Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polttoainesuodattimen vaihto + vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    Polttoainesuodattimen vaihto + vikakoodit

    Tännekö kuuluu:
    Vaihdoin E61 2004 530d:n polttoainesuodattimen, kun INPA:lla tuli vrhe: Kraftstoff filter überholt tms. Nollasin vikakoodit, mutta tuo putkahtaa aina uudestaan? Mikähän mahtaa olla?
    Last edited by jaki; 28-04-2012, 18:42.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    #2
    Onko alkuperäinen suodatin? Mulla on inpa herjannut uudesta lähtien meylen suodinta. Pitäis kokeilla orkkis vaihtaa että loppuuko herja.
    E61 520Da

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Mik@ View Post
      Onko alkuperäinen suodatin? Mulla on inpa herjannut uudesta lähtien meylen suodinta. Pitäis kokeilla orkkis vaihtaa että loppuuko herja.
      Hmm, vanhaa en kerennyt tutkimaan, mutta uusi on 100% orggis. Nollasin parikin kertaa vikakoodit, mutta sinne se koodi uudestaan ilmestyi. Palaan asiaan, parin päivän päästä, kun pääsen taas autoon käsiksi ja koodit uudestaan luettu. Sinällään aika fiksu systeemi, kun tosiaan osaa jopa filtterin kunnon nähdä
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Noita näkee kohtuu usein, ilmeisesti se filtteriä seuraava paineanturi on vähän susi kapistus.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Noita näkee kohtuu usein, ilmeisesti se filtteriä seuraava paineanturi on vähän susi kapistus.
          Jaahas, ja missäs se on, en kyllä ETK:lta löytänyt ?
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • -=DmR=-
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 152
            • Mikkeli

            #6
            Niin, tulikos tähän selvyyttä..? Itsellä kysymyksessä tosin 330d -06.. Että mitähän sitä pitäisi suodattimen jälkeen ruveta vaihtamaan?

            Edit: Osaako kukaan sanoa estääkö tämä suodattimen vikakoodi DPF-polton..?
            Last edited by -=DmR=-; 13-02-2013, 16:45.
            BMW 520d F11 LCI

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ei tuntuis estävän polttoa, faktaa ei ole mutta näyttää noissa dpf:t paikallaan vielä olleen eikä polton vaatimuksissa ole listattuna.

              Se anturi pitäis olla siinä osassa mikä filtteriin laitetaan kiinni. Vähän fifty-sixty maksaako vaivaa vaihtaa :think Huomaa kyllä että on ongelmia ollut, kun tuosta palikasta on monta päivitettyä versiota olemassa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • -=DmR=-
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 152
                • Mikkeli

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Ei tuntuis estävän polttoa, faktaa ei ole mutta näyttää noissa dpf:t paikallaan vielä olleen eikä polton vaatimuksissa ole listattuna.

                Se anturi pitäis olla siinä osassa mikä filtteriin laitetaan kiinni. Vähän fifty-sixty maksaako vaivaa vaihtaa :think Huomaa kyllä että on ongelmia ollut, kun tuosta palikasta on monta päivitettyä versiota olemassa.
                Niin eli samassa paketissa esilämmittimen kanssa..? Taitaa Saksasta saada halvimmillaan 160€:lla ja tulee taas uusi polttoainesuodatin. Saa toistaiseksi jäädä vaihtamatta, jos tuosta ei muuta haittaa ole, kuin vikakoodi.
                BMW 520d F11 LCI

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Siinäpä se, eipä ainakaan oireita havaittu. Joku erä noita vaihdettiin muistaakseni takaisinkutsuna kun jäi lämmittimet päälle ja auto kärähti, mutta josko se nyt ei kuitenkaan tuosta paineanturista johtunut
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • tovayryn
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 464
                    • Kajaani

                    #10
                    Oletteko vaihtaneet joka vuosi tuon polttoainesuodattimen, niinku suositellaan vai ajaneet useemman talven?
                    Itsellä vaihdettu vuosi sitten ja oon ajanu 22 000km, mietin tässä että vaihtasko vai ei, kaivaako tässä suotta verta nokastaan jos jättää vaihtamatta..
                    MB W164
                    ex: //DTM535

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by tovayryn View Post
                      Oletteko vaihtaneet joka vuosi tuon polttoainesuodattimen, niinku suositellaan vai ajaneet useemman talven?
                      Itsellä vaihdettu vuosi sitten ja oon ajanu 22 000km, mietin tässä että vaihtasko vai ei, kaivaako tässä suotta verta nokastaan jos jättää vaihtamatta..
                      Turha vaihtaa joka vuosi, vaihtoväli tuolle kun on se 90 tkm...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #12
                        Tällainenkin ketju, jopa itseni aloittama.
                        Eli se paineanturi tosiaan on susi, ja ilmoittaa, että suodin tukossa, vaikka olisi uusi. Tyyppivika.
                        Lisäksi pitää muistaa, että tuossa paineanturissa on samassa polttoaineen lämmitin. En iedä meneekö sekä paineanturi että lämmitin molemmat rikki.
                        Noiden hinnoitteluhan meni ainakin n vuosi sitten niin, että kannatti ostaa suodatin paineantureineen, eikä erikseen. Säästi hinnassa aika paljon.
                        Totta, että eihän tuo maailma kaada, vaikka rikkinäinen anturi olisikin, mutta aiakin itseä ärsytti yksikin vikakoodi ja toisaalta varmaan kovilla pakkasilla auttaa tuo polttoaineen lämmitys.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • tovayryn
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 464
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by jaki View Post
                          Tällainenkin ketju, jopa itseni aloittama.
                          Eli se paineanturi tosiaan on susi, ja ilmoittaa, että suodin tukossa, vaikka olisi uusi. Tyyppivika.
                          Lisäksi pitää muistaa, että tuossa paineanturissa on samassa polttoaineen lämmitin. En iedä meneekö sekä paineanturi että lämmitin molemmat rikki.
                          Noiden hinnoitteluhan meni ainakin n vuosi sitten niin, että kannatti ostaa suodatin paineantureineen, eikä erikseen. Säästi hinnassa aika paljon.
                          Totta, että eihän tuo maailma kaada, vaikka rikkinäinen anturi olisikin, mutta aiakin itseä ärsytti yksikin vikakoodi ja toisaalta varmaan kovilla pakkasilla auttaa tuo polttoaineen lämmitys.
                          Kattelin nettiä ja bosch polttoaine suodatin maksaa 25e, eli ei maata kaada. En yhtään muista mitä se viime vuonna marmorilla maksoi..
                          MB W164
                          ex: //DTM535

                          Comment

                          • foursquare
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 76
                            • Lahti

                            #14
                            Originally posted by tovayryn View Post
                            Kattelin nettiä ja bosch polttoaine suodatin maksaa 25e, eli ei maata kaada. En yhtään muista mitä se viime vuonna marmorilla maksoi..
                            Sijaitseekos E60 530 diesel suodatin auton alla vai konehuoneessa? Googlella löysin yhden kuvan joka väitti että turbon lähellä konehuoneessa mutta sitten myös viitteitä että olis auton alla.
                            530dA E60 -orientblau metallic

                            Comment

                            • GuGi_
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 700
                              • Vantaa city

                              #15
                              Originally posted by foursquare View Post
                              Sijaitseekos E60 530 diesel suodatin auton alla vai konehuoneessa? Googlella löysin yhden kuvan joka väitti että turbon lähellä konehuoneessa mutta sitten myös viitteitä että olis auton alla.
                              Auton alla melkolailla suoraan kuskin alapuolella.
                              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                              F11 525d -11
                              E60 M5 -05
                              E12 530i -75
                              E32 730i - 91
                              Chevy Silverado 3500 -93
                              R33 Skyline GTS-T -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎