Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Sisävalot, IDrive, takalasinpyyhin Ongelma..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr_Horsepower
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 112
    • Kouvola

    E61 Sisävalot, IDrive, takalasinpyyhin Ongelma..

    Apua tarvitaan...

    Eli Sisävalot jää palamaan kun ovet lukitsee, IDrive pätkii ja takalasin pyyhin on kaput!!

    Onko jollain heittää jotain muuta ratkasua kuin Paksin johdot, IBS tai akku.. Tai saa näitäkin ehdotttaa jos on täysin varma
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #2
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 16:51.
    ///Motorporot

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Kontin johtosarja aiheuttaa mitä jännempiä ongelmia noissa e61 korisissa..mm. sisävalo-ongelmia, pakkivalojen, takalasinlämppärin, takalasin avauksen, pyyhkijän yms toimimattomuutta.
      Muutaman johtosarjaa töissä korjannut.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • teppo_h
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 337
        • Finland

        #4
        Kyllä, kyllä...

        Takaluukun johtosarjat kuntoon, niin alkaa taas toimimaan.

        Just viikko sitten korjasin itseltä viimeisen johtonipun, kun oli just tuota samaa ongelmaa (sisävalot jäi palamaan) sekä takaluukku ei auennut. 2 johtoa oli poikki ja muutama aika heikossa kunnossa.

        Check this: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=25

        ps. ainiin se iDrive: itsellä pätki vuosi sitten myös - etenkin kun ajoi jostain vähän terävämmästä kuopasta, niin näyttö pimeni hetkeksi (CCC yksikkö starttas itsensä uudestaan).
        Meni sitten koko CCC vaihtoon (merkkiliike Oulussa: 1000€ vaihtoyksikkönä sisältäen auton softauksen, jne.)
        Last edited by teppo_h; 16-04-2012, 07:43. Reason: iDrive
        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
        EX:
        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
        E36 320i Coupe, E21 318i
        MB W115 240D

        Comment

        • Mr_Horsepower
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 112
          • Kouvola

          #5
          Paljon kiitoksia neuvosta! Näin vähän epäilinkin...sain kaiken paitsi Idriven pätkimisen toimaan akun irroituksella mutta varmaa vaa hetkellistä ensiapua. Täytyy ottaa piuhat käteen kuhan kelit vähän lämpenee Itselläkin joskus pahenee/paranee pätkiminen kun ajaa monttuun..oisko jossain kylmä juotos tai joku komponentti irti!? :think



          Originally posted by teppo_h View Post
          Kyllä, kyllä...

          Takaluukun johtosarjat kuntoon, niin alkaa taas toimimaan.

          Just viikko sitten korjasin itseltä viimeisen johtonipun, kun oli just tuota samaa ongelmaa (sisävalot jäi palamaan) sekä takaluukku ei auennut. 2 johtoa oli poikki ja muutama aika heikossa kunnossa.

          Check this: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=25

          ps. ainiin se iDrive: itsellä pätki vuosi sitten myös - etenkin kun ajoi jostain vähän terävämmästä kuopasta, niin näyttö pimeni hetkeksi (CCC yksikkö starttas itsensä uudestaan).
          Meni sitten koko CCC vaihtoon (merkkiliike Oulussa: 1000€ vaihtoyksikkönä sisältäen auton softauksen, jne.)

          Comment

          • teppo_h
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 337
            • Finland

            #6
            Originally posted by Mr_Horsepower View Post
            Paljon kiitoksia neuvosta! Näin vähän epäilinkin...sain kaiken paitsi Idriven pätkimisen toimaan akun irroituksella mutta varmaa vaa hetkellistä ensiapua. Täytyy ottaa piuhat käteen kuhan kelit vähän lämpenee Itselläkin joskus pahenee/paranee pätkiminen kun ajaa monttuun..oisko jossain kylmä juotos tai joku komponentti irti!? :think
            Kuulopuheena itsellä jääny päähän tieto, että CCC yksikössä on virranhallinnan piirin (tai joku semmonen) jalat irti kylmäjuotoksen seurauksena.
            Itsehän purin sen moduulin irti autosta ja kävin läpi pariin kertaan.
            Velimies kävi piirilevyt läpi vielä mikroskoopilla, mutta ei löydetty vikaa -> vaihtoon meni.
            Kannattaa kysäistä asiasta WSE1 nimimerkiltä, ku se tuosta katkoksesta mainitsi: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=58

            Jos saat tinattua kuntoon / selviää mikä siellä on irti, niin pistäpä infoa.
            Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
            Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
            EX:
            Chevy Suburban K2500 4x4 -97
            Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
            E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
            E36 320i Coupe, E21 318i
            MB W115 240D

            Comment

            • Mr_Horsepower
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 112
              • Kouvola

              #7
              Eilen otin kätöseen oikeanpuoleiset johdot mitkä menee siihen spoilerin alle eikä siellä mitään ihmeellistä ollut :/ Mitenköhän ne toisen puolen johdot mitkä menee sinne valoille saa käteen..

              Comment

              • teppo_h
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 337
                • Finland

                #8
                Originally posted by Mr_Horsepower View Post
                Eilen otin kätöseen oikeanpuoleiset johdot mitkä menee siihen spoilerin alle eikä siellä mitään ihmeellistä ollut :/ Mitenköhän ne toisen puolen johdot mitkä menee sinne valoille saa käteen..
                Eli aukaisit siis sen nipun missä menee piuhat antenninvahvistin modulille?
                Purit varmastikin kunnolla esille ne? Itsellä on ollu ne piuhat poikki aina enemmän kaiuttimien puolella kuin takaluukun puolella - menee poikki siitä metallisen johtokourun etupuolelta.

                Samalla tyylillä aukeaa kaikki johtoniput... Mutta uloimmat johtoniput on käsillä sillon ku sulla on takalasi auki.

                Tsekkaa tuolta mun sigun linkistä se ohje minkä suomensin joskus. Tarkotuksena tässä päivittää sitä jossain välissä, ku on itellä kuvia tuosta luukun sisuksesta. Mutta sieltä selviää miten ne johdot saa kätöseen.
                Last edited by teppo_h; 17-04-2012, 11:49. Reason: lisää tekstiä
                Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                EX:
                Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                E36 320i Coupe, E21 318i
                MB W115 240D

                Comment

                • Mr_Horsepower
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 112
                  • Kouvola

                  #9
                  Joo eli purkasin ne johdot mitkä menee autoa takaapäin katsottuna oikealla puolella ja just ne mitkä menee anteenivahvistimelle. Mutta oi kello jo sen verran paljon etten viitsinyt alkaa enää purkaa paksin verhoilua. Otin tosiaan johdot kunnolla esiin eli sieltä kaiuttimien ritilän reijästä pihalle ja purin sen nipun mutta ei mitään. No täytynee joku päivä kaivaa viel se oikeen puolen toinen nippu ja vasen nippu kokonaan.. kiitoksia neuvoista

                  Comment

                  • teppo_h
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 337
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by Mr_Horsepower View Post
                    Joo eli purkasin ne johdot mitkä menee autoa takaapäin katsottuna oikealla puolella ja just ne mitkä menee anteenivahvistimelle. Mutta oi kello jo sen verran paljon etten viitsinyt alkaa enää purkaa paksin verhoilua. Otin tosiaan johdot kunnolla esiin eli sieltä kaiuttimien ritilän reijästä pihalle ja purin sen nipun mutta ei mitään. No täytynee joku päivä kaivaa viel se oikeen puolen toinen nippu ja vasen nippu kokonaan.. kiitoksia neuvoista

                    Roger!

                    Eiköhän ne ongelmakohdat sieltä löydy, ku käyttää ne piuhaniput kaikki auki.
                    Verhoiluahan siinä ei kummemmin tarvi purkaa...

                    Itellähän piti ottaa se luukun verhoilu kokonaan pois, ku ei saanu lasia auki muuten. Eikä se toimi vieläkään - pitäs aukasta spoileri ja katsoa mikä siellä mättää, mutta ajattelin jättää sen lämpimälle ilmalle.
                    Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                    Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                    EX:
                    Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                    Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                    E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                    E36 320i Coupe, E21 318i
                    MB W115 240D

                    Comment

                    • despe540
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 155
                      • Tampere

                      #11
                      Mulla alkoi toi keskuslukko pätkimään ja lopuksi lakkas kokonaan toimimasta.
                      Antennin- vahvistin on ehjä, mutta siihen tuleva signaali johto on poikki.
                      Elikkä kysymys kuuluu, missähän se heräte/signaalipiuha menee noissa takapaksin johtosarjoissa. Tod.näk. oikeanpuolen sisemmässä..vai.
                      Onko tarkempaa tietoa...?
                      525d - 08 M-sport

                      ex:525d - 05
                      ex:320d -04
                      ex:540i -93

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by despe540 View Post
                        Mulla alkoi toi keskuslukko pätkimään ja lopuksi lakkas kokonaan toimimasta.
                        Antennin- vahvistin on ehjä, mutta siihen tuleva signaali johto on poikki.
                        Elikkä kysymys kuuluu, missähän se heräte/signaalipiuha menee noissa takapaksin johtosarjoissa. Tod.näk. oikeanpuolen sisemmässä..vai.
                        Onko tarkempaa tietoa...?
                        Farkussa oikeanpuolimmaisessa, takalasille menevässä.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • despe540
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 155
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Farkussa oikeanpuolimmaisessa, takalasille menevässä.
                          Jep, juuri näin, ja se keskuslukon piuha on valkosininen...
                          Nyt toimii bemmin perässä kaikki...jännä nähä kuinka kauan.. kaikki johdot kuiten korjattu!
                          525d - 08 M-sport

                          ex:525d - 05
                          ex:320d -04
                          ex:540i -93

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎