Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530i LCI, Engine Fault, Reduced Power

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Murska
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 382
    • Savo

    e61 530i LCI, Engine Fault, Reduced Power

    Terve,

    Mikähän nyt on leviämässä - korkeapainebensapumppu / suuttimia?

    Oireet:

    Tyhjäkäynti heijailee kylmänä ja moottori värisee huomattavasti hetken aikaa -lämpimänä ei oireita.

    Eilen annoin vessalle vähän happea - kesken kiihdytyksen nykäisi voimakkaasti ja keltainen moottorin häiriövalo syttyi ja iDrivestä kerkesin huomata tekstin Engine Fault! Reduced Power. Mutta nämä hävisivät sitten saman tien.

    Käyrä on taas nousussa.

    nimim. joko paalataan
    e61 530i touring M-sport LCI -08
    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
    Ex:e46 330i -01 Sedan
    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Vikakoodien lukuun...
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Murska
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 382
      • Savo

      #3
      Originally posted by bemu2000 View Post
      Vikakoodien lukuun...
      Antaakohan koodia, kun vika ns. "ei jää päälle"?
      e61 530i touring M-sport LCI -08
      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
      Ex:e46 330i -01 Sedan
      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by Murska View Post
        Antaakohan koodia, kun vika ns. "ei jää päälle"?

        Kyllä se koodi sinne tallentuu muistiin, vaikka ei aktiivisena oliskaan.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          #5
          Jos kuittaantui sammutuksella,niin tainnut jäädä vain vanoksista vikakoodi.Itsellä samaa ongelmaa satunnaisesti.Vika lähtee pois kun sammuttaa ja käynnistää auton uudestaan.Olen huomannut että itsellä kyseistä vikaa tulee vain kylmillä keleillä.Vika ilmaantunut itselle poikkeuksetta aina aamuisin...
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • Murska
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 382
            • Savo

            #6
            Originally posted by b mutteri kasa View Post
            Jos kuittaantui sammutuksella,niin tainnut jäädä vain vanoksista vikakoodi.Itsellä samaa ongelmaa satunnaisesti.Vika lähtee pois kun sammuttaa ja käynnistää auton uudestaan.Olen huomannut että itsellä kyseistä vikaa tulee vain kylmillä keleillä.Vika ilmaantunut itselle poikkeuksetta aina aamuisin...
            Ei häviä muuten kuin käyttämällä kone lämpimäksi - siis tuo tärinä ja nykiminen ja käyntihäiriöt.
            Talvipakkasilla ei ko. ilmiötä ollut,ilmeni vasta nyt kelien hieman lämmettyä.

            Noh, auto on parhaillaan piuhan päässä.
            e61 530i touring M-sport LCI -08
            Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
            Ex:e46 330i -01 Sedan
            Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7533
              • Jyväshyvä

              #7
              Joko puolat on uusittu?

              Kokeileppa vedättää manuaalilla ihan alakierroksilta,
              nykiikö?
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Murska
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 382
                • Savo

                #8
                Vikadiagnoosit viittasivat että ongelmat johtuvat jo kuolemankielissä olevasta akusta.

                Akku vaihdettu eilen - ja toistaiseksi ei ole värinöitä ollut - eipä ole tosin kerennyt kunnolla autolla ajamaankaan. Mutta seuraillaan tilannetta.
                e61 530i touring M-sport LCI -08
                Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                Ex:e46 330i -01 Sedan
                Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                Comment

                • Murska
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 382
                  • Savo

                  #9
                  Vatkaa edelleen kylmänä.

                  Vikakoodit ennen akun vaihtoa:

                  E719 - (Coolant temp., 0x1D0), receiver IHKA, transmitter
                  9B2B - SHZH: Voltage fault
                  2FBC - DME: Fuel-supply control valve, signal
                  2EE6 - DME: Coolant-temperature sensor, measurement range
                  9CC5 - LM: No message, LIN (RLS)

                  Nää on kyllä aiiiivan huikeita vehkeitä
                  e61 530i touring M-sport LCI -08
                  Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                  Ex:e46 330i -01 Sedan
                  Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                  Comment

                  • Pilatus
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 61
                    • Satakunta

                    #10
                    Itsellä sama herja päällä. Engine fault.. mutta vikakoodi on P115C. Viittaa jotenkin ilmamassa mittariin? Voisiko joku valaista asiaa ja kertoa mitä pitäisi tehdä. Otin IMM johdon irti, enkä huomannut ajossa mitään eroa aikaisempaan ajotilanteeseen. Voiko vika olla jossain muualla vai ostanko Massamittarin?

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      #11
                      http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=20 vaatii rekisteröinnin

                      Comment

                      • Murska
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 382
                        • Savo

                        #12
                        Paikallinen marmori kehoitti tuomaan auton lisätutkimuksiin, mutta jotenkin ei oikeen herätä luottamusta. Edellisellä kerralla kun maksoin satasen siitä että sanoivat että akku on menossa vaihtokuntoon :think (jonka tasantarkkaan tiesin jo ennestään)

                        Onkohan mahdollista että jotakin menee pahemmin rikki jos tätä vikaa nyt vaan "kuulostelee"? Siis olettaen että vika olisi akselilla puolat-suuttimet-kp.bensapumppu kuten maallikon silmin näyttäisi.
                        e61 530i touring M-sport LCI -08
                        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                        Ex:e46 330i -01 Sedan
                        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          #13
                          Ei sieltä mitään rikki pitäisi mennä.

                          Noi HPFP ja puolat kuuluvat N54 koneissa mielestäni laajennetuntakuun piiriin ja takaisinkutsut niistä on järjestetty kaikissa muissa maissa paitsi Suomessa...täällä täytyy tietää ja itse pyytää.
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Ei sieltä mitään rikki pitäisi mennä.

                            Noi HPFP ja puolat kuuluvat N54 koneissa mielestäni laajennetuntakuun piiriin ja takaisinkutsut niistä on järjestetty kaikissa muissa maissa paitsi Suomessa...täällä täytyy tietää ja itse pyytää.

                            Toi kone on N53...
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • k0rppi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 784
                              • Varkaus

                              #15
                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Ei sieltä mitään rikki pitäisi mennä.

                              Noi HPFP ja puolat kuuluvat N54 koneissa mielestäni laajennetuntakuun piiriin ja takaisinkutsut niistä on järjestetty kaikissa muissa maissa paitsi Suomessa...täällä täytyy tietää ja itse pyytää.
                              sama kun osassa 2005-2006 suzuki gsxr rungoissa oli vilppiä, mutta eipä siitä mitään ilmtusta tullu tänne asti. kiitos internetin sain senkin tietoon. vikakin oli niin vähäpätönen, kun emä putku repee irti, eli käytännössä keula naamaan kun jarrutat

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎