Announcement

Collapse
No announcement yet.

520DA versioista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemariAndy
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 230
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #46
    Originally posted by pemaristiE60 View Post
    Onko muuten kukaan laittanut merkille uusie F1X mallien ongelmat moottorissa ja vaihteistossa, nettiautossa ollut useita entisiä takseja myynnissä joilla ajettu 200-350tkm ja kaikkiin on vaihettu moottori noin 200tkm kohdalla samoin kuin vaihteistokin kaikki olleet automaatteja, isoja remontteja 50-60t euroa maksaviin autoihin jos koko moottorivaihettu, ihmetyttää kannattaako sellaista ostaakkaan?
    No onko noista tarkkaa tietoa, että on huolestuttavan useista moottori/automaatti vaihdettu tai korjattu...? Ja onko kyse vain F1x 520da-mallistosta?!?
    Taksit ovat kovalla käytöllä. Itekin erehdyin tosin ostaan edellisen Opel-auton ex-taksin, jolla oli kelattu uutena -07 - vuodessa -08 80 tkm (ja eihän se vielä välttämättä paljon ole...) Ei sitten ihme, että tuli mulle paljon vikoja kustannettavaksi n. 1-2 vuoden aikana tästä Että voi se olla ihan vain kovasta käytöstä johtuvaa tuo, että jostain on F1x koneisiin pitänyt jotain vaihtaa. Taksareilla voi olla myös 3-4v leasingautoja. Että on sitten pakkokin vaihtaa. Automaattilootan kestämättömyyksiä kyllä epäilen ja jos se on sitä uudempaa ZF 7 tai 8 lovista, että sitähän on ainakin jouhevuudesta kehuttu. Kestävyys on sitten aivan eri näemmä Voihan se olla, että uusissa enemmän vaihteita ja tiuhemmat vaihtovälit sen takia rasittavat laatikoita?!? Oisko näin... Ja toisaalta otetaanhan noista uusista 2-litraisista esim. twinpowerit 2:lla turbolla aika paljon tehoa ja voivat olla vikaherkkiä, kun on repivää ajoa/kohtuu tehot ja sitä kuuluisaa alavääntöä!

    Edit : en löytänyt kyllä kuin 1 mistä on suoraan maininta ja tuo on mielestäni ilmiselvä taksi :

    Takuuseen on menneet varmaan molemmat huollot eli ei siinä sikäli mitään.
    Last edited by BemariAndy; 08-11-2012, 19:48.
    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

    Comment

    • Jusu78
      Newbiemmer
      • Nov 2012
      • 20
      • Hollola

      #47
      Originally posted by BemariAndy View Post
      Aika hurjia vääntöjä lupailee tuo c-t.fi eli hieman epäilen miten ainakin automaatti kestää reilusti yli 400:n väännöt eli tässä tapauksessa 440 newtonia... Omassa paikassa missä tuon teetin sanoi, että yleensä joutuu vääntöä rajoittamaan. 520da LCI laatikko oletus väännönkesto on ilmoitettu 400 eli paljon sen yli en menisi laittamaan. Tuon hevosvoimamäärän kyllä vois uskoakin eli hyvin varmaan lähtee raakaa tehoa, mutta väännön kanssa kannattaa olla varovainen. Ja jos sitä voi ko. firmassa säädättää miten tulee eri kierrosalueilla vääntö, niin suosittelen sitä miettimään.
      Nii joo, toi mun kaara on manuaaliaskilla. Kuinkahan sen kestävyys suhteessa automaattiin??
      Ja toinen firma mikä tuli mieleen... kaveri on samassa duunipaikassa, joskin muutaman sadan kilometrin päässä. Ja firman sivun löytyy tuolta Mutta siellä näyttäs taulukko tuommoisia arvoja...


      Merkki Malli Alkuperäinen (kW/hp/Nm) Uusi (kW/hp/Nm) Hinta
      BMW E60 520d 130/177/350 155/211/450 550
      BMW E60 520d 120/163/340 146/198/410 550
      BMW E60 525d 130/177/400 155/211/475 550
      BMW E60 525d 145/197/400 180/245/500 550
      BMW E60 530d 170/231/500 200/272/600 550
      BMW E60 530d 160/218/500 191/260/580 550
      BMW E60 530d 180/245/520 206/280/580 550
      BMW E60 530d 173/235/520 206/280/580 550
      BMW E60 535d 210/286/580 230/313/630 550
      BMW E60 535d 200/272/560 230/313/630 550

      Vai suositteletteko jotain muuta? Ei viittis kauhean kauas ajella ja hinta sais olla mielellään tuolla 500€ nurkilla...
      BMW 430 + E36 325i leikkikalu

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7544
        • Jyväshyvä

        #48
        Originally posted by Jusu78 View Post
        Vai suositteletteko jotain muuta? Ei viittis kauhean kauas ajella ja hinta sais olla mielellään tuolla 500€ nurkilla...
        Sait privaa...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Jusu78
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 20
          • Hollola

          #49
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Sait privaa...
          Kiitokset viestistä. Jyskälään on kuitenkin matkaa.... Onko mitään suosituksia lähempää Lahtea??
          BMW 430 + E36 325i leikkikalu

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #50
            Originally posted by Jusu78 View Post
            Kiitokset viestistä. Jyskälään on kuitenkin matkaa.... Onko mitään suosituksia lähempää Lahtea??
            Tampere?
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • BemariAndy
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 230
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #51
              Mistä muuten vois johtua 2-litraisessa hieman oudompi "kalvomainen" venttiiliääni tms?!? Aamuisin nyt ollut lämpimästä tallistakin lähtiessä jonnin verran karkeampi käyntiääni koneessa n. 1500-2000 rpm paikkeilla ja tänään ilmastointi päällä kans tuo korostui? Vähän ajan päästä kyllä häipyy. Onko siinä EGR:ssä joku kalvo tai venttiili, joka vois aiheuttaa tuollaista "korinaa". Imusarjan läpät?!? Tai tuo DPF:n tukkeutuminen ja vastapaine??
              Siitä yläpuolelta keskeltä tuntuu tulevan, en muuta osaa tuosta kertoa vinkiksi.
              Hyvin on kosla pelittänyt chipattunakin, huomenna vien dpf:n korkkaukseen ja pitää sitten kommentoida. Laittakaa vain kokemuksia muutkin, jos olette tehneet. Mulla ollut nyt aika korkeahko kulutus eli epäilisin juuri tuota tukkeutumassa olevaa hiukkasloukkua ja se koko ajan kait käytännössä yrittää sitä poltella tms. Keskikulutus nyt talvesta ollut n. 7 litraa. Pitää sitten laitella tuolla uudella tuunauksella miten vaikuttaa kulutukseen automaattina.
              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

              Comment

              • BemariAndy
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 230
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #52
                Nyt on dpf-poisto tehty ja moottoriäänet muuttuneet muutenkin ja tuo "kalvomainen" kylmänä käyntiääni on nyt hieman vaimeampi tai kokonaan poistunut. Veikkaisin että se aiemmin johtui tuosta hiukkasloukun ja pakosarjan yhteistoiminnasta eli vastapainetta oli tyhjäkäynnillä ja pienellä kuormallakin sen verran, että se kylmänä korisi. Nyt on konehuoneen äänimaailma muutenkin erilainen jo käynnistyksestä sekä ajossakin hieman huomaa eroa joten on tuo hiukkasloukku kyllä melkoinen kummajainen, kun auto vetää ja toimii nyt muutenkin paremmin kuin ennen tuunauksia...
                * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  #53
                  Originally posted by pemaristiE60 View Post
                  Onko muuten kukaan laittanut merkille uusie F1X mallien ongelmat moottorissa ja vaihteistossa, nettiautossa ollut useita entisiä takseja myynnissä joilla ajettu 200-350tkm ja kaikkiin on vaihettu moottori noin 200tkm kohdalla samoin kuin vaihteistokin kaikki olleet automaatteja, isoja remontteja 50-60t euroa maksaviin autoihin jos koko moottorivaihettu, ihmetyttää kannattaako sellaista ostaakkaan?
                  Ihme, kun kukaan ei vastannut tähän "oikein".:think Eli kyseessähän on se surullisen kuuluisa N47D20 kone, jossa nokkaketju menee sijoiltaan/poikki tms. Vaikka aikaisemmin vakuuteltiinkin, että vika olisi korjattu F-malleihin, ei pidä paikkansa. Itsekin juttelin yhden taksarin kanssa, joka kertoi, että 150 tkm:ssä oli kone porsinut. Onneksi meni takuuseen.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • BemariAndy
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 230
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #54
                    Originally posted by jaki View Post
                    Ihme, kun kukaan ei vastannut tähän "oikein".:think Eli kyseessähän on se surullisen kuuluisa N47D20 kone, jossa nokkaketju menee sijoiltaan/poikki tms. Vaikka aikaisemmin vakuuteltiinkin, että vika olisi korjattu F-malleihin, ei pidä paikkansa. Itsekin juttelin yhden taksarin kanssa, joka kertoi, että 150 tkm:ssä oli kone porsinut. Onneksi meni takuuseen.
                    Huomasin tuossa noita konehuoneen ääni- ja ongelmavideoita etsiessäni tällaisenkin, että myös M47-moottoriversiossa jossa jakopään ketju on edessä voi tulla myös rallatusta :



                    Eli kylläpä se on 520d autosta huolimatta huonolla tuurilla sama remppa edessä. En sitten tiedä mikä tuon aiheuttaa vähemmänkin ajetuissa, mutta huojentavaahan tuo on nähdä ja kuulla. VGA-konsernin ja muillakin nuo ketjuongelmat ovat olleet sen verran laajoja, että tietääkseni joitan automalleja ja koko sarjoja ollaan alkamassa tai alettukin jo tehdä perinteisempään jakopään hihna -tekniikkaan. Minusta tuo on toisaalta hyväkin, että ongelmallisessa moottorissa vika antaa itsestään ääntä hyvissä ajoin eikä välttämättä napsahda kerrasta. Ja luulisi että ketju on lähtökohtaisesti kestävämpi kuin hihna vaikka nekin kyllä venyessään tms. vitkuttavat ikävästi (kokemusta kyllä on eri merkeistäkin) Sikäli siis C-konehuoneen 2-litraisella jatketaan ja tihennetyt öljynvaihtovälit!
                    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7544
                      • Jyväshyvä

                      #55
                      Vanhemmista taitaa hajota kiristin,
                      jos äänen ilmetessä sen vaihtaa niin selviää kustannuksiltaan n. 10 osalla siitä mitä N47:ssa remppa maksaa...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • BemariAndy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 230
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        #56
                        Tuunattuja 2-litraisia/kestävyys&kulutus?

                        Miten N47D20C-konehuoneen ajavilla on moottori toiminut ja mitä havaintoja kulutuksista? Toistaiseksi n. 40-50 tkm parannetulla softalla ajettuna ja öljynvaihtoväli n. 20 tuhatta ei suurempia ongelmia. Kulutus tosin mietityttänyt, kun nokiloukkukin poistettu ja koko ajan hörppii sen reilu 7 litraa. Ihan sama onko kesä vai talvi. Talvella ajettavuus parempi... Ajotietokoneen logi n. 8000 km kulutus 7,2. Entäpä muilla?
                        * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                        * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                        Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎