Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530xi LCI N53 vm. 08 vinkuu/kottarainen koneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWxdrive
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 19
    • Suomi

    E60 530xi LCI N53 vm. 08 vinkuu/kottarainen koneessa

    Kun autossa löysää kaasun, joko paikallaan tai liikkuessa kuuluu moottorin suunnasta bensan painejärjestelmästä vinkunaa kabiiniin.
    Korjaukseksi BMW huolto tarjoaa tähän bensan syötön tuentaa ja ohjelmistopäivitystä.
    Autooni vaihdettu lisäksi myös bensan korkeapainepumppu ja suuttimet.
    Pumpun vaihdon jälkeen ääni muuttui huomattavasti pienemmäksi ja sävyltään erilaiseksi, mutta ei poistunut kokonaan.
    Jotta piipitys kuuluu pitää auton olla käyntilämmin.
    Tuo on N53 bensan syötön tyyppivika. Onko muilla vastaavaa ongelmaa ja siihen ratkaisua?
    Alla linkissä asiasta myös tietoa.
  • radixen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 99
    • Finland

    #2
    E60 LCI 530iA 2007 ja samat oireet paitsi että ininää/vinkunaa ei kuulu paikallaan oltaessa - ainoastaan vauhdissa 40-90 km/h kuuluu parhaiten. Kun auto on kunnolla lämmennyt (-5 C tai kovemmilla pakkasilla ei esiinny), alkaa moottoritilasta kuulua suht tasainen "piiiiiiiii" ääni kun jalka ei ole kaasulla (nopeus ei vaikuta vaan ainoastaan kaasun asento). Lämpeneminen vaatii plussakeleillä sellaisen 10km+ ajon.

    BMW tarjosi korjausehdotukseksi:
    1. Modified DME application (clock frequency of the flow control valve on the high-pressure pump)
    2. Modified fuel hose (damping characteristics improved)
    3. Decoupled fuel line clips

    En ole noita vielä teettänyt kun jotenkin omaan korvaan vika kuulostaa enemmänkin imuvuodolta. Bensan kulutus on myös tosi korkea (13-14 litraa/100 km yhdistetyssä rauhallisessa ajossa).

    Korkeapainepumppua ei ole vaihdettu. Ainakin yksi suutin meni tukkoon jokin aika sitten ja puola/puolia meni vaihtoon.
    Last edited by radixen; 23-02-2012, 00:10.
    "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

    Comment

    • BMWxdrive
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 19
      • Suomi

      #3
      Tässäkin tapauksessa epäiltiin ensin imupuolta ja vaihdettiin imupuolen läpät. Ei auttanut.

      Vinkunaa kuuluu myös minulla tasaisessa ajossa välillä 80 -100km/h tasakaasulla, tosin varsin vaimeana. On kuin oven tiiviste vuotaisi, mutta sitä se nyt kuitenkaan ei ole.

      Kokeileppa tätä: Auto kunnolla lämpimäksi. Mieluimmin kaupunkiajoa, koska ajoviiman jäähdyttää konetta. (Ei kuulu heti maantieajon jälkeen).
      Auto paikallaan ja vaihde vapaalla ja nopea kaasun painallus. Kierrokset käy n. 3000 rpm.
      Kaasua pitää polkaista nopeasti ja löysätä se saman tien kokonaan.
      Kun kierrokset alkavat laskea tekee bensan paluu äänen tyypillisesti heti.
      Lisäksi myös noin n. 2000 ja 1000 kierroksen kohdalla vinkuu. ( Ei kuitenkaan joka kerralla)
      Sammuta sisäilmanpuhallin, jotta ääni kuuluu paremmin.
      Pitkän ajon jälkeen, jos auton antaa olla sammuneena muutaman minuutin ennekuin taas starttaa saa ominaisuuden myös hyvin esille. (Lämpö tasaantuu moottorissa)

      Comment

      • radixen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 99
        • Finland

        #4
        Originally posted by BMWxdrive View Post
        Tässäkin tapauksessa epäiltiin ensin imupuolta ja vaihdettiin imupuolen läpät. Ei auttanut.

        Vinkunaa kuuluu myös minulla tasaisessa ajossa välillä 80 -100km/h tasakaasulla, tosin varsin vaimeana. On kuin oven tiiviste vuotaisi, mutta sitä se nyt kuitenkaan ei ole.

        Kokeileppa tätä: Auto kunnolla lämpimäksi. Mieluimmin kaupunkiajoa, koska ajoviiman jäähdyttää konetta. (Ei kuulu heti maantieajon jälkeen).
        Auto paikallaan ja vaihde vapaalla ja nopea kaasun painallus. Kierrokset käy n. 3000 rpm.
        Kaasua pitää polkaista nopeasti ja löysätä se saman tien kokonaan.
        Kun kierrokset alkavat laskea tekee bensan paluu äänen tyypillisesti heti.
        Lisäksi myös noin n. 2000 ja 1000 kierroksen kohdalla vinkuu. ( Ei kuitenkaan joka kerralla)
        Sammuta sisäilmanpuhallin, jotta ääni kuuluu paremmin.
        Pitkän ajon jälkeen, jos auton antaa olla sammuneena muutaman minuutin ennekuin taas starttaa saa ominaisuuden myös hyvin esille. (Lämpö tasaantuu moottorissa)
        testasin tuota ja vinkuna kuului selvästi. Ajoin äsken moottoritietä 200 km ja kulutus oli 9.0 litraa sadalla...
        "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Mullakin kuului N53 koneesta omituisia ääniä 2000rpm tuntumassa, kun kaasua polkaisi ja kierrokset laski. Kävin jarrutehostimen letkut läpi ja heiluttelin kaikkia liitoksia, niin äänet loppui.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎