Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Brake Pad Wear Indicator

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarima
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 9
    • Helsinki

E61 Brake Pad Wear Indicator

Moi!

Minulla syttyi E61:n jarrujen varoitusvalo ja iDriveen tuli teksti Brake Pad Wear Indicator. Eli ikään kuin kulumisanturi olisi viallinen.

Onko tietoa miten vian saisi kuitattua pois?

Jarrupalat ovat edessä ja takana lähes uudet. Kulumisaturit on uusittu palojen vaihdon yhetydesä ja huoltonäyttö antaa paloille eteen ja taakse 70 000 km ajomatkaa.

Vikailmoitus tuli heti sen jälkeen kun olin kytkenyt ajovakautuksen pois päältä ja lähdin liikkeelle. Pakkasta oli noin 20 astetta.
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

Vianhan saa kuitattua pois sopivalla diagnosointilaitteistolla (joita löytyy foorumilaisilta ja korjaamoilta), mutta sehän ei poista itse vikaa, jos siellä sellainen on.

- Antti -

Comment

• Liti_
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 35
      • finland

Originally posted by jarima View Post
      Moi!

Minulla syttyi E61:n jarrujen varoitusvalo ja iDriveen tuli teksti Brake Pad Wear Indicator. Eli ikään kuin kulumisanturi olisi viallinen.

Onko tietoa miten vian saisi kuitattua pois?

Jarrupalat ovat edessä ja takana lähes uudet. Kulumisaturit on uusittu palojen vaihdon yhetydesä ja huoltonäyttö antaa paloille eteen ja taakse 70 000 km ajomatkaa.

Vikailmoitus tuli heti sen jälkeen kun olin kytkenyt ajovakautuksen pois päältä ja lähdin liikkeelle. Pakkasta oli noin 20 astetta.

Mulla teny saman jutun e60 taitaa johtua pakkasten takia aina kun yli 20 astetta niin näytää samaa tekstiä ajan vähän aikaa niin posituu kokonaan

Comment

• jarima
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 9
        • Helsinki

No niin,
        Anturi oli poikki. 16" vanteilla jarrusatulan ja vanteen väliin jää tosi vähän tilaa, jolloin pienikin jääkokkare vanteen sisäkehällä voi rikkoa anturin.

Tuli kuntoon tarvikeosalla ja vikailmoitus hävisi.

Comment

• sammynen
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 1
          • Tuusula

Oisko tästä apua?

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰