Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku 535
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 4
    • espoo finland

    535d ei starttaa

    535d e60 rupes kiukuttelemaan oikeen kunnolla. ei suostu starttaamaan avaimesta ollenkaan. jostakin mittaristosta tulee sellainen pip pip pip pip ääni. starttaamaan sain auton kuitenkin suoraan startilta yhdistämällä navat mutta käyntiin ei lähde.? vika alkoi kesken starttauksen 1kk sitten. vikakoodit luettu mutta ei mitään uutta siihen liittyvää. mikähän mahtaisi olla.? auto on tehnyt saman kerran aikaisemmin tänä talvena mutta silloin korjaantu itsestään vrk seisottamisen jälkeen.
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    #2
    Meneekö virrat kuitenkin normaalisti päälle? Valot, mittaristo yms? Olisiko ajonestossa häikkää?
    En kyllä ihan heti tuolleen näitä starttailisi.
    E61 520Da

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Oisko ihan perinteinen startti mennyt, E6X 530d:ssä ne on ihan kulutus tavaraa
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by markku 535 View Post
        535d e60 rupes kiukuttelemaan oikeen kunnolla. ei suostu starttaamaan avaimesta ollenkaan. jostakin mittaristosta tulee sellainen pip pip pip pip ääni. starttaamaan sain auton kuitenkin suoraan startilta yhdistämällä navat mutta käyntiin ei lähde.? vika alkoi kesken starttauksen 1kk sitten. vikakoodit luettu mutta ei mitään uutta siihen liittyvää. mikähän mahtaisi olla.? auto on tehnyt saman kerran aikaisemmin tänä talvena mutta silloin korjaantu itsestään vrk seisottamisen jälkeen.
        Sulla on rattilukko päällä, heiluttele virta avaimen kanssa rattia ja starttaa uusiksi.
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • markku 535
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 4
          • espoo finland

          #5
          Originally posted by markku 535 View Post
          535d e60 rupes kiukuttelemaan oikeen kunnolla. ei suostu starttaamaan avaimesta ollenkaan. jostakin mittaristosta tulee sellainen pip pip pip pip ääni. starttaamaan sain auton kuitenkin suoraan startilta yhdistämällä navat mutta käyntiin ei lähde.? vika alkoi kesken starttauksen 1kk sitten. vikakoodit luettu mutta ei mitään uutta siihen liittyvää. mikähän mahtaisi olla.? auto on tehnyt saman kerran aikaisemmin tänä talvena mutta silloin korjaantu itsestään vrk seisottamisen jälkeen.
          autossa toimii kyllä kaikki mittaristot jne. mutta startatessa ratin vasemmalta puolelta kuuluu vain naksahdus eikä rupea pyörittämään. kaikki sulakkeet on tutkittu ja akku vaihdettu. voiko ajonesto kytkeytyä päälle jos akku lataus laskee liian alas startatessa? niin se nimittäin rupesi oikuttelemaan.

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by markku 535 View Post
            autossa toimii kyllä kaikki mittaristot jne. mutta startatessa ratin vasemmalta puolelta kuuluu vain naksahdus eikä rupea pyörittämään. kaikki sulakkeet on tutkittu ja akku vaihdettu. voiko ajonesto kytkeytyä päälle jos akku lataus laskee liian alas startatessa? niin se nimittäin rupesi oikuttelemaan.
            Selvisikö tämä vika jo?
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Tuosta piipityksestä päätellen veikkaisin jälkiasennettua ajonestoa...
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Tuosta piipityksestä päätellen veikkaisin jälkiasennettua ajonestoa...

                Jep, olisko joku viron tuonti auto? Siellä asennellaan kaiken maailman venäläisiä hälytin/ajonesto viritelmiä.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Tuosta piipityksestä päätellen veikkaisin jälkiasennettua ajonestoa...
                  Juu sama juttu tuli mieleeni, mutta miten se yht´äkkiä alkoi temppuilemaan... Luulis et omistaja tietäis ko laitteen olemassa olon... Mä olen useammastakin viron tuliaisesta rapsinut tuollaiset vermeet pois ja täytyy kyllä myöntää, että joissakin on kyllä suht rankat estot auton luvattomalle käytölle
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • markku 535
                    Newbiemmer
                    • Mar 2012
                    • 4
                    • espoo finland

                    #10
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Selvisikö tämä vika jo?
                    ei ole vika vielä selvinnyt. kaveri saa perjantaina bossin testerin lainaksi niin jos se kertoisi jotain. auto on uitettu saksasta.

                    Comment

                    • markku 535
                      Newbiemmer
                      • Mar 2012
                      • 4
                      • espoo finland

                      #11
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Juu sama juttu tuli mieleeni, mutta miten se yht´äkkiä alkoi temppuilemaan... Luulis et omistaja tietäis ko laitteen olemassa olon... Mä olen useammastakin viron tuliaisesta rapsinut tuollaiset vermeet pois ja täytyy kyllä myöntää, että joissakin on kyllä suht rankat estot auton luvattomalle käytölle
                      otin selvää tarkemmin auton historiasta. selvisi että se on latviasta. elikkä voisi olla hyvinki mahdollista että siihen on jälkeenpäin asennettu jotain esto laitteita. onko ne kuinka työläitä raksia pois?

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        #12
                        ajonestoa !!

                        Originally posted by markku 535 View Post
                        otin selvää tarkemmin auton historiasta. selvisi että se on latviasta. elikkä voisi olla hyvinki mahdollista että siihen on jälkeenpäin asennettu jotain esto laitteita. onko ne kuinka työläitä raksia pois?
                        Rainen E61:sta purettiin pois tuommoinen Latvian ajonesto
                        päivä siinä meni vaikka Raine oli ojentelemassa työkaluja.

                        Kojelauta alaosasta, keskikonsoli, hanskalokero, sulake"taulu", moottorin ohjaus (DDE)oikealta puolen rintapellistä nämä nyt ainakin auki

                        Sinäänsä yllättävän hyvin/siististi olivat Latviassa asentaneet.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Etsippä se ajoneston "lutikka" avaimenperä missä on tunnistin, helpoimmalla pääset jos siitä on vaan patterit loppu.

                          Siististi noi kyllä tekee niitä, mutta vikatilanteet on ikäviä. Yhdestä 6-sarjalaisesta poistin tuollaisen, kun ajonesto katkaisi muutaman kerran kesken ajon pelkän sytkän ja sitämyöten tuhosi katalysaattorit ja vaimentimet. Melkoinen pauke oli käynyt motarilla...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            Eikös tuossa Rainenkin tapauksessa ylimääräinen ajonesto ohjannut DDE/DME:n jännitesyötön oman releensä kautta. Eli homma rokkaa raksimalla tuon releen pois välistä. Helpoimmalla pääsee, jos tuo löytyy suoraan E-boxista, jossa moottorinohjauskin majailee.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              #15
                              jännite syötöt

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Eikös tuossa Rainenkin tapauksessa ylimääräinen ajonesto ohjannut DDE/DME:n jännitesyötön oman releensä kautta. Eli homma rokkaa raksimalla tuon releen pois välistä. Helpoimmalla pääsee, jos tuo löytyy suoraan E-boxista, jossa moottorinohjauskin majailee.
                              Jep ohjasi juurikin DDE:n jännite syöttöä tässä Rainen E61:ssä, mutta
                              tuo "tilkuttaja" sai vielä erillisen jännite syötön joka pitää myös purkaa pois JOS haluaa ns. hiljaista AJAMISEN ILOA
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎