Announcement

Collapse
No announcement yet.

520DA versioista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #31
    Originally posted by BemariAndy View Post
    Joo aika mystinen homma tämä tuntuu olevan, kun on eri tietoa omankin auton osalta eri papereissa... Tuosta trippivalikon 01.00 kohdasta näkee sen auton 7 viimeistä runkonumeroa eli C081958 ja tehtaankin selvitin joltain saksalaiselta sivulta eli Dingolfing tehtaalla on tehty marraskuu 2008



    ilmeisesti tuon 01.04. kohdan mukaan 17.11.2008. Tuolla sivulla ei mainita moottorista mitään tarkempaa, ei selviä esim. N47-mallia mikä teholuokka kyseessä tai koodin mukaan luokitusta.
    Kävin ihan muilla asioilla Oulun X-liikkeessä ja katsastelin ovitarroista tarkasti useita 177-koneella papereiden mukaan myynnissä olevia käytettyjä 520-dieselmalleja ja oli pari sedania ja 1 farkku, osassa oli N47D20C koodilla moottori ja osassa N47D20A... Vähintäänkin sekava paletti sanon minä Ja omassa autossa tuntuu olevan jo -09 softaa/asetuksia/lukituksia, kun huollossa ei saanut -08 valikoista huoltoja nollattua...
    Realoem autosi VIN mukaan löytyy tällainen:



    Mikähän tuo on? Tuo sama silti löytyi kun katsoin "aitoa" 177hv mallia. Mutta oli mikä oli niin tehoja tuohon saa kivasti
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • BemariAndy
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 230
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #32
      No jopa on verokikkailua... Eli jos on tuo S843A MOTORAUSLEGUNG Power reduction "varustepaketti" niin sitten on softakuristettu moottori. Tuntuu vain todella ihmeelliseltä, että voisi olla 2 eritehoista moottorivaihtoehtoa samassa sarjassa jopa eri moottorikoodeilla (N47D20C ja N47D20A) ja kuitenkin tismalleen sama kulutus eri osa-alueilla sekä päästöt?!? Ei tunnu järkevältä tai mahdolliseltakaan. No onko 163 kuristetussa N47D20C-moottorimallissa sitten väännöt 340 vai 350nm? Onkohan tätä samaa saivartelua tehty esim. 100 ja 300 -sarjalaisissakin...
      Softaamalla yli tuon 163:n arvojen katselin jostain, että päästään käytännössä kuitenkin samoihin arvoihin 177:n kanssa, mutta noilla ulkoisilla yksiköillä voisi olla pientä eroa tehossa/väännössä (n.15-20 hv teho ja suunnilleen sama vääntöalueella, esim. Racechip) Ja minkä mukaan noita käppyröitä osaa katsoa, kun ei voi verrata kait suoraan normi 163:seen (163hv/340nm vs. mikä?!?)
      Helpointa olis penkittää auto kertaalleen ja katsoa asiaa testipaperin läpi Siinä tulis veronkierrot ja S843A MOTORAUSLEGUNG "lisävaruste" todennettua, että onko vaiko eikö ole :think
      * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
      * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
      Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #33
        Originally posted by BemariAndy View Post
        Tuntuu vain todella ihmeelliseltä, että voisi olla 2 eritehoista moottorivaihtoehtoa samassa sarjassa jopa eri moottorikoodeilla (N47D20C ja N47D20A) ja kuitenkin tismalleen sama kulutus eri osa-alueilla sekä päästöt?!? Ei tunnu järkevältä tai mahdolliseltakaan.
        9/2008 alkaen:

        N47D20C = Ei EU3 päästöt (Ei S169A varustekoodia).
        N47D20A = EU3 päästöt (S169A varustekoodi).

        Erona on ainakin lohko, myös turbo on alunperin ollut eri numerolla,
        ja varmasti muitakin eroja löytyy...
        Last edited by MajorDrake; 23-07-2012, 14:02.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • BemariAndy
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 230
          • Pohjois-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by MajorDrake View Post
          9/2008 alkaen:

          N47D20C = Ei EU3 päästöt (Ei S169A varustekoodia).
          N47D20A = EU3 päästöt (S169A varustekoodi).

          Erona on ainakin lohko, myös turbo on alunperin ollut eri numerolla,
          ja varmasti muitakin eroja löytyy...
          No selventäisitkö mikä ero on sitten tällä N47D20C moottorilla ja ominaisuuksilla aiempaan M47:n 163hv/340nm versioon? Onko vääntökin sama? Omassa siis on päästöt ilmoitettu Euro5 154g ja kulutuslukemat ovat automaattina kaupunki 7,7 / maantie 4,7 / yhdistetty 5,8 litraa. Huipputeho 120kw ilmoitetaan 4000 rpm ja huippunopeus 220 km/h. Outoa on kerrassaan...
          * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
          * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
          Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #35
            Originally posted by BemariAndy View Post
            No selventäisitkö mikä ero on sitten tällä N47D20C moottorilla ja ominaisuuksilla aiempaan M47:n 163hv/340nm versioon? Onko vääntökin sama? Omassa siis on päästöt ilmoitettu Euro5 154g ja kulutuslukemat ovat automaattina kaupunki 7,7 / maantie 4,7 / yhdistetty 5,8 litraa. Huipputeho 120kw ilmoitetaan 4000 rpm ja huippunopeus 220 km/h. Outoa on kerrassaan...
            Kone on ihan eri kuin vanha M47N2.

            Mm. jakoketjukin on uudemmassa vaihteiston puoleisessa päässä.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • BemariAndy
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 230
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Kone on ihan eri kuin vanha M47N2.

              Mm. jakoketjukin on uudemmassa vaihteiston puoleisessa päässä.
              No tuon kyllä jo tiesinkin, mutta siis miten nuo väännöt yms. tässä uudemmassa vanhemman suhteen, jos teho kerta on pudotettu -14hv siitä millä sitä on myyty?!?
              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

              Comment

              • elreino
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 90
                • s-joki

                #37
                kyllä kuristetun 110kw koneen ohjelmassa on ihan selkeä ero normaaliin 120kw malliin vaikka softa on samalla numerolla on noita tullu räplättyä

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #38
                  Originally posted by elreino View Post
                  kyllä kuristetun 110kw koneen ohjelmassa on ihan selkeä ero normaaliin 120kw malliin vaikka softa on samalla numerolla on noita tullu räplättyä
                  Samaa kysyin meidän softan tekijältä ja saman vastauksen sain kuten yllä.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • BemariAndy
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 230
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #39
                    Originally posted by elreino View Post
                    kyllä kuristetun 110kw koneen ohjelmassa on ihan selkeä ero normaaliin 120kw malliin vaikka softa on samalla numerolla on noita tullu räplättyä
                    Niin mulla siis pitäisi olla 120kw malli eikä 130kw, ei kuitenkaan 110kw. 120kw lukee tehtaankin papereissa. Ihmettelen vain kun auto on melkein 2009 että mistään en löydä 163hv tehoon pudotetun auton vääntöarvoa. Kulutus ja päästöt merkitty kaikissa papereissa kuten 130kw/177hv mallissa.
                    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                    Comment

                    • BemariAndy
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 230
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #40
                      Hyvä linkki!

                      Hei,

                      löytyi aika pitkän etsimisen jälkeen tällainen hyvä sivusto, josta näkee melkein kaikkien automerkkien ja mallien tiedot :



                      Oman auton tiedot löytyi :
                      BMW 520d Special Edition Touring Automatic E61 (2009) - technical specifications - body type, number of doors, number of seats, front track, rear track, dimensions - length/width/height, ground clearance, weight, fuel tank capacity, aerodynamics, engine type and displacement, number of cylinders, number of valves, sump type, compression, fuel system, maximum power, maximum torque, maximum speed, acceleration, BMEP, intercooler, catalytic converter, fuel consumption - urban/extra-urban/combined, drive system, steering, turning circle, front suspension, rear suspension, wheels/rims, tyres, brakes, transmission/gear box, number of gears, top gear ratio. Technical data about BMW 520d Special Edition Touring Automatic E61 (2009).


                      Vääntö siis tismalleen sama kuin 177 hv mallissa. Aika jännä. Nyt on autossa säädetty teho 211 hv ja vääntö laitettu turvallisesti 395 nm, että laatikko ja momentinmuunnin/turbiini kestää paremmin. Hyvin lähtee. D-asennolla on enemmän alavääntöä ja DS-asennolla kiertää herkemmin ja ohituksissa hyvä. Käsivalintaa tulee käytettyä aika harvoin. Useiden gps-mittausten jälkeen kiihtyvyys mitattu Androidin Torque ohjelmalla ja OBD2-kalikalla 0-100 km/h aika tarkkaan 7,6 Eli nyt on hieman pirteämpi kuin 525 da e61 touringin tehoinen suorituskyvyltään. Kulutus on ollut n. 6500 km ajon jälkeen n. 6,5 litran tuntumassa täysin sekalaisessa ajossa
                      * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                      * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                      Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                      Comment

                      • nupaha
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 275
                        • Pohojanmaa

                        #41
                        Originally posted by BemariAndy View Post
                        Hei,

                        ... Nyt on autossa säädetty teho 211 hv ja vääntö laitettu turvallisesti 395 nm, että laatikko ja momentinmuunnin/turbiini kestää paremmin. Hyvin lähtee. D-asennolla on enemmän alavääntöä ja DS-asennolla kiertää herkemmin ja ohituksissa hyvä. Käsivalintaa tulee käytettyä aika harvoin. Useiden gps-mittausten jälkeen kiihtyvyys mitattu Androidin Torque ohjelmalla ja OBD2-kalikalla 0-100 km/h aika tarkkaan 7,6 Eli nyt on hieman pirteämpi kuin 525 da e61 touringin tehoinen suorituskyvyltään. Kulutus on ollut n. 6500 km ajon jälkeen n. 6,5 litran tuntumassa täysin sekalaisessa ajossa
                        Vaikuttaa siltä, että olet tyytyväinen nyt autoosi. Mulla on samanlainen auto, mutta manuaaliaskilla. Siinäkin on tuo "fleet-edition" eli 120kw(N47-moottori). Ens viikolla pökätään Karalan softat sisään ja luulis auton kulkupuolen muuttuvan.
                        Täytyy sanoa, että fiilikset on kun pikkupojalla joulua odotellessa.
                        Last edited by nupaha; 02-09-2012, 21:21.
                        työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                        kauppakassina Audi A3 sedan
                        kesäkissana Jaguar XKR

                        Comment

                        • BemariAndy
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 230
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          #42
                          Originally posted by nupaha View Post
                          Vaikuttaa siltä, että olet tyytyväinen nyt autoosi. Mulla on samanlainen auto, mutta manuaaliaskilla. Siinäkin on tuo "fleet-edition" eli 120kw(N47-moottori). Ens viikolla pökätään Karalan softat sisään ja luulis auton kulkupuolen muuttuvan.
                          Täytyy sanoa, että fiilikset on kun pikkupojalla joulua odotellessa.
                          Kyllä 520 on nyt juuri sellainen kuin toivoin ja vähän enemmänkin. Karalan säätämä softa tässäkin vaikka eri firmasta ohjelmoitu. Jonkun aikaa oli boksi muttei tuntunut pelaavan tarpeeksi hyvin eikä osannut säätää. Moottori toimii DS vaihteilla kuin ärhäkkäämpi bensa-auto : kiertää herkästi, kiihtyy hyvin ja ajotavalla voi säännöstellä myös alavääntöä tai käyttää lähdöissä DS ja D yhdistelmää tavallaan kuin 1 ja 2 vaihde... Monet kehuvat 6-koneen mureaa sointia mutta kivasti pikkudieselinkin ääni kierroksilla läpi kuuluu. Muuten erittäin hilkainen ja miellyttävä auto ajaa. Sellainen ensi-BMW varmaan muutenkin on... Kulutukseen olen ollut tyytyväinen myös. Aivan pintakaasulla ja varovaisella tasaisella ajolla taajamarallikin pysyvät n. 6,5-7,0 välissä automaatillakin.
                          * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                          * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                          Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                          Comment

                          • Jusu78
                            Newbiemmer
                            • Nov 2012
                            • 20
                            • Hollola

                            #43
                            Tulipa hommattua 520D LCI malli ja kyllä sen varmaan nyt joutuu viemään jonnekkin, jos sais pikkasen puhtia lisää. Kesällä on prätkä millä saa enimmät höyryt pois, niin ei auton tarvi mikään tykki olla.
                            Onko kokemuksia kuka täällä Hämeikössä tekisi softan päivityksiä? Riihimäellä näyttäs ainaki olevan tuollainen... onko kokemuksia??
                            BMW 430 + E36 325i leikkikalu

                            Comment

                            • BemariAndy
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 230
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #44
                              Originally posted by Jusu78 View Post
                              Tulipa hommattua 520D LCI malli ja kyllä sen varmaan nyt joutuu viemään jonnekkin, jos sais pikkasen puhtia lisää. Kesällä on prätkä millä saa enimmät höyryt pois, niin ei auton tarvi mikään tykki olla.
                              Onko kokemuksia kuka täällä Hämeikössä tekisi softan päivityksiä? Riihimäellä näyttäs ainaki olevan tuollainen... onko kokemuksia??
                              Aika hurjia vääntöjä lupailee tuo c-t.fi eli hieman epäilen miten ainakin automaatti kestää reilusti yli 400:n väännöt eli tässä tapauksessa 440 newtonia... Omassa paikassa missä tuon teetin sanoi, että yleensä joutuu vääntöä rajoittamaan. 520da LCI laatikko oletus väännönkesto on ilmoitettu 400 eli paljon sen yli en menisi laittamaan. Tuon hevosvoimamäärän kyllä vois uskoakin eli hyvin varmaan lähtee raakaa tehoa, mutta väännön kanssa kannattaa olla varovainen. Ja jos sitä voi ko. firmassa säädättää miten tulee eri kierrosalueilla vääntö, niin suosittelen sitä miettimään.
                              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                              Comment

                              • pemaristiE60
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 135
                                • Lieksa

                                #45
                                Onko muuten kukaan laittanut merkille uusie F1X mallien ongelmat moottorissa ja vaihteistossa, nettiautossa ollut useita entisiä takseja myynnissä joilla ajettu 200-350tkm ja kaikkiin on vaihettu moottori noin 200tkm kohdalla samoin kuin vaihteistokin kaikki olleet automaatteja, isoja remontteja 50-60t euroa maksaviin autoihin jos koko moottorivaihettu, ihmetyttää kannattaako sellaista ostaakkaan?
                                Skoda octavia RS 2.0TSi -14
                                Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
                                Ski-Doo renegade backcountry X -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎