Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530DAT pyrkii vasemmalle kiihdyttäessä. CASTER Pielessä! ?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

E61 530DAT pyrkii vasemmalle kiihdyttäessä. CASTER Pielessä! ?

Auto oli pikku mällissä , eteen vaihdettiin puskuri, sivupeltiä ja muuta heebeliä, joku alatukivarsikin... (10k€ merkkiliikkeessä....)

Nyt vain olen ihmetellyt ajaessa että aina kun painaa kaasua vähän reippaammin pyrkii auton keula heti vasemmalle. Eli naapurin kaistalle.

Enpä tässä ole rengaspaineita muistanut tarkistaa, mutta ihmetyttää silti. Ei se aina voi sutia lyödä ja persettä sivulle tarjota , ei tarvitse niin kovaa kiihdyttää kun jo huomaa.

Ratilla kun kompensoi niin nopeasti kun nostaa taas kaasun pois niin lähteekin sitten ojaan..

Kulmat on säädetty , mutta onko ne sitten säädetty perseelleen vai menikö kolarissa jotain muutakin sitten rikki.. meinaan ennen tuota mälliä ei ongelmaa ollut.

Nyt pikaseen apuja (muuta kuin täytä renkaat..) jotta saapi tapeltua tarvittaessa korjaamon kanssa! (olin se syytön!!!! )

Niinjoo:
    Vasen eturengas laitettiin taakse oikealle, eli nastat on vähän väärässä kulmassa. Takana siis vasemman puolen renkaat. Eteen laitettiin kaksi uutta, tuo taka-akselilta otto johtui siitä että oli 1 aika nastaton rengas, muissa oli melkein kaikki tallella.
    Last edited by Ceeray; 13-03-2012, 17:37.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

Originally posted by Ceeray View Post
    Auto oli pikku mällissä , eteen vaihdettiin puskuri, sivupeltiä ja muuta heebeliä, joku alatukivarsikin... (10k€ merkkiliikkeessä....)

Nyt vain olen ihmetellyt ajaessa että aina kun painaa kaasua vähän reippaammin pyrkii auton keula heti vasemmalle. Eli naapurin kaistalle.

Enpä tässä ole rengaspaineita muistanut tarkistaa, mutta ihmetyttää silti. Ei se aina voi sutia lyödä ja persettä sivulle tarjota , ei tarvitse niin kovaa kiihdyttää kun jo huomaa.

Ratilla kun kompensoi niin nopeasti kun nostaa taas kaasun pois niin lähteekin sitten ojaan..

Kulmat on säädetty , mutta onko ne sitten säädetty perseelleen vai menikö kolarissa jotain muutakin sitten rikki.. meinaan ennen tuota mälliä ei ongelmaa ollut.

Nyt pikaseen apuja (muuta kuin täytä renkaat..) jotta saapi tapeltua tarvittaessa korjaamon kanssa! (olin se syytön!!!! )

Niinjoo:
    Vasen eturengas laitettiin taakse oikealle, eli nastat on vähän väärässä kulmassa. Takana siis vasemman puolen renkaat. Eteen laitettiin kaksi uutta, tuo taka-akselilta otto johtui siitä että oli 1 aika nastaton rengas, muissa oli melkein kaikki tallella.
    jotainhan siellä korjaamolla on kössitty taas. Onneks ne osaa sentäa rahastaa, miettikää mitä siitäkin tulis jos ne vaan korjais, eikä tekis ihan vitun isoja laskuja, tai edes laskuja
    E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

Originally posted by Ceeray View Post
      Niinjoo:
      Testaa vaikka kesäkumeilla että ei johdu renkaista. Itse ajelin syksyllä yhtä neliveto Skoda Superbia ja aina kun painoi kaasua niin auto lähti ikäänkuin kampeamaan vasemmalle. Itse epäilin alustavikaa mutta syynä oli kuulemma takarenkaan kudosvaurio (kerrottin jälkeenpäin myyjän toimesta että renkaidenvaihdolla vika poistui).
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

Comment

• Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

Käy hakemassa renkaat testiin jos haluat sen varmistaa, siis noi nastarenkaat tuosta alta
        E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

Noniin, oli kuulemma säädöt pielessä. Nyt menee suoraan, mutta ratti on vinossa toiseen suuntaan, pitänee laitella illalla itse kohdilleen perkule.

Tossapa pöytäkirjaa, pitäisikö huolestua tuosta CASTER kulmasta, meinaan tuo on yli asteen pielessä sillä puolella mihin mälli tuli.. ?
          Last edited by Ceeray; 25-11-2014, 08:20.

Comment

• repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1367
            • Lempäälä

no, voip olla että sevverta keula muuttanut muotoaan että casteria ei saa säädettyä.

caster = tolpan pystykallistuma, vaikuttaa takavetoisessa siviilisäädöissä lähinnä ohjauksen palautukseen ja ohjaustuntoon, ei pitäs aiheuttaa vetelyä.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

Comment

• Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

Kävin laittamassa DISsillä ratin taas suoraan , kestikin sen 5 minuuttia tehdä se kunnolla. On se kumma prkl kun pitää merkkiorganisaation jäljiltä korjata itse autoaan..

Jos tuo nyt ei ajoa haittaa niin sit antaa olla...

EDittiä:

Eipä onnistu ei, vieläkin ratti vinossa, tai siis suorassa mutta kulmat vituillaan , pitää ohjata nyt keskikaistalle päin. STAna.
              Last edited by Ceeray; 15-03-2012, 19:34.

Comment

Working...
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎