Nämä postaulkset on hyviä, kun tuodaan ilmi asiaan ratkaisukin eikä vain vikaa. Monesti jää ratkaisut ongelmissa ilmi tulematta, mutta tällaisistahan sitä eniten oppii.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 LCI 520dA N47 lämmöt? RATKAISTU POST 15
Collapse
X
-
Originally posted by da520_08 View PostMulla lämmöt N47:ssa kutakuinkin samat kuin muillakin eli +-jotain seitkyt. Koko kesä ja syksy mentiin siellä ysikympin tietämillä ja nyt kovilla pakkasilla laski alemmas. Eilen peitin hieman alaritilöitä (ylhäällä ne läpät) ja katsotaan josko alkaisi nostamaan lämpöjä ylemmäs. Kyllä tuollainen kirpeä >-20 astetta jäähdyttää melkoisen tehokkaasti ajoviimassa nesteitä. Ja kun kone käy vielä niin piheillä kierroksilla eikä joudu oikein tekemään töitä niin kylmänähän se käy.
Comment
-
-
Originally posted by da520_08 View PostNo niin! Pidempi reissu heitetty ja pakkanen vaihteli välillä -15 - 33 ja lämmöt pysyi koko ajan 88-90 välillä, kuten kesälläkin. Kestää vaan n.25km lämmetä. Tuo aiemmassa viestissäni ollut lämpötila oli lyhyeltä matkalta katsottu.
Tänään on ollut n. -23-25 pakkasta. Aamulla tallissa n. +13 ja ajelin n. 15 km töihin ja moottorin lämpötila ei noussut työpaikan pihalla n.68/69C ylemmäs. Sahaavassa ajossa ei siis tahdo nousta, mutta ei siitä haittaa ole.
Sitten töistä lähtiessä auto oli ollut n. 4 tuntia lämmityksessä ja moottorin lämpötila oli startatessa n. +15-19 eli suunnilleen sama kuin aamulla kotoa ja lähdin ajelemaan. Kesti taas tosiaan n. 15 km (maksimivauhti 60km/h paikkeilla) ennen kuin alkoi olemaan 70C lämmöt ja vasta n. 20 km lisälenkin (80-100 km/h) jälkeen hetkellisesti kävi yli 90C. Kesällä saattoi olla 94-95C. Elikä vaatii kohtuumatkan ajoa, että kunnolla konehuone lämpiää. Mutta sisätilaan tulee koko ajan tasaisesti hyvin lämmitys joten jo muutamista ensikokemuksista päätellen pidän tätä 520d koneella olevaa dieseliä ihan kohtuullisena talviautona. Ja lasit eivät huurru ainakaan pakkasilla sekä kesän/syksyn ovitiivisteiden nitinät ovat kyllä tiessään! Rieskat talvirenkaat tosin paukuttavat ja alusta tuntuu aika omituisen kovalta, kun menee samoilla rengaspaineilla aika koviksi nakit kuin vertaa loppusyksyyn...* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Vähän vanha topiksi mutta josko tätä vois jatkaa.
Mulla myös juuri Saksasta haettu -08 520Da LCi ja nyt sitten seurailin tuolta piilovalikosta noita lämpöjä.
Ulkona +18, ilmastointi päällä, lämmöt koko ajan jossain 95-100 asteessa.
Onko normaalia?
Maskin läpät tässä on ja ne kyllä näyttäis toimivan.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhape View PostVähän vanha topiksi mutta josko tätä vois jatkaa.
Mulla myös juuri Saksasta haettu -08 520Da LCi ja nyt sitten seurailin tuolta piilovalikosta noita lämpöjä.
Ulkona +18, ilmastointi päällä, lämmöt koko ajan jossain 95-100 asteessa.
Onko normaalia?
Maskin läpät tässä on ja ne kyllä näyttäis toimivan.
Vaihdoin termarit omaani joulu-tammikuussa. Niin sain sillonkin lämmöt näyttämään 97. Taisi heilahtaa melkein sataankin.
Nyt en ole "kesäkelillä'" vielä katsonutkaan.E61 535d -05 "377/747"
ex. E38 728 -97
Comment
-
-
juhape ja marsep ihan normaalilta lämmöltä vaikuttaa, tosin vähän ihmettelen kun näin kelien lämmettyä pompahtaa heti tuonne 90-95 asteeseen ja pienestä pätkästäkin nostelee. Tänään ruksutin tyhjäkäyntiä muutaman minuutin ja silti näytti jopa vähän nousevan kohtuu vilpoisessa tallissa n. 94 näytti olevan... Mulla ei kyllä ole mitään termareita vaihdettu, kans saksantuonti viime kesältä.* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Juu todella nopeasti minunkin auto lämpenee. Aamuviileälläkin kun lähtee kylmiltään ni ei tarvii montaa kilometriä ajella niin on lämmöt päälle 90.
Ja ihmeen usein kun nokalta vilkuilee niin maskin läpät on kiinni?
Vertalukohtana vaan tuo Peso jossa isompi dieseli niin sillä pitää kesälläkin ajella paljon pitempään ennenkuin on normilämmössä. (siinä on lämpömittarit vedelle ja öljylle)-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhape View PostJuu todella nopeasti minunkin auto lämpenee. Aamuviileälläkin kun lähtee kylmiltään ni ei tarvii montaa kilometriä ajella niin on lämmöt päälle 90.
Ja ihmeen usein kun nokalta vilkuilee niin maskin läpät on kiinni?
Vertalukohtana vaan tuo Peso jossa isompi dieseli niin sillä pitää kesälläkin ajella paljon pitempään ennenkuin on normilämmössä. (siinä on lämpömittarit vedelle ja öljylle)
Taitaapa olla näin perstuntumalta "kesälämmöt" jotain max 93-96? paikkeilla. Ei kai nuo nykyöljyt niistä lämmöistä mitään ruinaa. Juoksevammaksi kait vain menee... Varmaan pidemmässä tasaisemmassa ajossa on lämmöt alempi, kun konehuone saa tasaisesti ja kovemmassa vauhdissa ilmaa sisään.* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
Comment