Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530da -04 ei hehkuta välillä.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hankkija
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 55
    • Lieksa

e60 530da -04 ei hehkuta välillä.

No niin. Asiasta taitaakin olla aika paljon jo juttua, mutta varmistanpa kuitenkin...
    Tänä aamuna oli paku routinut kun olis pitäny töihin mennä. Niinpä ajattelin kokeilla josko tuo bemu käynnistyis vaikkei ollu lämmityksessä(pakkasta oli niin paljon etten edes kehtaa kertoa). Kun käänsin virrat päälle niin ei mitään merkkiä hehkusta, niinpä rumppasin virtoja päälle ja pois ja ehkä viidennellä kerralla sit hehkutti jonkun 3 sekuntia joten starttasin. Eipä lähteny ei, ehkä yhdellä tai kahdella pytyllä yritti kunnes akku hyytyi
    Lämmityksen ja latauksen jälkeen sit käynnistyi, mutta sittenkin piti virtoja rumpata et sai hehkun toimimaan. kai sen nyt näillä pakkasilla pitäis näyttöönkin asti ilmestyä sen hehkun, vai?
    Et olisko tässä nyt se hehkutusyksikkö sökö, vai onko normaalia et hehkun merkki näkyy näytössä vain satunnaisesti vaikka mennään miinusasteilla reilusti?
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

Vikakoodit lukemalla selviää tarkemmin mutta hehkuissa/ohjainyksikössä tuo vika kuitenkin on.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

Comment

• MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

Originally posted by hankkija
      kai sen nyt näillä pakkasilla pitäis näyttöönkin asti ilmestyä sen hehkun, vai?
      Et olisko tässä nyt se hehkutusyksikkö sökö, vai onko normaalia et hehkun merkki näkyy näytössä vain satunnaisesti vaikka mennään miinusasteilla reilusti?
      No ei se kovin kauaa pala se hehkun valo.
      Et siis kokeillu heti käyntiin ilman lämmitystä ja hehkuvalon palamista?
      Last edited by MajorDrake; 01-02-2012, 09:29.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• jusv
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 145
        • Turenki

Mulla oli ihme homma hehkun kanssa. Yhden Lapin reissun ajan ei hehkuttanut ei. Käyntiin lähtö oli vähintäänkin mielenkiintoista. Kun tulin kotio takas luin vikakoodit ja vot, kaikista hehkuista paukutteli koodit tasaseen tahtiin.

Rele oli vaihdettu alle vuotta aiemmin, hehkut vuosi sitten. Ajattelin että seurailen hommaa, nollailin koodit parina päivänä ja yks kaunis päivä ei koodeja enää tule. Tosin olen ottanu käyttöön uuden käynnistysekvenssin Mulla on toi nappistartti ja toimin seuraavasti:

1) Avain sisään
        2) Jalka pois jarrulta, nappia
        3) Odotan about 2 sekuntia
        4) Jalka jarrulle ja napilla käyntiin

Yhtään vikakoodia ei hehkuista ole tullut ja kovallakin pakkasella lähtee käyntiin. Hehkut vilahtaa joskus näytössä, harvoin tosin.

En tiedä miksi toi toimii noin mutta mulle riittää, että toimii. Jotan tuossa parin sekan ventassa saattaa olla...sen verran siis ootan, että suurimmat surinat ja hurinat ehtii loppua.

J

Comment

• Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

Originally posted by jusv View Post
          Mulla oli ihme homma hehkun kanssa. Yhden Lapin reissun ajan ei hehkuttanut ei. Käyntiin lähtö oli vähintäänkin mielenkiintoista. Kun tulin kotio takas luin vikakoodit ja vot, kaikista hehkuista paukutteli koodit tasaseen tahtiin.

Rele oli vaihdettu alle vuotta aiemmin, hehkut vuosi sitten. Ajattelin että seurailen hommaa, nollailin koodit parina päivänä ja yks kaunis päivä ei koodeja enää tule. Tosin olen ottanu käyttöön uuden käynnistysekvenssin Mulla on toi nappistartti ja toimin seuraavasti:

1) Avain sisään
          2) Jalka pois jarrulta, nappia
          3) Odotan about 2 sekuntia
          4) Jalka jarrulle ja napilla käyntiin

Yhtään vikakoodia ei hehkuista ole tullut ja kovallakin pakkasella lähtee käyntiin. Hehkut vilahtaa joskus näytössä, harvoin tosin.

En tiedä miksi toi toimii noin mutta mulle riittää, että toimii. Jotan tuossa parin sekan ventassa saattaa olla...sen verran siis ootan, että suurimmat surinat ja hurinat ehtii loppua.

J
          Hei, uusi kysymys, miksi välillä näyttöön päivämäärän tilalle tulee mega iso hehkun kuva?
          E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• hankkija
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 55
            • Lieksa

Originally posted by Mlatvala View Post
            Hei, uusi kysymys, miksi välillä näyttöön päivämäärän tilalle tulee mega iso hehkun kuva?
            Niin, aattele. Mie oon kans joskus ihmetelly mikä ihme se on kun vaarin autossa on semmonen ihmevipu missä lukee että choke

Ja MajorDrakelle: Yritin käynnistää lämmittämättä kun olin ensin saanut hehkun vilahtamaan näytössä. Arvelin et pakkohan sen on -30c pakkasessa edes vähän valoa vilauttaa. Ei siis käynnistynyt, mutta yritti ikäänkuin yhdellä tai kahdella sylinterillä kunnes akku hyytyi. 45:n minuutin latauksen ja lämmityksen jälkeen sit käynnistyi todella vaikeasti sylinteri kerrallaan.
            Muistelen vaan et viime talvena olis näkyny hehkun merkki aina kylmänä käynnistettäessä. Ja käynnistyikin aika hyvin vielä em. Pakkasessa jos oli pakko lämmittämättä lähteä.

Comment

• eekuusyks
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 164
              • Pohjois-Pohjanmaa

Jos hehkurele on rikki niin syttyykö näyttöön silti se hehkun kuva jos on tarvetta hehkuttaa?

mun hehkurele pitäs olla rikki mutta silti aina aamuisin se hehkun kuva vilkahtaa ja hyvin höröhtää käyntiin.

Comment

• jusv
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 145
                • Turenki

Originally posted by hankkija View Post
                Niin, aattele. Mie oon kans joskus ihmetelly mikä ihme se on kun vaarin autossa on semmonen ihmevipu missä lukee että choke

Ja MajorDrakelle: Yritin käynnistää lämmittämättä kun olin ensin saanut hehkun vilahtamaan näytössä. Arvelin et pakkohan sen on -30c pakkasessa edes vähän valoa vilauttaa. Ei siis käynnistynyt, mutta yritti ikäänkuin yhdellä tai kahdella sylinterillä kunnes akku hyytyi. 45:n minuutin latauksen ja lämmityksen jälkeen sit käynnistyi todella vaikeasti sylinteri kerrallaan.
                Muistelen vaan et viime talvena olis näkyny hehkun merkki aina kylmänä käynnistettäessä. Ja käynnistyikin aika hyvin vielä em. Pakkasessa jos oli pakko lämmittämättä lähteä.
                Se hehkun kuva vilahtelee millon vilahtelee. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko hehkut ok tai ei. Eikä näytä hirveästi olevan senkään kanssa, kuinka kylmä ulkona on. Ainoa asia, joka edes jollain lailla tuntuu vaikuttavan asiaan on, kuinka monta päivää auto on ollut pakkasessa ajamatta...ja siitäkään en väitöskirjaa alkaisi kirjottelemaan....sitä verran MU-TU:a on...

J

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎