e60 545

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 131
    • Mäntsälälä

e60 545

Koetin haullakin etsiskellä, mutta joko en osannut etsiä oikein, tai sitten ei pahemmin ole juttua ko. moottorilla varustetusta BMWstä.

Olen kuumeisesti harkinnut dieselin vaihtoa takas V8:iin, ja tuo 545 vaikuttaa aika maltillisesti kuluttavalta v8:lta. Jenkit ei tule enää kysymykseen, kun BMWn makuun on päässyt. 745:stäkin saa kertoa, vissiin sama tekniikka? Mutta ulkomuodolta tykkään enemmän 500 sarjasta.

Olisin kiinnostunut kuulemaan todellisia kulutuslukemia, ja mahdollisia tyyppivikoja bensaversioon (kuten esim dieselissä läpät, turbon letkut, hehkujen ohjain, ym).
    Ja tietty SMG, normi-automaatti, vai manuaali, missä vähiten vikaa/järkevin?

:think
    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

Kannattaa katsoa myös hieman tuolta E63/64 ostamassa topicista hieman juttua. Skannasin sinne tuon 6-sarjan osto-oppaan jossa on juttua myös samasta moottorista jne. mutta tännehän on muuten hyvä löpista E60:eistä

Comment

• röllykkä
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 131
      • Mäntsälälä

Hyvä tietää, kiitoksia tiedosta!
      Käyn vielä paremmin tutustumassa aiheeseen.

Pikaisella silmäilyllä vaikutti, että 4.4 litraisessakin on heikko kohtansa, joku jäähdytinputki koneen sisällä..
      Mihinkähän vuosimalliin asti tuo on heikko kohta koneessa?

Ilmaantuessaan ei varmaan niin paha, kun dieselissä imusarjan läpän irtoaminen, mutta korjaustoimenpiteenä tee-se-itse miehellä varmasti hatutuskerroin x20.

Eikä millään natsaisi taas uuden auton saavuttua pihaan, alkaa sitä ensitöikseen purkamaan, että saa siitä siltä osin luotettavan..

Comment

• tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

Noo itse näen asian niin että noita tapauksia on joitakin eikä ne tunnu vaivaavan kaikkia moottoreita. Itse en jännitä tuota asiaa ja mikäli tuo joskus sattuisi tapahtumaan itselle niin sen riskin kanssa on elettävä.
        En itse pidä kyseistä moottoria epäluotettavana tuon asian vuoksi.

Comment

• röllykkä
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 131
          • Mäntsälälä

Joo, kyllä se varmaan on ihan totta, että tuskin jokainen kone kärsii ko. vaivasta.
          Allekirjoittaneella vaan tuppaa olemaan huonot välit tuon herra Murphyn kanssa.

Voin melkein arvata, että jos en olisi omasta diisselistäni, erinomaisessa kunnossa ja tiukasti kiinni olevia imusatsin läppiä poistanut, ne olisi seuraavalla viikolla irronneet, ja kone olisi tuhoutunut käyttökelvottomaksi.

Reilun kolmen kymmenen vuoden aikana olen jo oppinut arvaamaan Murphyn aikeet kohdallani.. =)))

Comment

• taaskerran
            Newbiemmer
            • Mar 2008
            • 17

infoa infoa infoa, oon ens viikolla ostamassa kyseistä autoa ja kauhulla lukenu kommentteja, erityisesti smg:n toiminta/käyttö oudoksuttaa, löytyiskö keltään kokemuksia???
            E60 545i SMG perhemobiili.

Comment

Working...
            X