastuskin puhaltamassa heti lehmänhönkää lasille, kun melkein heti alkaa aina puhaltamaan lämpimämpää. Onko sulla autossa ne aukeavat läpät siellä syylärin edessä? Luulen että nekin vaikuttaa jonkin verran lämpiämiseen, kun konehuoneeseen ei pääse kylmää ilmaa.
      MBCLK240 -02
      E36 318 -93
      E46 320 Ci -01
      E46 330 CiA -01
      E60 520i -04
      E93 325i -07
      F36 420xi -16

      Comment

      • juhani75
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 26
        • Kouvola

        #18
        Täällä myös yksi lämpövammainen 523 lci. Lämmöt seilailevat hyvin epäloogisesti. Nyt näillä kovilla pakkasilla tullut seurailtua noita lämpöjä tiheään.
        Pelkässä nurkka pyörityksessä lämmöt seilaa 72-80c. Puhaltimen jos ottaa pelistä pois niin lämmöt alkavat pikku hiljaa nousta.
        Kahtena päivänä auto puolisen tuntia lämpöisessä parkkihallissa ostoksia tehdessä niin kas kummaa, lämmöt nouseekin ysikymppiin.
        Olenko käsittänyt oikein että kyseisessä n53 moottorissa löytyy kaksi termostaattia: päätermari+automaattilaatikontermari?

        Jompikumpi noista varmaan jumii jollain tapaa. Ei vissiin auta muuta kuin tilata molemmat. Tai sitten tämä on joku surullisen kuuluisa ominaisuus. Eipä tätäkään vikaa tietäisi tai aavistaisi jos ei salavalikkoa käytä. Nyt tullut paha tapa että aina liikkeeseen lähtiessä tulee naputeltua tuo salavalikko esiin

        Comment

        • E39touring
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 203
          • Janakkala

          #19
          Originally posted by juhani75 View Post
          Täällä myös yksi lämpövammainen 523 lci. Lämmöt seilailevat hyvin epäloogisesti. Nyt näillä kovilla pakkasilla tullut seurailtua noita lämpöjä tiheään.
          Pelkässä nurkka pyörityksessä lämmöt seilaa 72-80c. Puhaltimen jos ottaa pelistä pois niin lämmöt alkavat pikku hiljaa nousta.
          Kahtena päivänä auto puolisen tuntia lämpöisessä parkkihallissa ostoksia tehdessä niin kas kummaa, lämmöt nouseekin ysikymppiin.
          Olenko käsittänyt oikein että kyseisessä n53 moottorissa löytyy kaksi termostaattia: päätermari+automaattilaatikontermari?

          Jompikumpi noista varmaan jumii jollain tapaa. Ei vissiin auta muuta kuin tilata molemmat. Tai sitten tämä on joku surullisen kuuluisa ominaisuus. Eipä tätäkään vikaa tietäisi tai aavistaisi jos ei salavalikkoa käytä. Nyt tullut paha tapa että aina liikkeeseen lähtiessä tulee naputeltua tuo salavalikko esiin
          Mulla vaihdettu molemmat, mutta juuri tuollainen kuvaamasi vaiva kiusaa. Alan kohta epäillä että ominaisuus!!!
          Tänään Mp-messuilta tulessa taasen hienosti motarilla lämmöt +99 vaikka pakastakin lähes parikymmentä astetta. Menessä meinas hyttiin paleltua, mutta kävin välikahvilla Roosassa ja lähteissä taasen alkoi lämpöä pukkaamaan. Jumittasiko vesiventtiili??
          Ei ymmärrä ei......???

          Comment

          • code_xi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 64
            • Kempele

            #20
            Ei ole läppiä edessä.

            Tänään uusia variaatioita lämpenemiskäytännössä. Pihalta liikkeelle, -28C. Lämppärin puhallin hönkäilee tuskin havaittavasti ja lämmötkin pompsahti suht nopeasti 95C pintaan. Lämppäri ei vaan nosta kierroksia -> jäärapaa sisäpuolelta. Testimielessä lasipuhallus päälle ja a vot, puhallin intoutuu vinkumaan täysillä ja sain jäät sulateltua sisältä ja lämpötilankin siedettäväksi. Ja koko 100km matkalla puhallin ei intoutunut normaaliasennossa nostamaan kierroksia, vaati tuon lasipuhalluksen. Sama peli jatkui lounasreissulla. Nyt illalla jätin pistin pirssin käymään tyhjäkäyntiä ja lähtö vähän venähti, kävi varmaan puolisen tuntia, ja kas puhallin toimii normaalisti.

            Ei voi ymmärtää. Olisko kellään Oulu - Raahe akselilla myynnissä D-CAN narua?? Muut tilpehöörit löytyykin...
            E60 530i LCI M-Sport 2007

            Comment

            • AlpinWeiss
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 927
              • West coast

              #21
              Näissähän pitäisi olla vielä se joku huurtumisen tunnistus/esto. Itse en edes muista koska olisin viinmeksi laseja skrabaillut, lämpiää se sen verran äkkiä. Ja kerran kun on auennut niin ei huurru sitten millään uudestaan.
              MBCLK240 -02
              E36 318 -93
              E46 320 Ci -01
              E46 330 CiA -01
              E60 520i -04
              E93 325i -07
              F36 420xi -16

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎