Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 xd täristää vapaalla?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms1601
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 338
    • P-Pohjanmaa

E61 xd täristää vapaalla?

Eli normaalisti vaihde päällä ja ajettaessa ei huomaa mitään, mutta tänään kokeilin ihan huvikseni, että miten auto rullaa vapaalla. Ja kun vapaalle vaihdoin niin alkoi ainakin alle 80 vauhdissa täryyttään vasenpuoli kun olin hiljentämässä risteykseen. Olen jo aikaisemmin epäillyt että kuskin puolelta takaa olisi pyöränlaakeri mennyt eli onko tämä nyt merkki sitten siitä pyöränlaakerista?
    530e G30 M-Sport -21
    Ex Audi A6 allroad -17
    Ex X5 xd30 M-Sport -14
    Ex 530dA F11 M-Sport -11
    Ex E61 530xD M-Sport -08
    Ex 530DAT E61
    Ex E39 M-Sport
  • nupaha
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 274
    • Pohojanmaa

Originally posted by jms1601 View Post
    Eli normaalisti vaihde päällä ja ajettaessa ei huomaa mitään, mutta tänään kokeilin ihan huvikseni, että miten auto rullaa vapaalla. Ja kun vapaalle vaihdoin niin alkoi ainakin alle 80 vauhdissa täryyttään vasenpuoli kun olin hiljentämässä risteykseen. Olen jo aikaisemmin epäillyt että kuskin puolelta takaa olisi pyöränlaakeri mennyt eli onko tämä nyt merkki sitten siitä pyöränlaakerista?
    Itsellä oli samat oireet ja vika oli moottorin tukikumeissa. Auto on tosin mulla 520d lci, mutta noista ehkä lähtisin vikaa metsästämään.
    Niin ja eräällä toisella oli 6-pyttyisessä samat oireet ja vika löytyi myöskin noista tukikumeista.
    työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
    kauppakassina Audi A3 sedan
    kesäkissana Jaguar XKR

Comment

• jms1601
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 338
      • P-Pohjanmaa

Originally posted by nupaha View Post
      Itsellä oli samat oireet ja vika oli moottorin tukikumeissa. Auto on tosin mulla 520d lci, mutta noista ehkä lähtisin vikaa metsästämään.
      Niin ja eräällä toisella oli 6-pyttyisessä samat oireet ja vika löytyi myöskin noista tukikumeista.
      Paljonko kilometrejä mittarissa?
      530e G30 M-Sport -21
      Ex Audi A6 allroad -17
      Ex X5 xd30 M-Sport -14
      Ex 530dA F11 M-Sport -11
      Ex E61 530xD M-Sport -08
      Ex 530DAT E61
      Ex E39 M-Sport

Comment

• nupaha
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 274
        • Pohojanmaa

Paljonko kilometrejä mittarissa?
        Vähä reilu 90tkm mulla ja vm -08. Tästä toisesta tapauksesta, jonka mainitsin, oli juuri samanmallinen Bemu kuin sulla, niin kilometrejä en tiedä.
        kesäkissana Jaguar XKR

Comment

• jms1601
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 338
          • P-Pohjanmaa

Ok, itellä 120tkm mittarissa. Todennäköisesti vika on varmaan noissa tukikumeissa kun tänään kokeilin päästellä vapaalla ja kun tärinä alkoi niin vähän kun kaasua painoin niin tärinä lakkas. Aika jännä juttu mistä tuon tärinän ottaa vain vapaalla hyrrätessä? Tuo vikahan ei muuten tulisi esille elle rullailisi vapaalla. Pitääpä seuraavassa huollossa käskeä tsekata noi kumekset. Onko tuolla muuten muuta vaikutusta mihinkään kuin tuo täristäminen?
          530e G30 M-Sport -21
          Ex Audi A6 allroad -17
          Ex X5 xd30 M-Sport -14
          Ex 530dA F11 M-Sport -11
          Ex E61 530xD M-Sport -08
          Ex 530DAT E61
          Ex E39 M-Sport

Comment

• nupaha
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 274
            • Pohojanmaa

Ok, itellä 120tkm mittarissa. Todennäköisesti vika on varmaan noissa tukikumeissa kun tänään kokeilin päästellä vapaalla ja kun tärinä alkoi niin vähän kun kaasua painoin niin tärinä lakkas. Aika jännä juttu mistä tuon tärinän ottaa vain vapaalla hyrrätessä? Tuo vikahan ei muuten tulisi esille elle rullailisi vapaalla. Pitääpä seuraavassa huollossa käskeä tsekata noi kumekset. Onko tuolla muuten muuta vaikutusta mihinkään kuin tuo täristäminen?
            Noi tukikumithan on paineistetut, joten siksi ei ehkä täristä kovemmilla kierroksilla, kun "pystyy" kehittämään sen paineen. <= mutua
            kesäkissana Jaguar XKR

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍